Style

din vorbă în vorbă cu… Jean Pierre Lerouge-Bernard Despre clasicul „modern“ la Molinard

29 mai 2014 449 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie
Cum reuşiţi să vă păstraţi numele relevant în industria parfumeriei şi să inovaţi, să ţineţi pasul cu gusturile tot mai sofisticate?

În trecut, parfumierul era considerat doar un artist, acum nu este suficient să fie doar creativ trebuie să fie şi un bun businessman, să anticipezi cum vor evolua gusturile clienţilor. Parfumeria de nişă a devenit tot mai competitivă în ultimii ani: peste două sute de case de parfumuri apar în fiecare an, din care jumătate dispar pentru că nu sunt suficient de bune. La fiecare doi sau trei ani, lansăm un nou parfum sau o nouă linie de arome, altfel lumea ar uita de noi. Cea mai recentă colecţie pe care am lansat-o la nivel global, inclusiv în România în luna aprilie, se numeşte La collection privée şi e formată din cinci arome distincte. Însă aici nu este vorba doar despre inovaţie, cât despre tradiţie şi experienţă. Cei peste 160 de ani de existenţă fac ca moştenirea Molinard să fie un fel de cultură a parfumului ce se transmite din generaţie în generaţie. Eu sunt a patra generaţie a familiei care a fondat Molinard în 1849, iar din 2012 cele două fiice ale mele, Celia şi Charlotte au preluat conducerea executivă. Legătura cu originile şi cu trecutul o ţinem prin muzeul pe care îl avem deschis în Grasse, un loc dedicat istoriei creaţiilor Molinard, dar şi prin păstrarea recipientelor folosite pentru parfumuri în trecut, adevărate opere de artă semnate de Lalique şi Baccarat care şi acum ne inspiră în realizarea noilor colecţii.

 

Care este cel mai longeviv parfum din cei 165 de ani de existenţă a casei Molinard?

O creaţie-statement despre longevitatea numelui Molinard este parfumul Habanita. Produs în 1921, Habanita este şi acum unul dintre cele mai bine vândute parfumuri marca Molinard, şi poate, veţi fi surprinşi, este şi unul dintre parfumurile cele mai cumpărate de bărbaţi din rândul creaţiilor noastre. Este extrem de rar în industria parfumeriei ca o aromă să îşi păstreze actualitatea chiar şi după aproape o sută de ani de la lansare. Ne-am putea mândri că suntem chiar mai longevivi cu Habanita decât Chanel cu celebru parfum No.5. Habanita este un parfum puternic, dominator, a fost creat la început ca un parfum pentru ţigări, pentru aşa numitele „garçons“, femeile emancipate din anii í20, cu părul scurt sau prins în turbane sofisticate, cu pene sau şiraguri de perle, care fumau în saloane şi care puneau acest parfum în ţigarete. Pentru ca mai apoi, începând din anul 1924, Habanita sa devină un parfum pentru femei. Nu aş exagera dacă aş spune că Habanita a făcut parte din mişcarea de emancipare a femeilor de la începutul secolului trecut. Alături de Habanita, un alt parfum care a trecut cu brio testul timpului este Molinard de Molinard, o creaţie cu note florale şi fructate lansată în 1979.

Cum a evoluat femeia şi gusturile sale olfactive de-a lungul deceniilor?

De-a lungul celor 165 de tradiţie, numele Molinard a traversate mai multe capitole ale feminităţii. Primul capitol ar fi începutul se­colului al XX-lea, cel al femeii „garçon“. Atunci Habanita era folosit pentru a sprijini, pentru a pune în valoare personalitatea celei care purta parfumul. Însă acum, clienta îşi caută un parfum pe măsura personalităţii, nu mai are nevoie de o aromă care să o scoată în evidenţă, este conştientă că are per­so­nalitate, că este puternică şi este preocupată de găsirea corespondentului olfactiv al personalităţii.

 

Cărui tip de femeie se adresează noile parfumurile lansate în România din gama La collection privée?

Nou colecţie formată din cinci parfumu­ri este inspirată de femininate şi de multiple­le sale forme de manifestare: femeia misterioasă, puternică, dar în acelaşi timp sen­zuală, vulnerabilă. Este vorba despre o fe­meie care îşi cunoaşte bine dorinţele şi îi place să experimenteze. Parfumul Rose Emois este o aromă feminină ce îmbină notele florale cu note lemnoase, Ambre Lu­mière o aromă puternică şi orientală, Cher Wood este de asemenea unparfum oriental lem­nos, însă unisex, Secret Sucré este elegant şi sofisticat, iar Acqua Lotus este un parfum floral acvatic. Sunt cinci interpre­tări olfactive diferite care au în comun caracterul femeii moderne.

Citiţi mai multe în ediţia de iunie a DA Premium, pe piaţă vineri 30 mai, doar împreună cu Ziarul Financiar.