Style

Omul care conduce cel mai mare producător de cosmetice local: Femeia din România este frumoasă datorită moştenirii genetice, în primul rând, iar acest lucru este recunoscut şi de străini

23 ian 2017 1356 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Mircea Turdean, cel care de şase ani conduce Farmec, cel mai mare producător autohton de cosmetice, spune că româncele sunt de fapt moştenitoarele unei zestre de frumuseţe universală. Nu intervenţiile suplimentare şi nici măcar Photoshop-ul, ci moştenirea genetică este secretul farmecului lor. Şi poate şi ceva în plus...

Sunt 127 de ani de când femeile, dar şi bărbaţii, au propriul Farmec românesc. Povestea a început odată cu înfiinţarea laboratoarelor Molnar Moser, în 1889, la Budapesta. Mai târziu, în 1943, un mic laborator numit Mol-Mos s-a desprins din acest lanţ şi a început să-şi desfăşoare activitatea în Cluj-Napoca. În 1967, Liviu Turdean, tatăl actualului CEO, a devenit directorul fabricii şi a pus umărul la ascensiunea brandului Gerovital, cel mai puternic din portofoliul Farmec.

Inspiraţia pentru conceperea produselor „fermecătoare“ este însăşi femeia din România - fie ea casnică sau business woman, studentă ori pensionară, mereu sau doar uneori cochetă.

„De la an la an, exigenţele cresc, iar astăzi româncele ştiu mai bine ca oricând ce-şi doresc şi ce li se potriveşte. Femeia din România este frumoasă datorită moştenirii genetice, în primul rând, iar acest lucru este recunoscut şi de străini. Ştie să-şi pună în evidenţă farmecul, păstrându-şi, totodată, naturaleţea“, spune Mircea Turdean.

Într-un moment în care totul poate fi fabricat artificial, femeia contemporană se interesează ca ingredientele produselor cosmetice pe care le foloseşte să fie organice, hipoalergenice şi fără parabeni.

„Noi lansăm anual aproximativ 100 de produse noi şi testăm piaţa. Unele game sunt înlocuite, iar altele sunt îmbunătăţite periodic. Am crescut de mic cu produsele Farmec, mai mult, am lucrat încă de pe băncile facultăţii în companie, fiind cercetător la bază. Pentru mine, frumuseţea înseamnă sănătate, echilibru şi naturaleţe, înainte de orice. Iar acesta este şi crezul companiei Farmec. N-aş putea să aleg un singur produs preferat al companiei, este ca şi când ai mai mulţi copii şi eşti întrebat pe care îl iubeşti mai mult. În plus, eu însumi sunt un client Farmec, folosesc produsele din gama Gerovital Men, concepută special pentru bărbaţi“, mărturiseşte Mircea Turdean.

După ce a deschis cinci magazine în acest an, Farmec are în plan să încheie anul cu încă trei magazine proprii, parte din bugetul de investiţii de peste şase milioane de lei destinaţi achiziţiei de noi spaţii şi capacităţi de pro­ducţie. Anul trecut, compania a avut 172,5 milioane de lei cifră de afaceri (38,8 milioane de euro), iar ţinta pentru 2016 este o creştere de cel puţin 13%.

„Avem peste 670 de angajaţi, iar o bună parte dintre ei lucrează în companie de foarte mulţi ani. Odată cu creşterea businessului, se măreşte şi echipa Farmec. De exemplu, vânzările din magazinul online au ajuns la un milion de euro în trei ani de la lansare. Vorbim de creşteri cu aproape 100% pe an, iar asta a atras după sine şi extinderea echipei care se ocupă de acest segment“, explică Turdean.

Farmec-ul românesc a depăşit graniţele a peste 30 de ţări, astfel că produsele cosmetice autohtone se regăsesc şi pe chipurile femeilor din Japonia, Polonia, Irak, Kuwait, Grecia sau Canada.

În ceea ce priveşte femeia din România, data viitoare când vă întâlniţi cu cineva din orice altă ţară, puteţi să-i zâmbiţi şi să-i spuneţi că ea este frumoasă datorită moştenirii genetice şi câtorva „farmece“.