Style

Despre designul olfactiv

05 dec 2013 203 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

“Sunt de profesie designer şi folosesc parfumurile ca instrumente pentru a-mi exprima ideile, pentru a-mi pune în practică  imaginaţia”, spune Rainer Diersche într-un interviu acordat DA Premium.

Designerul german a început să scrie istoria casei Linari la începutul anilor 2000, cu o serie de arome destinate încăperilor. Acum numele Linari înseamnă mai mult decât design olfactiv pentru casă,  compania lansând şi  propria linie de parfumuri personale. Designul flacoanelor, creat de însuşi Diersche, este purist şi minimalist, sticlele fiind decorate cu motive geometrice filigranate din aur sau platină.

DA Premium: Brandul Linari a devenit cunoscut prin aromele sale de interior, pentru ca din anul 2010 să faceţi pasul spre parfumeria clasică, dedicată femeilor şi bărbaţilor. Există o legătură între parfumul de interior şi parfumul personal?

Rainer Diersche: Sunt două abordări diferite: când mă gândesc la parfumul pentru o încăpere, am în vedere ce atmosferă doresc să creez, nu este nimic feminin sau masculin, în timp ce parfumul personal mă face să mă gândesc la personalitatea purtătorului. Aş putea face o comparaţie cu lumea sportului, există atletismul şi săriturile la înălţime, care sunt diferite dar ambele sunt discipline ale sportului.

DA Premium: Parfumul de interior a crescut în popularitate în ultimii ani. Ce s-a schimbat în mentalitatea şi cerinţele clienţilor?

Rainer Diersche: Cred că am evoluat mult faţă de situaţia de la începutului anilor 2000. La început, atmosfera unei camere era creată în principal prin lumină şi muzică, elemente care se adresau ochilor şi urechilor, în timp ce nasul şi efectul aromelor erau neglijate. O mare greşeală în opinia mea. În urmă cu zece ani, în Germania, conceptul de aromă de interior era nou, iar produsele existente nu erau de cea mai bună calitate, erau arome simple, cel mai adesea de lavandă. Observând că pe piaţă nu există produse de calitate am decis să acopăr acest segment de piaţă şi am lansat Linari, brand de produse de lux. Am început cu arome de interior şi ne-am dezvoltat din 2010 propria gamă de parfumuri personale. Poate părea neobişnuit pentru că majoritatea caselor de parfumuri încep cu aromele personale şi apoi fac pasul spre aromele de interior. Nu suntem însă singurii care au procedat astfel, cei de la Dyptique au început cu parfumuri de interior şi au succes şi cu un parfumurile personale. În final, este o altă formă de a-ţi imagina un parfum.

Pentru realizarea propriu zisă a parfumurilor lucrez cu Mark Buxton şi Egon Oelkers. Ei sunt “nasul” din spatele aromelor, ei aleg materiile prime şi le finisează într-un parfum bazat pe viziunea mea.

DA Premium: Cum faceţi aromele şi esenţele să vorbească despre o persoană sau despre un spaţiu?

Rainer Diersche: Atât aromele de interior cât şi cele destinate persoanelor transmit un mesaj. De exemplu, dacă vorbim de arome de interior, vanilia şi patchouli creează o atmosferă intimă şi le consider perfecte pentru dormitor, în timp ce aromele mai proaspete, de citrice, sunt recomandate pentru baie. Dimineaţa când intri în baie, o astfel de aromă este extrem de energică şi îţi dă forţa necesară pentru începutul zilei. De asemenea, fiecare persoană are propria istorie oflactivă, astfel că percepţia asupra parfumurilor ne este influenţată şi de arome din trecut.

DA Premium: Ce mesaj transmite parfumul  Eleganza Luminosa recent lansat în România?

Rainer Diersche: Parfumul Eleganza Luminosa, adus în România de parfumeriile Eysee Concept, este o aromă destinată unui eveniment special. “Nasul” din spatele parfumului este Egon Oelkers, recunoscut pentru creaţiile sale opulente. Parfumul este un contrast de note proaspete de citrice cu note florale, foarte feminin. Mi-l imaginez purtat de o femeie îmbrăcată în rochie neagră la o serată elegantă. De altfel, acest parfum a fost creat pornindu-se nu de la senzaţii olfactive ci de la modul în care va fi folosit, de la o imagine.