Style

După Afaceri Premium a selectat patru "rebeli" pentru a povesti cum arată Bucureştiul de pe maximum două roţi – mai verde decât din maşină, dar şi mai periculos. Şi totuşi, cool! Episodul 2: Andrei Pogonaru, proprietarul mallului Veranda din Bucureşti

10 oct 2019 753 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Pe Andrei Pogonaru, proprietarul mallului Veranda din Bucureşti, viaţa din Capitală l-a convins că, cel mai bine, costumul şi cravata se asortează cu un skateboard, cel puţin în zilele în care vremea e prielnică pentru astfel de hobby-uri. Nu vorbim însă despre un skateboard clasic, ci despre unul desprins din exerciţiile de tipul „Cum crezi că va arăta lumea peste 50 de ani?“. Nu-i de mirare că cei mici au reacţii savuroase când îl văd.

„În zilele în care traficul din Bucureşti este prea intens, onewheelul îmi permite să mă strecor pe lângă carosabil. De asemenea, iau metroul destul de frecvent, iar combinaţia metrou - onewheel este imbatabilă. Viteza maximă este de 30 de kilometri pe oră, iar bateria îmi permite să călătoresc 11 kilometri între încărcări“, spune Andrei Pogonaru.

Gadgetul pe care se plimbă este un skateboard electric numit „onewheel“ şi este fabricat de o firmă din Silicon Valley. Ce l-a atras pe Andrei Pogonaru la el este asemănarea cu snowboardul, una dintre marile lui pasiuni în materie de sport.

„Îmi place că-mi dă senzaţia de plutire şi îmi permite să mă antrenez pentru expediţiile anuale de snowboard. Anul acesta am fost în Himalaya pentru prima dată (cu snowboardul - n. red.). Îmi place foarte mult şi faptul că am o mică contribuţie la redus poluarea oraşului meu.“

Asta nu îl împiedică însă să rămână fidel ţinutei clasice de birou, formată invariabil din costum şi cravată. Combinaţia îl transformă astfel într-un snowboarder urban, îmbrăcat la patru ace. Mai complicat este însă când e prea cald sau când plouă. Atunci confortul nu mai e la aceleaşi cote.

„Felul acesta de a mă deplasa îmi eficientizează cu aproximativ 20% timpul de mers, dar depinde foarte mult de nivelul traficului şi de distanţă“, spune Andrei Pogonaru.

De pildă, cu o autonomie de 11 kilometri nu poate parcurge distanţe foarte mari, aşa că la drumuri lungi alege metroul, chiar şi ca o continuare a mersului pe onewheel. Când maşina nu e o opţiune, proprietarul Veranda Mall urcă şi în tramvai, mai ales pe tronsoanele unde acesta este separat de traficul auto.

În mod cert însă, din şapte zile, în cel puţin două Andrei Pogo­naru alege onewheelul în locul maşinii. Aşa se face că deja a parcurs 1.000 de kilometri pe această placă electrică, într-un an şi jumătate.

„Principial, ideea de a folosi o cuşcă de metal de două tone pe roţi pentru a transporta un singur om de 80 de kilograme nu este deloc eficientă. Pe măsură ce apar noi tehnologii, sunt sigur că vor fi mai puţine maşini în centrele urbane.“

Vorbind despre noi tehnologii, Andrei Pogonaru spune că îl atrage şi ideea trotinetelor electrice „publice“, care pot fi închiriate în Bucureşti, dar şi în alte oraşe mari din ţară. Dintre toate însă, preferă onewheelul pentru că poziţia de mers pe acesta este similară cu cea de pe skateboard, snowboard sau surfboard. Asta cu atât mai mult cu cât este pasionat de sporturi - mai ales de cele de iarnă. Practică snowboarding în afara pistelor, în locuri inedite şi foarte puţin descoperite, din Groenlanda, Kamchatka sau Himalaya. În plus, în timpul verii face arte marţiale, dar şi alte sporturi pe placă. Onewheelul prin oraş îi aduce însă zâmbetul pe buze chiar şi când nu e în concediu.

„Cei mai simpatici sunt copiii. De fiecare dată când trec prin faţa unei şcoli, aud un cor de «Wow, ce e aia?!» sau «Ai văzut?!». Este un deliciu!“