Style

Good Life

07 mar 2014 142 afişări de Roxana Petrescu, Ioana Mitu, Ioana David
Din aceeaşi categorie

Indexul locurilor şi produselor exclusiviste iubite de bon-viveuri şi connaiseuri, de la magazine de lux până la spa-uri şi accesorii.

 

1. Trenduri pentru casă

Evenimentul care scoate lumea designului din hibernare la început de an este târgul Maison et Objet. Timp de cinci zile, crema creativă a acestei industrii ia cu asalt Parisul, sub ochii curioşi ai presei, imaginea putând fi uşor comparată cu cea a sutelor de atleţi care s-au înghesuit în oraşul olimpic de la Soci pentru a stabili noi recorduri.

Tema pe care Maison et Objet a propus-o anul acesta a fost „Altundeva“ care nu este de fapt altceva decât o invitaţie spre noi destinaţii ale aceluiaşi design interior.

„O dorinţă de evadare şi de deschidere spre lume animă designul şi arta de a trăi. Bucuria de a călători te împinge spre noi teritorii, privelişti nemaivăzute, locuri îndepărtate unde aventura şi magia sunt totuna. Călătorii şi nomazii pleacă să descopere altceva şi cartografiază o lume mobilă, fluidă, cosmopolită. Dezorientarea este garantată“, este descrierea temei de anul acesta de la Maison et Objet.

Dacă păstrăm în minte tema de anul acesta de la Maison et Objet, cea în care dezorientarea este garantată, realizăm că de fapt mugurii acestui moment de confuzie premeditat, dacă poate fi numit aşa, începuseră să încolţească încă de anul trecut.

De exemplu, BoConcept şi-a unit colecţia pentru 2014 sub umbrela unui cuvânt inventat CON-FUSION rezultat din coliziunea a două noţiuni: contrast şi fuziune, designerii militând pentru reinventarea unor piese clasice şi pentru alăturări nebănuite.

Fotoliul Hamilton se remarcă din multitudinea formelor organice care modelează un concept de fotoliu din perioada modernistă nordică. Designul deosebit este accentuat de spătarul înalt şi suprafaţa de şezut generoasă, încadrate ca un passe-partout de braţele uşor curbate. Piciorul cadru, realizat din lemn, completează subtil întreg ansamblul, pentru a reinventa o piesă clasică adusă la perfecţiune, descrie Aura Agache, arhitect BoConcept, una dintre propunerile pentru acest sezon. Potrivit site-ului BoConcept, fotoliul Hamilton costă 16.156 de lei.

Un alt trend pentru 2014 este şi steampunkul, ce are ca sursă de inspiraţie peisajul industrial al secolului XIX, piuliţele, componentele care-ţi amintesc de locomotiva cu aburi, unelte.

Totul este trecut printr-un filtru chic. De exemplu, printre piesele expuse de Tom Dixon, ales ca designerul Maison &Objet , pentru acest an, se numără suporţii de lumânări făcuţi din alamă care au ca inspiraţie componente auto şi ce aduc un omagiu priceperii inginereşti britanice. „Sunt esenţa chicului industrial“, notează jurnaliştii de la Wall Street Journal.

Ca linii generale de urmărit într-un an în care totul pare permis, unii designeri amintesc şi de tonurile subtile şi temperate, combinaţiile de finisaje metalice sau din lemn, în timp ce alţii militează pentru albastrul royal, verdele măr sau roşul intens.

 

2. O zi fără stres

Astenie de primăvară, proiecte deja eşuate la început de an (puţini reuşesc să-şi ducă la bun sfârşit rezoluţiile primelor două luni din an) şi vremea schimbătoare duc la creşterea nivelului de stres. Aşadar, spa-urile din Bucureşti şi-au propus să-şi ajute clienţii să intre în primăvară, cu frunţile descreţite şi pielea hidratată.

Eden Spa vine în întâmpinarea acestor probleme cu un program de management a stresului care cuprinde: evaluarea stilului de viaţă şi al nivelului de stres, conceperea unui program personalizat şi adaptat nevoilor , însoţirea pe toată perioada programului de către un terapeut spa care să ofere clienţilor  suportul motivaţional şi monitorizarea rezultatelor.

Programul te îndeamnă să renunţi şi la telefon, email şi responsabilităţi, măcar pentru 4-5 ore, timp în care te poţi bucura printre altele, de masaje antistres, de exerciţii de respiraţie şi de o băutură  sănătoasă.

