După Afaceri

Revista După Afaceri Premium a premiat, la gala anuală, iniţiativele care au pus umărul la dezvoltarea unei societăţi cultural-artistice mai sănătoase

31 oct 2023 153 afişări de Alina-Elena Vasiliu, Mădălina Dediu Panaete
Din aceeaşi categorie

După Afaceri Premium, revista lunară de lifestyle a Ziarului Financiar, a celebrat în gala organizată luni seară, pe 30 octombrie, oamenii şi iniţiativele care pun umărul la dezvoltarea unor societăţi mai sănătoase din punct de vedere cultural şi artistic, oameni care au devenit sursă de inspiraţie pentru cei din mediul de business şi nu numai.

Ediţia din acest an a stat sub egida „Quiet luxury in loud times“, sărbătorind bucuria intimităţii în vremuri impersonale şi amintind că luxul stă în detalii personale de care ne bucurăm de cele mai multe ori în propria intimitate. Astfel, După Afaceri Premium a sărbătorit, ca în fiecare toamnă din ultimii 15 ani, arta de a trăi frumos şi a premiat oamenii care ne dau zi de zi noi opţiuni de a ne bucura „după afaceri“ într-un mod cu totul deosebit.

Gala de premiere a fost organizată cu spriinul Vodafone, Superbet, Honor, Dopplerhertz, Teleferic, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmbureşti, ING, Beautik, Teilor, Zorian, Mobexpert, Eisberg, Sabon, Tellur, Golden Foods, Magnolia, Nec Fresh, Ultragreens, Centrul Medical Floare de Lotus, Roxi, Palincăria Transilvania, Raftul cu Dulciuri, Limonădăria Nea Nică şi Doctor SKIN.

„Moda ar trebui să fie atemporală, nu ar trebui să existe trenduri. Îţi trebuie un pic de curaj şi îndrăzneală ca să schimbi asta, dar cred că se poate. Mie, personal, îmi plac foarte mult insulele greceşti, Hydra în mod special, iar vacanţele la mare, vara, la soare, mă inspiră cel mai mult în creaţie şi mă cuceresc“, a spus în cadrul evenimentului Irina Moroşanu, fondatoarea  brandului de modă Les Vacances d’Irina.

Ea s-a număraat printre laureaţii evenimentului, primind o distincţie pentru transpunerea aerului vacanţelor la Marea Mediterană într-o serie de piese de modă simple şi atemporale.

Gala de premiere, la care au participat circa 300 de persoane, a adus în lumina reflectoarelor iniţiativele de succes din ultimul an din domenii precum artă, beauty, tehnologie, turism sau industria auto.

„La fel ca în modă, unde există trenduri, este şi în tehnologie. Scopul final este însă unul singur: să aducem experienţe clienţilor noştri, să-i ajutăm să exploreze lumea“, a spus şi Stanley Yan, country manager în cadrul HONOR, care a primit premiul pentru redefinirea standardelor din industria telefoanelor foldable.

În plus, în cadrul evenimentului s-au premiat şi iniţiative din domeniul cultural, proiecte care anul acesta repun România pe harta europeană şi chiar mondială a artei. Un exemplu este „Timişoara – Capitală Europeană a Culturii“.

„Timişoara oferă un program cultural amplu, divers, foarte interesant. În această toamnă e o avalanşă de evenimente culturale de toate felurile – expoziţii, concerte, spectacole. Cred că Timişoara în sfârşit a ajuns în lumina unor reflectoare, de unde poate că dispăruse un pic. Mă bucur să văd că e un proiect în jurul căruia s-au strâns autorităţi locale, instituţii culturale publice şi private şi o serie de sponsori care au decis să se alăture“, a spus Ovidiu Şandor, fondatorul Art Encounters şi unul dintre iniţiatorii programului care are în centru oraşul de pe Bega.

Artistul Bogdan Simion a vorbit despre bucuria pe care i-o aduce faptul că oameni între 16 şi 80 de ani ajung la spectacolele sale, în timp ce Alexandra Olaru, director Legal & External Affairs la Vodafone, a vorbit despre importanţa investiţiilor în cultură.

„Investiţia în cultură este o obligaţie, este parte din fiecare din lucrurile pe care le facem, legat de educaţie, de frumos, de ceea ce suntem. Fiecare dintre noi o să caute să găsească ceva din ceea ce este în investiţiile pe care le face“, a subliniat ea.

