Style

Antreprenoarea care a pariat acum un deceniu pe un domeniu aparte, parfumeria de nişă: Românii preferă aromele puternice. Vor ca parfumul pe care îl poartă să se simtă în urma lor pe stradă

29 oct 2016 2291 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Semnătura olfactivă personală este ceea ce caută românii atunci când îşi aleg un parfum nou şi tocmai de aceea sunt atraşi de aromele puternice, persistente, care să nu-i lase să se piardă în anonimat. După zece ani de existenţă în România, Beautik Haute Parfumerie, una dintre parfumeriile de nişă de pe piaţa locală, vede o evoluţie în gusturile românilor, care au devenit mai rafinaţi, dar şi mai educaţi, astfel că îşi pot alege singuri, fără consiliere suplimentară, parfumurile care să se plieze personalităţii fiecăruia.

„Există o tendinţă de modernizare a artei parfumeriei. La început se vindeau brandurile clasice, cu tradiţie şi istorie, care impresionau clienţii prin poveste. Acum, brandurile moderne, contemporane, avangardiste sunt cele care impresionează şi câştigă teren. Unele dintre cele mai actuale astfel de branduri sunt Juliette Has a Gun, Maison Francis Kurkdjian şi Escentric Molecules. Clienţii români preferă parfumurile puternice, orientale, apropiate zonei asiatice, care au un sillage (miros - trad.) aparte. Românii vor ca parfumul pe care îl poartă să se simtă în urma lor pe stradă“, spune Andreea Gheorghiu, directorul general al companiei Green Net, care deţine lanţul de parfumerii de nişă Beautik Haute Parfumerie, pionier al industriei locale de lux în materie de arome rare.

Într-o piaţă în care puţini clienţi intraseră în contact cu branduri de lux, cel mai frecvent în călătorii, în vacanţele în străinătate, Beautik şi-a luat rolul de „profesor“ în educarea olfactivă a cumpărătorilor. Astfel, de la un public novice, neexperimentat, care nu avea noţiunea parfumurilor rafinate şi nici cunoştinţele necesare pentru recunoaştea valorii lor, parfumeria se bucură astăzi să lucreze cu oameni care au propriile pretenţii şi aşteptări uneori inedite.

„Există parfumuri care şi-au păstrat eticheta de top vânzări de la începuturi şi până azi: Fleurs de Rocailles de la Caron, Le Vain­queur de la Rance, Idole de la Lubin, Habanita de la Molinard au fost doar o parte din cele mai căutate produse la începuturile Beautik şi sunt încă în topul căutărilor clienţilor noştri. Însă au existat şi parfumuri care au fost descoperite în timp, fiind esenţe care revoluţionează acest deceniu de parfumerie: Fortis de la Liquides Imaginaires - o creaţie avangardistă, Baccarat Rouge 540 - creat de celebrul Francis Kurkdjian, Philosykos - un parfum creat de casa Diptyque, dedicat esenţei smochinului, Lady Ven­geance - una dintre cele mai importante lansări ale casei Juliette Has a Gun, Molecule 01 de la Escentric Molecules - parfumul cu efect de feromoni atât de apreciat de multe vedete internaţionale, sau Elise de la Rance - un parfum creat de o casă cu o tradiţie impetuoasă datând din secolul 19“, explică Andreea Gheorghiu.

Ingredientul-vedetă al parfumeriei în ultimii ani a fost esenţa de oud, utilizată de numeroase case contemporane, precum şi de branduri clasice. Atemporale ră­mân notele clasice de trandafir, combinate cu diverse alte esenţe, care au stat la baza multor creaţii de succes.

Aşteptările Andreei Gheorghiu sunt ca, peste încă zece ani de acum înainte, ţări fără tradiţie în lu­mea aromelor, dar care au început să adopte parfumeria de nişă, să-şi dezvolte gustul pentru aceasta şi să devină importante centre comerciale pentru produse de lux. Un alt punct de referinţă ar putea fi descoperirea unor noi ingrediente de sinteză care să revoluţioneze parfumeria.

„Se va observa o tendinţă continuă de dezvoltare a unor ambalaje şi sticle de parfum cu design avangardist, trend care se va menţine şi peste ani. Luăm drept exemplu branduri importante precum Naomi Goodsir, Unum, Folie à Plusieurs, Mendittorosa Odori D’Anima sau Project Renegades, itemuri care reflectă calitatea, stilul şi avangardismul noilor produse. Un alt trend foarte apreciat este cel care evidenţiază produsele lucrate manual, obiectele unicat, ediţiile limitate. Acestea vor fi în vogă şi peste zece, dar şi peste cincizeci de ani, deoarece creează diferenţa între persoanele care le achiziţionează şi restul pasio­naţilor de arome parfumate şi sunt atracţii deosebite pentru colecţionarii de artă olfactivă. Ediţiile de colecţie, lucrate manual, cu inserţii valoroase sunt adevărate opere de artă, care, asemenea unui vin rafinat, îşi dezvoltă proprietăţile în timp“, mai spune Andreea Gheorghiu.

De altfel, ediţiile limitate ale Beautik cuprind variante suflate cu aur, realizate din cristal Baccarat sau Lalique, accesorizate cu pietre Swarowski, porţelan Limoges sau arome ambalate în cutii preţioase.

După un deceniu de existenţă, Beautik Haute Parfumerie, singura parfumerie din România furnizor oficial al Casei Regale, şi-a propus să dezvolte noi unităţi pe teritoriul României sau în străinătate, dar şi să consolideze un proiect special, care poartă numele Muzeul Parfumului. Este vorba despre o colecţie privată unică, ce reuneşte peste 8.000 de produse şi accesorii de parfumerie, pomade şi pudre, cuprinzând exponate româneşti din secolul XX sau piese de relevanţă mondială. Muzeul a fost deschis în 2014, iar printre exponate se numără parfumul Mon Budoir, creat de Casa Houbigant şi purtat de Regina Maria a României, Eau de Toilette de la Lubin, purtat de împărăteasa Josephine, parfumul Le Vainqueur, realizat de Casa Rance pentru Napoleon Bona­parte, şi parfumul Gin Fizz, dedicat prinţesei Grace de Monaco.