 

3. Un pahar de primăvară

Dacă în China se pare că a crescut mai mult ca oriunde în lume  consumul de vin roşu, creştere pusă pe seama importanţei simbolice a acestei culori aducătoare de noroc, se pare că în România vinul rosé capătă mai mulţi admiratori. Oare devenim melancolici după eleganaţă perioadei interbelice când vinul rosé se regăsea pe buzele tuturor,  sau mai amatori de călătorii?

„Primăvara începe să crească consumul de vin rosé“, spun reprezentanţii companiei Vinexpert, iar de vină pentru acest trend ascendent par să fie şi doamnele tot mai atrase de şampanii, vinuri spumante şi vinuri rosé elegante.

Dar „creşterea consumului poate fi pusă şi pe seama faptului că oamenii călătoresc mai mult şi asociază acest vin uşor cu vacanţa“, mai spun cei de la Vinexpert.

Pentru cei ce nu ştiu multe despre vinul rosé, el „nu se obţine din amestecul de vin roşu cu vin alb, aşa cum în mod eronat se crede. Rosé-ul se face din aceleaşi soiuri de strugure din care se face şi vinul roşu (merlot, pinot noir, cabernet sauvignon). Coaja strugurelui e cea care dă culoare sucului, şi în cazul vinului rosé, intensitatea culorii variază în funcţie de perioada de expunere a cojilor de strugure în must“, scrie site-ul vinuripovestite.ro.

Printre cele mai populare branduri de rosé de la Vinexpert se regăsesc: Chateau de la Roulerie Rose d’Anjou, La Croix Belle Rose, Château Puech-Haut , Mas de Cadenet. Vinexpert are în portofoliu vinuri rosé nu doar din Franţa, ci şi din România şi alte zone ale lumii.

 

4. Ciocolată pentru doamne

Pentru 1 şi 8 martie, ciocolata rămâne un cadou clasic şi inspirat, mai ales dacă e vorba de ciocolată cu blazon. Iar delicateriile Comtesse du Barry s-au pregătit cu o  selecţie de ciocolată franţuzească specială.

Ciocolata Mademoiselle de Margaux, creată în 1969, e situată în celebra regiune viticolă Margaux din Médoc, renumită pentru calitatea produselor şi a sa „art de vivre“.  De la Mademoiselle de Margaux puteţi alege 3 specialităţi de ciocolată: Sarment du Médoc (batoane de ciocolată cu diverse arome de fruct şi note gurmande: caramel, zmeură, pere), Perles du Médoc (struguri galbeni maceraţi lent, în sirop de piersici şi caise, înveliţi în ciocolată neagră) şi Guinettes, ce imbină perfect aromele fructului proaspăt cu notele puternice de Armagnac şi ciocolată neagră, cu unt pur de cacao.

Tabletele de ciocolată Michel Cluziel 1ers Crus de Plantation sunt denumite la rândul lor după plantaţia de origine. Mokaya „Mexic“ are note puternice de cacao şi fructe, urmate apoi de arome de fructe uscate; Mangaro „Madagascar“ îmbină aromele exotice de fruct cu cele dulci de miere şi condimente;

Maralumi „Papua Noua Guinee“ e ciocolată cu lapte puternic aromată, cu note de fruct ce se dezvăluie treptat.

Pentru cele ce iubesc Parisul un cadou potrivit este şi o cutie de ciocolată Maxim’s de Paris - chocolat belle epoque.

Din „meniul“ Maxim’s menţionăm praline de ciocolată, biscuiţi, cafea, ceaiuri… toate prezentate în ambalajele metalice orginale sau în cutii sobre şi elegante.

 

5. Bijuterii pentru Pepita

Pentru pri­măvară, dar nu numai, FREYWILLE a lansat o colecţie inspirată din arta dansului şi imaginea dansatoarei de flamenco spaniol Josefa de Oliva, cunoscută şi sub numele de Pepita, cea care în secolul al 19-lea a fermecat publicul unei Europe boeme.

Ca un omagiu adus micuţei artiste, o specie de trandafir a fost aleasă să-i poarte numele: Pepita Rose. Floarea romantică a fost reinterpretată de artiştii de la FREYWILLE printr-un design geometric în nuanţe de alb şi negru, emailul fiind parcă adus la viaţă printr-un dans al contrastelor. Colecţia este disponibilă şi într-o variantă minimalistă, fără decorul din trandafiri. Cu sau fără prezenţa imprimeurilor florale, bijuteriile din noua colecţie FREYWILLE sunt un accesoriu potrivit pentru orice ţi­nută, în sezonul ce urmează.