Ei sunt doar câţiva dintre cei care au urcat pe scenă, însă evenimentul i-a celebrat pe toţi cei care pun zi de zi o nouă cărămidă la fundaţia unei industrii a luxului care condimentează mediul de business local cu un strop în plus de frumos.

Premiul pentru investiţia anului în turism şi pentru sprijinirea ospitalităţii şi promovarea turismului experienţial – Alexandra Bogatu, fondatoarea proiectului EUFORIA Retreat + Spa:

Euforia este un loc care a devenit proiectul meu de suflet anul acesta, unde minimalismul se întâlneşte cu eclecticul, o amenajare curatoriată de Annterior Studio. Ne-am luat angajamentul să oferim mai multe decât un hotel, să fie un loc de linişte la malul mării, unde lucrăm doar cu ingrediente locale. Încercăm să oferim o experienţă integrată. În toată gălăgia urbană şi estetică cu care ne confruntăm zi de zi, partea de design interior ajută la calmare, de aceea am gândit totul minimalist şi am folosit multe din elementele locale – nisip, ciment.“

 

Premiul pentru experienţe gastronomice premium pentru clienţi cu papile gustative fine – Ruxandra şi Gabriel Gavrilescu, fondatorii proiectului Amuse Bouche:

În gastronomie, luxul poate să însemne multe lucruri. În trecut, ne uitam la ingrediente scumpe – caviar, trufe, jamon -, dar astăzi ne uităm la proiecte profunde, care au în spate multă muncă. Viziunea e diferită în funcţie de fiecare dintre noi.“

 

Premiul pentru estetică arhitecturală, printr-o abordare aparte în piaţa de real estate de lux, pentru proiectul Stejarii Collection din nordul Capitalei – Răzvan Enache, managing director la Ţiriac Imobiliare:

Este un proiect pe care l-am pregătit de mult timp şi de curând am reuşit să-l livrăm pe piaţa de real estate din Bucureşti. Acum mai bine de 13 ani, divizia Ţiriac Imobiliare lansa pe piaţa din România un concept unic – build to rent. Proiectul Stejarii Collection continuă Stejarii Rezidenţial, constând în 285 de apartamente ocupate în proporţie de 94%, întregeşte acest legacy, iar datorită designului, am creat o experienţă unică. Noi nu închiriem apartamente, ci experienţe de viaţă. Avem aproape 256 de hectare de pădure, ceea ce ne-a condus către un design unic. Oamenii caută intimitate, siguranţă şi linişte.“

 

Premiul pentru parfumeria anului 2023, pentru Beautik Haute Parfumerie – Georgian Gheorghe, PR & communication coordinator la Beautik Haute Parfumerie:

La Beautik, avem muzeul parfumeriei din România, singurul din sud-estul Europei. Sunt înconjurat zilnic de sute, poate chiar mii de parfumuri. Acum, cu încălzirea globală, putem rămâne mai multă vreme cu parfumurile specifice verii.“

 

Premiul pentru colaborarea anului, pentru proiectul „Timişoara – Capitală Europeană a Culturii“- Banca Transilvania, Art Encounters şi Asociaţia Timişoara 2023:

Sergiu Mircea, director de marketing şi comunicare al Băncii Transilvania:

Ne bucură să vedem ce succes are programul Timişoara – Capitală Culturală Europeană. Vedem că implicarea oamenilor de acolo a dat roade. Vrem să creăm şi mai mult awareness, pentru că merită să mergem toţi acolo. Am văzut acest program ca pe un proiect de ţară încă de la început. Am văzut entuziasmul oamenilor, aşa că pentru noi a fost o decizie foarte simplă să ne implicăm.“

Ovidiu Şandor, fondatorul Art Encounters:

Timişoara oferă un program cultural amplu, divers, foarte interesant. În această toamnă e o avalanşă de evenimente culturale de toate felurile – expoziţii, concerte, spectacole. Cred că Timişoara în sfârşit a ajuns în lumina unor reflectoare, de unde poate că dispăruse un pic. Mă bucur să văd că e un proiect în jurul căruia s-au strâns autorităţi locale, instituţii culturale publice şi private şi o serie de sponsori care au decis să se alăture. Cred că e un bun exemplu pentru cum cultura poate ajuta la dezvoltarea unui oraş şi că oraşele principale din România se dezvoltă tot mai mult din acest punct de vedere. Sper că Timişoara va continua să aibă ambiţii precum cele din acest an şi cred că vom vedea o dezvoltare a turismului în acest oraş. Sper că autorităţile locale şi cele judeţene au văzut că investiţia în cultură e importantă, că nu este vorba despre bani cheltuiţi, ci investiţii.“

