Style

Cum să scrii un email care va trezi interesul recrutorului

18 oct 2015 3067 afişări
Din aceeaşi categorie

Email-urile sunt de cele mai multe ori punţi de contact între persoanele în căutare de locuri de muncă şi potenţiali angajatori. Însă cu peste 89 miliarde de email-uri business redactate în fiecare zi, cum poţi fii sigur că al tău va trezi interesul departamentului HR?
 
 Potrivit Business Insider, alegerea unui titlu potrivit va face diferenţa, întrucât funcţionează ca un instrument de marketing şi de cele mai multe ori transmite angajatorilor informaţii despre personalitatea şi obiectivele expeditorului. 
 
 Publicaţia Business Insider vine cu o listă de propuneri pentru redactarea unui titlul care va determina angajatorul să citească email-urile dumneavoastră. 
 
 1.      Scurt şi la obiect
 
 În căsuţă mesajelor primate, titlul unui email afişează în general 60 de caractere, însă pe un dispozitiv de telefonie mobilă sunt afişate numai 25, conform declaraţiilor Amandei Augustine din cadrul companiei americane de recrutare TheLadders. Astfel, cuvinte de prisos precum aBuna ziua” sau aMultumesc” ar trebui eliminate. Idea dorită trebuie exprimată scurt şi la obiect (maximum 8 cuvinte).
 
 Exemplu: Candidatură pentru Asistent Resurse Umane
 
 2.      Plasează cuvintele cele mai importante la început

 
 50% dintre emailuri sunt citite de pe Smartphone-uri. Cel mai probabil angajatorii nu au posibilitatea să citească integral titlul email-ului, motiv pentru care informaţiile cele mai importante ar trebui plasate la început.
 
 Exemplu: Manager de Marketing cu 8 ani de experienţă   
 
 3.      Claritate şi precizie
 

 În medie un recrutor analizează un CV în doar 6 secunde, potrivit lui Augustine. Prin urmare timpul alocat citirii unui email va fi şi mai redus. Este indicat ca titlul să comunice exact cine este expeditorul şi care sunt intenţiile acestuia. Titlu trebuie să fie clar şi concis. 
 
 Exemplu: Ioana Popescu a candidatură pentru poziţie în departamentul vânzări
 
 
 4.      Folosirea de cuvinte cheie 
 
 De cele mai multe ori, managerii de HR folosesc cuvinte cheie pentru filtrarea email-urilor. Este recomandat ca în titlu să fie introduse cuvinte precum "Candidatura” sau "Candidat”

                                                       

 Exmplu: Candidatură: Ioana Popescu pentru Asistent Resurse Umane
 
 5.      Numele şi poziţia ar trebui menţionate
 
 Numele, poziţia şi numărul de identificare al jobului ar trebui menţionate pentru a facilita procesul de citire al email-ului.
 
 Exemplu:Asistent Manager, Nr. 123456 a Ioana Popescu, Candidatură
 
 6.      Calificări
 
 Augustine recomandă menţionarea calificărilor în titlu, pentru a atrage atenţia angajatorului. 
 
 Exemplu: Director de Marketing a Ioana Popescu, MBA
 
 7.      În cazul unei recomandări, numele persoanei care a făcut recomandarea trebuie menţionat
 
 Recomandările trezesc interesul recrutorilor, mai ales în cazul în care persoana care a făcut recomandarea este o cunoştinţă a ambelor părţi. 
 
 Exemplu: Recomandat de Ion Georgescu pentru poziţia de Asistent HR
 
 8.      Nu folosiţi majuscule
 
 Folosirea majusculelor ar putea atrage atenţia recrutorilor însă într-un mod negativ. Majusculele şi anumite semne de punctuaţie (de exemplu semnul exclamării) sunt asociate în general cu vorbitul pe un ton ridicat. Se recomandă folosirea cratimelor.