Style

Care este primul pas pentru o carieră de parfumier? Răspunde proprietara uneia dintre cele mai cunoscute case britanice de "esenţe"

18 sep 2015 3563 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

Exotism oriental şi rafinament britanic este mixul care defineşte creaţiile oflactive ale Lindei Pilkington, parfumier şi proprietara casei Ormonde Jayne. Flori de o frumuseţe olfactivă rară precum cele de osmanthus, frangipani şi iris negru sunt ingredintele prin care Linda surprinde feminitatea, îndrăznind în acelaşi timp să inoveze prin folosirea esenţei de cucută neagră în creaţiile sale. „Note şi acorduri rare“ este crezul Ormonde Jayne, spune Linda pentru DA Premium, prezentă la Bucureşti pentru a lansa ultima sa colecţie în parfumeriile Elysée.

„Ormonde Jayne“ este o parfumerie fondată de Linda Pilkington în anul 2002 la Londra. "Ormonde" este numele străzii unde Linda a locuit, iar „Jayne“ este prenumele său. Primul său parfum a fost „Ormonde Jayne Women“, creaţie ce foloseşte drept ingredient esenţa de cucută neagră, mai cunoscută drep otrava lui Socrate şi prea puţin ca ingredient în parfumerie, dar care asociată cu iasomia şi absolutul de violetă creează un parfum captivant şi seducător.

De la primul parfum până în prezent, casa britanică numără nu mai puţin de 20 de creaţii, rezultat al explorărilor Lindei şi al unei inspiraţii născute din rafinamentul pursânge britanic.

Întrebată despre cum ar descrie semnătura propriei case de parfum, Linda răspunde:

„Un acord subtil care este prezent în toate parfumurile cu excepţia unuia. Piper roz, hediona şi aroma chimică Iso-E-Super performează extrem de bine într-un parfum. Hediona face ca parfumul să respire şi îl deschide, în timp ce aroma chimică Iso-E-Super îi dă o notă seacă sexy, iar piperul roşu este de departe aroma mea preferată“, spune Linda.

Crezul său este de a găsi ingredientele ce nu sunt utilizate pe scară largă în industria parfumurilor, astfel că practic creaţiile sale au fost dictate de descoperirile pe care Linda le-a făcut în călătoriile sale, de sursele proprii de materii prime.

„Aproape că ştiu cum va mirosi parfumul chiar înainte de a începe evaluarea. Este în mintea mea şi folosesc acest lucru drept inspiraţie.“

Pasiunea Lindei pentru parfumerie a început din adolescenţă când cultiva flori în grădina sa din Cheshire. La maturitate a petrecut 14 ani în America de Sud, Africa şi Orientul Îndepărtat unde a condus, pe rând, mai multe afaceri: un hotel-butic, o fermă de soia şi o fabrică de îngheţată. Aceste locuri exotice au marcat-o profund prin miresmele ameţitoare şi flora luxuriantă. Reîntoarsă în Regat a pus bazele propriei case de parfumuri. La Londra, pe luxoasa Bond Street, buticul său de parfumuri nu are cum să nu îţi răpească atenţia şi câteva ore de delectare olfactivă.

„Atunci când cineva ne intră în parfumerie şi ne spune că îi place iasomia, noi îi oferim ceva mai deosebit, precum sampaquita, care este botanic legată de iasomie, însă este o floare mult mai impresionantă. Dacă îi place lemnul de santal, i-am oferi creaţia ce conţine cucută, otrava aleasă de Socrate.“

Despre acel „altceva olfactiv“ este vorba şi în ultima sa colecţie - numită Four Corners of the Earth (Cele patru colţuri ale lumii), disponibilă în parfumeriile Elysée şi în care se vor regăsi multe spirite exploratoare moderne.

Parfumul „Tsarina“ evocă opulenţa şi pasiunea balurilor de la palatul Ţarului Rusiei, „Qi“ înseamnă „respiraţia vieţii“ şi este inspirat de pasiunea poporului chinez pentru arome delicate. „Nawab of Oudh“ aminteşte de titlul dat conducătorilor care au domnit peste India, iar „Montabaco“ înglobează spiritul mereu fierbinte al Americii Latine.

„În prezent favoritele mele sunt parfumurile Frangipani, Orris Noir, Champaca şi Ormonde Woman. Un parfum perfect este dat de modul în care acesta se dezvoltă într-o frumoasă călătorie lungă şi, mai important, de modul în care acesta rezistă pe haine şi piele până a doua zi. Parfumul ar trebui să rămână fidel mirosului său original şi să nu se dezvolte în ceva dulce şi bolnăvicios, indicii ale unor ingrediente ieftine.“

Are un simţ dezvoltat nu doar pentru esenţe fine, dar mai ales pentru antreprenoriat, pentru că Ormonde Jayne este de mai bine de 13 ani un business pe care îl conduce cu pricepere. Întrebată despre ce sfaturi ar da unei persoane aflate la început de drum în parfumerie, Linda răspunde:

„Depinde de ţara din care provine respectiva persoană. În Anglia, există numeroase cursuri, dar recomand întotdeauna unei persoane aflate la început de drum să meargă la Grasse şi să se înscrie la Institutul Parfumierilor. Este un curs dur, 40 de ore pe săptămână, constând în pură parfumerie. Dacă sunt în căutare de o educaţie mai generală care să includă marketing şi tehnici de vânzare, cursul de cinci ani de la Versailles este probabil cel mai bun.“