Style

Dupa Afaceri/ FASHION: O vara gri cu accente de rosu-criza

20 mai 2009 217 afişări
Din aceeaşi categorie

 

In aceasta vara criza se asorteaza cu in (in combinatii cu bumbac sau cu matase), materiale usor lucioase (din matase delicata) si mult gri.
In privinta croielii, brandul Scabal tocmai a introdus un model nou, cu o croiala mai ingusta, inclusiv la maneci si revere, iar talia e mai joasa. „In plus, cand faci un costum la comanda, intervin ajustari subtile", spune Julia Kristensen, director general al companiei Stil European Impex (distribuitor exclusiv al Scabal in Romania). „Un centimetru sau jumatate de centimetru la sold sau talie poate face o diferenta uriasa: cei care fac sport au nevoie de un pantalon un pic mai larg, pentru look, dar si confort, in schimb pentru cineva cu picioare subtiri, nu trebuie sa fie prea larg".
La Ermenegildo Zegna (brand adus la noi prin Alsa Boutiques), cel mai bine vandut stil de croitorie disponibil prin serviciul Su Misura este Roma. „Acesta promoveaza o silueta neoclasica atemporala: sacoul este taiat cu o definire mai plina si se asaza aproape de corp, alungind perspectiva liniara a formei, in mod ideal fiind potrivit pentru pantaloni slim pliati", spune Octavian Cornea de la Alsa Boutiques. Clientii tind sa aleaga mai mult taieturi mai moderne, siluete mai zvelte, cu umeri taiati stramt si natural (ca la modelele Milano sau Couture), „acestea promovand siluete mai zvelte, de altfel look-uri puternic personalizate de catre croitor", adauga el.
La culori, sezonul acesta se poarta mult gri (deschis), iar carourile revin discret. Julia Kristensen mai recomanda alb cu albastru deschis sau mai inchis : „E clasic, dar se poate combina si cu rosu inchis, aproape bordeaux. De exemplu, un blazer bleumarin, camasa alba cu dungi rosii", explica Kristensen. „Cand comand colectia de cele mai multe ori merg pe recomandarea brandului. Dar sunt cateva diferente: scandinavii pot purta kaki, care aici nu prea merge, din cauza tenului. Mai e o problema si cu maroul, care trebuie bine combinat cu alte culori", adauga Kristensen, care distribuie in Romania prin Casa Frumoasa si marcile Loro Piana, Brioni si Lorenzini.
Si Alexandru Ciucu, de la atelierul Tata & Fiul, spune ca se poarta culori mai deschise, mai vesele, dar si dungi, care „nu au iesit si niciodata nu vor iesi din moda, nu la stilul business". Kristensen adauga insa ca dungi se poarta mult mai putin, atat pe cravata, cat si pe costum. „Pot fi mai distantate", spune Kristensen, „dar recomand mai putine". Alegeti in schimb o cravata full body (uni) sau model paisley, cu flori mici sau alte motive geometrice mici, cu o camasa business in carouri.
In functie de nivelul de business, si Ciucu recomanda in (inclusiv cu dungi destul de late si in contrast), sacou de in si jeans, de pilda, pentru un look smart business (un stil oficial, dar mai liber). In sistemul bancar, in schimb, tinuta va fi intotdeauna mai rigida (cravata la nivelul curelei, bleumarin si negru la costum). „Dar se poate umbla la butoni, modul in care faci nodul - genul de amanunte care te fac sa spui «arata bine», dar nu stii de ce", spune Ciucu.
Si culoarea accesoriilor poate schimba mult: clasicul costum bleumarin se poate asorta cu pantofi si curea maro (cu cat mai deschis, cu atat mai mult iesi in evidenta). „La care se adauga o camasa alba sau galbuie, iar aceasta tinuta te scoate din anonimat fara a-ti lua credibilitatea", adauga el. Managerul spune de asemenea ca butonii nu ar trebui sa lipseasca de la manseta barbatilor care lucreaza in banci (relatii cu clientii si top management), dar nu se mai foloseste acul, care e desuet.
O tinuta smart poate insemna sacou cu pantaloni in contrast (sacou de culoare deschisa si pantaloni inchisi). Sau daca e chiar vara - sacou albastru inchis cu pantaloni albi, pantofi de lac albastru inchis cu sireturi albe. „E genul de tinuta pe care o poate purta Ilie Nastase, de pilda, conteaza mult cine esti."
Kristensen aminteste de cravate, care au devenit mai subtiri cu cel putin un centimetru la brandurile clasice („cravata ingusta inseamna aici 7 cm, nu 2 cm ca la D&G", spune Kristensen). Desigur si acest lucru se adapteaza, in functie de silueta clientului: cineva masiv nu poate purta cravata ingusta. La cravate, Alexandru Ciucu are cateva sfaturi punctuale: „nodul mare a disparut. El trebuie sa aiba o cuta sub el, adica sa fie 3 D, nu plat si gata sa se desfaca, asa cum sunt unele. Lungimea cravatei poate varia. Multi poarta cravata foarte lunga si cand stau jos pare ridicol. Lungimea, dupa parerea mea, trebuie sa fie cu doua degete inainte de curea".
Pretul unui costum made to measure, indiferent de tendinte, poate incepe de la aproximativ 1.000 euro pentru a ajunge la 20.000 in cazul celor exclusiviste, din stofe de lux (asta daca nu alegeti cea mai recenta creatie a designerului Alexander Amosu, un costum unicat care costa aproximativ 100.000 de euro). Un produs made-to-measure are prin definitie un pret variabil, care depinde de numeroasele alegeri posibile, de la model, captuseala, nasturi sau alte detalii.