Style

Arome aristocrate

29 iul 2012 290 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

Firile aristocrate au fost dintotdeauna interesate de modă, arte şi călătorii. Pentru ele "nasurile" din parfumeria de nişă au căutat inspiraţie din Paris până în India.

În 1961, trei artizani deveneau prieteni şi parteneri deschizând un magazin cu creaţii vestimentare avangardiste în Paris pe bulevardul Saint Germain nr. 34. În 1963 lansau prima lumânare parfumată, iar în 1968 primul lor parfum.

Astăzi cei trei sunt recunoscuţi pentru crearea Diptyque, celebra casă de parfumuri, lumânări parfumate şi arome de cameră, care a împlinit anul trecut 50 de ani de la lansare. Pentru a sărbători întreaga istorie Diptyque, compania a lansat Colecţia 34 Boulevard Saint Germain, o linie care completează un stil de viaţă glamour şi care foloseşte ingrediente rare, printre care afine, smochine verzi, portocale, tuberoze şi geranium egiptean.

Un alt brand de nişă care se inspiră de data asta din artele vizuale este Olfactive Studio ce promovează un concept unic în parfumeria artistică- transpunerea artei fotografiei în emoţii olfactive.

Este prima dată când parfumierii au lucrat împreună cu fotografi încercând să capteze prin arome esenţa imaginii.

Dintre creaţiile Olfactive Studio Autoportrait este, aşa cum îi spune şi numele, un parfum intim, personal, care pare să se transforme odată cu stările purtătorului. Notele de vârf se disting prin bergamotă şi elemi, amestecate cu tămâie şi mosc, în timp ce la bază rămân notele de stejar, cedru şi vetiver.

Neela Vermeire, originară din Calcutta, şi-a lansat prima colecţie de parfumuri de nişă în Paris, în colaborare cu celebrul parfumier Bertrand Duchau­four. Colecţia este un tribut adus Indiei, prin care artista împărtăşeşte istoria ţării sale natale, amintiri, emoţii, arome din copilărie şi din vizitele făcute rudelor rămase acolo. Cele trei parfumuri semnate de Vermeire şi Duchaufour reprezintă trei perioade istorice diferite ale Indiei: Trayee, Mohur si Bombay Bling!.

Trayee descrie seninătatea spirituală a Indiei antice, perioada vedică (ca. 1700-320 î.C), în care au fost scrise cele mai vechi scripturi ale hinduismului. Pentru acest parfum, Duchaufour a cercetat filozofia Ayurvedică şi ingredientele folosite de adepţii ei în medicină. Parfumul creează, astfel, atmosfera din templele hinduse prin arome puternice precum busuiocul, smirna, cedrul de Virginia şi ambră. Notele sale dispar şi reapar, surprinzând de fiecare dată persoana care îl poartă.

La polul opus Bombay Bling! înfăţişează haosul şi dinamismul Indiei moderne prin note de cardamon, tutun, tuberoze şi coacăze negre. Este un parfum vibrant, floral şi fructat pentru care filmele de la Bollywood au devenit sursă de inspiraţie.

Linia Neela Vermeire apare o dată la 5-6 ani şi este dedicată connaiseurilor având în vedere bugetul foarte mare investit în ingredientele folosite şi producţia extrem de mică.

Despre călătorii vorbeşte şi Colonia "Eight Ă BOB" care povesteşte despre întâlnirea pe Riviera Franceză dintre Albert Fouquet, fiul unui aristocrat parizian, şi un cunoscător în materie de parfumuri, şi J.F Kennedy.

Într-o seară, în timpul vacanţei sale din 1973, aflându-se pe Cote d'Azur, Albert leagă o frumoasă prietenie cu un student american venit să viziteze Franţa: nimeni altul decat John F. Kennedy. Doar 5 minute au fost suficiente ca tânărul să fie de-a dreptul fermecat de esenţa pe care o purta Albert.

Şarmul lui Kennedy l-a motivat pe Albert să îi lase a doua zi la hotel o mostră din parfumul său, împreună cu un bilet în care scria: "În această sticlă vei regăsi stropul de mister franţuzesc care îi lipseşte personalităţii tale americane."

Secretul acestei creaţii olfactive este nota specială de "Andrea", o plantă din Chile greu de procurat şi care poate fi culeasă doar în lunile decembrie şi ianuarie de pe vârfurile înalte ale munţilor. Treptele olfactive ale parfumului se deschid prin acorduri efervescente de citrice şi condimente şi rămân pe piele în arome de lemn de cedru şi santal, vanilie şi note verzi de patchouli.