Style

Credeţi că ştiţi tot ce pot face magazinele pentru a vă face să cumpăraţi? Ei bine, pregătiţi-vă pentru trucurile de Crăciun

17 dec 2011 4368 afişări de Adrian Voicu
Din aceeaşi categorie
Credeţi că ştiţi tot ce pot face magazinele pentru a vă face să cumpăraţi? Ei bine, pregătiţi-vă pentru trucurile de Crăciun

V-aţi apucat încă din noiembrie să cumpăraţi tot felul de cadouri, globuri şi steluţe pentru Crăciun? Ei bine, este posibil să fie din cauza unor noi trucuri puse în practică de retaileri.

Şi nu vorbim aici de aşezarea magazinului de pâine la intrare sau de aşezarea la nivelul ochilor a produselor pe care magazinele vor să le vândă, ci de o tactică mult mai subtilă, pe care nici nu o vezi şi nici nu o auzi, o tactică ce scoate copilul din voi şi vă deschide portofelul fără să vă daţi seama.

Asta i s-a întâmplat lui Martin Lindstrom, editorialist al publicaţiei Time, care, fără să îşi dea seama, a ajuns să cumpere decoraţiuni şi cadouri de Crăciun precum un "zombi al Crăciunului".

Cauza? Tuburi bine camuflate în tot magazinul prin care era dispersată o aromă îmbietoare de scorţişoară şi brad.

Doctorul Gemma Calvert, expert în imageria creierului, consideră că mirosurile pot reactiva amintirile din copilărie, observând că mai multor voluntari care au fost expuşi la mirosul de scorţioşoară li s-a activat zona creierului care este responsabilă pentru angajamentul emoţional autentic. Se pare că scorţişoara ete unul dintre principalele ingrediente asociate în timp cu sărbătorile de iarnă, putând iniţia o frenezie a cumpărăturilor.

Aşadar, pregătiţi-vă sufleteşte pentru cumpărăturile de iarnă... Dacă nu aţi căzut deja victimă tacticilor retailerilor.