Style

Povestea lumânării parfumate: Cum s-a transformat un mic accesoriu de interior într-un fenomen global

05 nov 2015 1109 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

Prima lumânare parfumată Diptyque a fost creată în 1963 şi puţini se aşteptau că micul accesoriu de interior să devină creaţia-reper a unei mari case franceze de parfum. La 50 de ani de la momentul zero, casa franceză Diptyque este recunoscută drept „parfumier“ al cuiburilor aristocratice şi respectată pentru curajul cu care inovează parfumeria personală. Olivia Grimaux, director de comunicare la Diptyque, vorbeşte într-un interviu acordat După Afaceri Premium despre secretul din spatele celebrelor lumânări.

Pentru profani, Diptyque este pentru parfumeria de interior, ceea ce Ladurée este pentru delicioasele macarons. Pentru iniţiaţi, numele Diptyque este sinonim cu lumânarea parfumată, fiind conjugarea franţuzească a verbului a inova cu stil. Fondată în 1961 de trei artizani, casa franceză Diptyque a creat prima lumânare în 1963, deschizând astfel o linie de business pentru care este astăzi adorată de nenumărate nasuri fine. În 1968 a fost lansat primul parfum personal L’Eau, iar de atunci Diptyque s-a impus ca trend setter în parfumeria de nişă, fiind apreciat pentru originalitatea olfactivă „la interior“ şi curajul cu care inovează „la exterior“.

„Diptic“ este un termen folosit pentru a descrie un tablou format din două piese legate între ele şi descrie perfect dubla expresie ce caracterizează casa franceză. Aromele de interior şi aromele personale, ambele completându-se şi susţinându-se reciproc. Lumânările Baies şi Figuier alături de parfumurile Philosykos şi L’Eau au devenit creaţii iconice ce definesc inconfundabila semnătură Diptyque. Produsele Diptyque sunt disponibile în magazinele Beautik Haute Parfumerie.

„Libertatea şi inovaţia au condus dintotdeauna brandul Dipty­que. Libertatea de a alege şi de a propune produse în funcţie de gustul şi curiozitatea fondatorilor. Inovaţia a însemnat crearea de produse unice şi poetice: lumânări parfumate, atunci când nimeni nu mai făcea acest lucru, difuzorul clepsidră cu tehnica sa unică de dispersie a parfumului, toate aparţin Diptyque, la fel şi Eau de toilette care a devenit o creaţie vizionară în parfumerie“, spune Olivia.

Ingrediente rare precum afine, smochine verzi, portocale, tuberoze şi geranium egiptean stau la baza multora dintre parfumurile casei fran­ceze.

Departe de a răspunde vreunei cerinţe de piaţă sau unei mode efemere, creaţiile Diptyque impresionează prin simplitate, pe care Olivia o descrie drept o „reinventare sofisticată a naturii“.

Care este însă secretul lumânării Diptyque?

„Pentru a elibera efectul perfect, fiecare lumânare este un amestec de ceruri de primă clasă, acestea sunt apoi evaluate la cald şi la rece de experţi. Sunt necesare două zile pentru a face o lumânare Diptyque, iar procedura de fabricaţie implică douăsprezece operaţiuni manuale“, adaugă Olivia. Deşi lumânările de ceară Baies şi Figuier au fost cele care an adus renumele casei timp de mai multe decenii, vremurile s-au schimbat, iar acum difuzoarele de interior sunt cele care fac trecerea cu stil la modernitate. Difuzorul clepsidră (Hour­­glass Diffuser), vas care odată întors, eliberează 20 de minute de parfum graţie mişcării osmotice şi gravitaţiei, a revoluţionat parfumeria de interior. O altă inovaţie este difuzorul electric, graţie căruia Olivia spune că au putut fi exploatate palete olfactive noi pentru parfumeria de interior precum ghimbirul sau floarea de portocal.

„Ne-am ales întotdeauna propriul drum pentru a ne dezvolta şi sperăm să putem continua astfel şi în viitor, fără să ne uităm prea mult la  strategiile „normale“ de marketing“.

Încă de la început, casa franceză a colaborat cu diferiţi parfumieri, interesată de schimbul de personalităţi dintre artizan şi artist, profitând de experienţa şi măiestria acestora. Eclectismul este rezultatul final. Acest lucru este transmis de creaţiile Diptyque, fie că este vorba despre La collection 34 sau Bazar ce se inspiră din conceptul de început al magazinului Diptyque. Primul magazin Diptyque a fost unul cu creaţii vestimentare avangardiste în Paris pe bulevardul Saint Germain nr. 34.

„Astăzi, colaborăm cu patru creatori ce lucrează pentru Givau­dan, Firmenich şi Mann sau cu „nasul“ independent Olivia Giacobetti“, spune Olivia.

Pentru Olivier Pescheux de la Givaudan, nasul din spatele parfumului Eau de 34  şi al colecţiei L’Eau - de L’Eau, de Neroli, des Hesperides şi de Tarocco, sursele de inspiraţie sunt mirosurile Parisului. Tranda­firii din grădina Bagatelle, ploaia pe un drum încins după o zi fierbinte de vară, o cafea într-un bar.

„Olivier îşi petrece verile navigând în Marea Mediterană, în căutare de senzaţii şi emoţii: vântul pe mare, apusul de soare, briza caldă, iasomia ce se deschide noaptea, denumită şi galantul nopţii, sunt surse de inspiraţie pentru creaţiile olfactive“.

Cea mai recentă creaţie a Diptyque este parfumul Florabellio - o armonie florală împrospătată cu arome sărate marine. Compoziţia se deschide cu briză sărată de mare şi fenicul marin, capătă apoi profunzime cu note florale de mijloc (petale de flori de măr şi osmantus), pentru ca seducţia să culmineze cu notele de cafea şi susan.

Nasul din spatele parfumului este Fabrice Pellegrin. Parfumul este disponibil în magazinele Beautik Haute Parfumerie.