Style

Din vorbă în vorbă cu… Sandra Godec, L’Artisan Parfumeur, despre avangardism şi esenţe “emoţionale”

10 iul 2013 564 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

În anul 1976 când a pus bazele casei de parfumuri L’Artisan Parfumeur, Jean Laporte, parfumierul din spatele altor nume mari din industria luxului precum Sisley şi Gantier, a avut în minte să creeze o aromă pentru fiecare emoţie. Patruzeci de ani mai târziu, L’Artisan poate spune că a reuşit mai mult decât să incapsuleze emoţii, devenind un adevărat trendsetter. Prezentă la Bucureşti pentru a lansa noul parfum Caligna, Sandra Godec, reprezentant L’Artisan Parfumeur, vorbeşte într-un interviu acordat Premium despre alchimia dintre emoţii şi esenţe dar şi despre parfumul teilor în floare din Bucureşti.

Care sunt sursele de inspiraţie ale parfumurilor L’Artisan Parfumeur?

Călătorim peste tot în lume în căutarea surselor de inspiraţie pentru parfumurile noastre: am fost în Timbuktu, în regatul Buhtan, în insulele Reunion, în Brazilia, iar în acest an am ajuns în sudul Franţei pentru a aduce un omagiu tradiţiei franceze a parfumurilor. Doar călătorind şi intrând în contact cu peisaje şi persoane exotice, parfumierii noştri obţin caracterul unic al aromelor noastre.Pentru a obţine o un parfum bun este importantă nu doar calitatea şi concentraţia ridicată a ingredientelor, cât mai ales că fiecare dintre parfumuri se naşte dintr-o amintire, ceva care s-a întâmplat şi care îl inspiră pe parfumier să creeze o aromă. În anii ‘70, fondatorul casei, Jean Laporte a spus că vrea să creeze un parfum pentru fiecare emoţie, şi astăzi, am ajuns la o gamă de peste 40 de parfumuri în care fiecare dintre noi se poate regăsi.

Cât de importante sunt tendinţele în parfumerie?

Nu urmăm tendinţe, ne place să creăm tendinţe, să revoluţionăm. În 1994, parfumierul nostru Olivia Giacobetti a folosit aroma de smochină pentru prima oară, în parfumul Premier Figuier, iar de atunci toate casele de parfumuri o folosesc, în anii ’70 am fost primii care au folosit aroma de mure în parfumuri. Mă refer la emblematicul parfumul Mûre et Musc, creat în anul 1978, atemporal şi extrem de îndrăzneţ. În 2008, am fost de asemenea avangardişti când am introdus aromele lemnoase în creaţiile noastre.

Care este povestea şi sursa de inspiraţie din spatele noului parfum Caligna?

Caligna aduce un omagiu oraşului Grasse din sudul Franţei, regiunea Provenţa, supranumit şi capitala mondială a parfumurilor şi care a jucat un rol extrem de important în istoria parfumeriei. Suntem o casă de parfumuri franceză şi este cu atât mai important să ne întoarcem la origini. Cuvântul “caligna” înseamnă “flirt” în dialectul provensal. Când ne gândim la Provence avem în minte aroma de salvie, din care se inspiră foarte mult Caligna, ne gândim la lumina caldă a după-amiezii de pe coasta mediteraneană care ne induce arome calde de smochină, iasomie şi marmeladă.

Toate parfumurile pe care le creăm au în spate cel puţin patruzeci de ingrediente diferite, la fel este şi Caligna. Pentru septembrie pregătim lansarea unei noi colecţii: Explosions of Emotions, care conţine trei parfumuri diferite inspirate din arta seducţiei. Numele celor trei parfumuri, Skin on Skin, Deliria şi Amour Nocturne, cred că vorbesc de la sine.

Este a doua oară când veniţi în România, la Bucureşti. Ne puteţi spune dacă aţi găsit surse de inspiraţie aici?

Asociez Bucureştiul cu parfumul de tei. Am luat cina într-un restaurant din centrul Bucureştiului şi întorcându-mă seara spre hotel m-a fascinat aroma teilor în floare din aer. Şi noi avem un parfum cu această aromă. Este vorba despre L’ete en douce, în traducere prospeţime de vară, un parfum luminos, transparent şi uşor, cred că româcele se vor regăsi în acest parfum.