Style

Cât costă un parfum personalizat făcut de cel mai bun "nas" al momentului? Timpul de aşteptare este chiar şi de un an de zile

04 mai 2016 3887 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

Aurul, cristalele Baccarat şi parfumeria fină sunt poate cele mai apreciate superlative ale luxului, însă când cele trei devin ingrediente în mâna celui mai apreciat parfumier al secolului al XXI-lea, luxul nu mai este niciodată ce a fost. Prezent la Bucureşti pentru a lansa în parfumeriile Beautik noua creaţie a casei Francis Kurkdjian - Baccarat Rouge 540 - Marc Chaya, cofondatorul casei, vorbeşte pentru După Afaceri Premium despre atracţia contrariilor şi inovaţia oflactivă.

Când geniul parfumeriei moderne primeşte un mandat de creaţie din partea reputatei case de cristale Baccarat, rezultatul nu poate fi decât un parfum-eveniment. Iar când parfumul-eveniment iese din circuitul exclusiv şi poate fi achiziţionat oriunde -  casa Francis Kurkdjian este prezentă în lume, rezultatul nu poate fi decât un parfum pe care pasionaţii de alchimii olfactive şi-l vor dori cu ardoare să îl deţină.

Este vorba este Baccarat Rouge 540, parfum creat de virtuosul nas Francis Kurkdjian cu ocazia celebrării a 250 de ani de existenţă a casei Baccarat. Iniţial parfumul a fost disponibil într-un număr limitat de 250 de sticluţe în lume, însă acum Baccarat Rouge 540 face parte oficial din portofoliul casei Francis Kurkdjian, fiind disponibil în România în parfumeriile Beautik.

„Parfumul este inspirat din alchimia producerii cristalului, din combinaţia diferitelor elemente ce stau la baza fabricării celui mai apreciat cristal Baccarat - cristalul roşu. Mineralele, focul, dar şi răsuflarea meşterului-sticlar atunci când acesta fabrică cristalul îşi găsesc interpretarea în parfum“, spune Marc Chaya, preşedintele şi cofondatorul parfumeriei de lux Maison Francis Kurkdjian.

Descifrând numele parfumului sunt descoperite sursele de inspiraţie. Semnătura casei Baccarat este cristalul roşu-rubiniu, care se obţine prin amestecul pudrei de aur de 24 de carate cu cristalul pur, la o temperatură de 540 de grade Celsius. Pură alchimie este Baccarat Rouge 540.

„Dacă unele parfumuri au şi peste o sută de ingrediente, Baccarat Rouge 540 are doar patru ingrediente: iasomia, şofranul, cedrul şi ambra gri. Cu toate acestea, este o creaţie extrem de complexă, modernă, creează dependenţă. Asemeni unei piese muzicale, există o multitudine de posibilităţi de a combina notele, însă doar geniul creator ştie exact măsura necesară pentru a obţine un rezultat original şi inovator“, continuă Marc.

Lista de ingrediente nu spune însă toată povestea, Baccarat Rouge 540 are o claritate uimitoare, tipică creaţiilor lui Kurkdjian, şi în acelaşi timp degajă o căldură intensă, amintind astfel de furnalul în care are loc alchimia dintre aur şi cristalul pur.

Iniţiaţii ar spune că noul parfumul este un fel de „coincidentia oppositorum“, o unitate a contrariilor pe care doar Francis ştie cum să o stăpânească. Este luminos şi dens, transparent, dar intens, animalic-senzual însă bine temperat de notele dulci, o creaţie oriental-florală complexă din patru note olfactive simple.

„Francis a gândit creaţiile sale ca făcând parte dintr-o garderobă olfactivă. Colecţia sa cuprinde parfumurile esenţiale, asemeni cămăşii albe de bumbac, apoi sunt creaţiile „easy to wear“ şi mai apoi cele elegante, categorie în care s-ar încadra Baccarat Rouge 540. Parfumul poate fi purtat în egală măsură de femei şi de bărbaţi“, explică Marc.

Alături de creaţiile pentru propria casă de parfum, Francis continuă să colaboreze cu designerii de modă pentru care „croieşte“ la comandă parfumuri inspirate de mesajul şi viziunea acestora.

„Burberry, Elie Saab, Nina Ricci sunt designeri de modă cu care Francis colaborează în acest moment. Oamenii creativi aşa cum este Francis dispun de o capacitate infinită de a crea. Când creează pentru casa Francis Kurkdjian, parfumurile exprimă propria viziune, nu are niciun fel de limite, în timp ce pentru proiectele externe el pune în creaţiile sale mesajul şi viziunea respectivei case de parfumuri“, explică  Marc.

Însă cel mai de sus nivel al creaţiilor lui Kurkdjian sunt parfumurile bespoke (personalizate), echivalent al luxului suprem la care poate aspira un pasionat.

Cel mai apreciat parfumier al secolului al XXI-lea creează parfumuri personalizate atunci când purtătorul vrea ca propria poveste să fie sursa de inspiraţie. Preţul unui parfum bespoke creat de cel mai bine cotat parfumier al momentului, laureat al premiul Coty- echivalentul Oscarului în industria parfumului, începe de la 10.000 euro şi poate ajunge şi până la câteva sute de mii de euro. Kurkdjian petrece de la trei până la 12 luni pentru crearea unui parfum personalizat. Până a trece însă la mixul de esenţe, parfumierul se întâlneşte şi discută în repetate rânduri cu clientul pentru a-i cunoaşte cât mai bine personalitatea, pasiunile, emoţiile, altfel spus ingredientele parfumului bespoke. Până la finalizare, parfumul este supus mai multor încercări, sunt analizate schimbările prin care trece după pulverizarea pe piele, cum „trăieşte“ şi cum se transformă aroma, pentru ca versiunea finală să fie cât mai aproape de eul clientului. Reţeta parfumului este secretă.

„Parfumul bespoke este cel mai de sus segment. Numărul de clienţi poate varia de la trei-patru pe an la şapte sau zece. Clienţii sunt extrem de diferiţi: de la oameni de afaceri, la artişti sau membri ai familiilor regale. Este un proces de creaţie complex, care necesită mult timp. Printre cei care au un parfum personalizat creat de Francis se numără Catherine Deneuve, iar parfumul Lumière Noire al casei Francis Kurkdjian este inspirat de parfumul bespoke creat pentru legendara actriţă.“