 

Premiul pentru creatorii de conţinut şi comunităţile artistice care aduc valoare adăugată României – premiul a fost acordat de Alexandra Olaru, director legal & external affairs la Vodafone:

Investiţia în cultură este o obligaţie, este parte din fiecare din lucrurile pe care le facem, legat de educaţie, de frumos, de ceea ce suntem. Fiecare dintre noi o să caute să găsească ceva din ceea ce este în investiţiile pe care le face.“

 

Premiul pentru lansarea unui nou soi românesc de struguri şi a unui vin în ediţie limitată, pentru Cuvée Valerius Alutus Primus – Valeriu Stoica, cofondatorul cramei Avincis:

Sunt două lucruri pe care inteligenţa artificială nu le poate înlocui – iubirea şi vinul. Cu aceste două elemente esenţiale în viaţa noastră, putem primi şi premii. Este vorba despre un vin care îmi poartă numele. Alutus înseamnă Oltul. La Drăgăşani, oameni talentaţi şi pricepuţi, vreme de câteva decenii, au creat soiuri de viţă-de-vie noi: Negru de Drăgăşani, Crâmpoşie selecţionată, Novac. Legenda spune că mai era un soi de viţă-de-vie necunoscut, deşi era omologat: Alutus, o încrucişare între Saperavi şi Băbească Neagră. Am descoperit câteva viţe, le-am înmulţit şi astfel am salvat soiul de vin Alutus. Am început acum cinci ani să lucrăm, iar în acest an am făcut 2.200 de sticle din acest vin care îmi poartă numele. Încet-încet, vom mări producţia.“

 

Premiul pentru inovaţie în domeniul sănătăţii şi al îngrijirii pielii, pentru Queisser Pharma – Alexandra Boldişteanu, online marketing manager la Queisser Pharma:

„Frumuseţe înseamnă să te simţi bine în propria piele. Oamenii îşi doresc să-şi menţină frumuseţea într-un mod natural, iar noi pentru asta milităm – menţinerea sănătăţii înainte de toate.“

 

Premiul pentru creatorii de conţinut şi comunităţile artistice care aduc valoare adăugată României a fost primit de Bogdan Simion, artist:

În iunie 1991, când aveam un an şi jumătate, tăticul meu era cu vioara lângă mine, mi-a spus să mă uit în cameră şi m-a ajutat să cântăm împreună. Este prima mea amintire despre muzică. Mă bucură că, de vreo doi ani, văd oameni între 16 şi 80 de ani la noi la spectacole, iar asta mi se pare un lucru remarcabil. Sunt destul de puţine locuri unde se întâlnesc tinerii cu bătrânii, iar în general, când se întâlnesc, intră în conflict unii cu alţii. De aceea, pentru mine, e o bucurie nemaipomenită să-i avem la evenimentele noastre.“

 

Premiul pentru viziune şi deschiderea graniţelor industriei auto către artă şi sport, pentru Porsche România – Adrian Pascu, director importator Porsche România:

Nu doar în străinătate există colecţionari de maşini, ci şi în România. Unii sunt mai cunoscuţi, alţii mai puţin cunoscuţi, dar nivelul pasiunii este acelaşi şi la unii, şi la alţii.“

 

Premiul pentru deschiderea drumurilor către artă, pentru expoziţia „Efectul Picasso“ de la muzeul MARe – Edwin Kessler, directorul general al MARe:

Este un premiu pentru ceea ce am făcut împreună cu directorul muzeului şi cu echipa mea curatorială, cu care lucrez de aproape zece ani la realizarea muzeului şi a expoziţiilor. Eu mă ocup cu arta, nu cu artiştii, pentru că sunt greu de digerat, iar omul nu poate fi separat de artist. Cele 46 de lucrări de Picasso pe care le avem provin de la Musée National Picasso de Paris. Sunt lucrări care au făcut parte din colecţia familiei şi care au fost donate statului francez după moartea sa. Nimeni nu a crezut că suntem în stare să facem aşa ceva. Este o expoziţie criptică. Am făcut asta pentru arta românească, pentru că am inclus şi opere ale unor artişti influenţaţi de Picasso.“

 

Premiul pentru transpunerea aerului vacanţelor la Marea Mediterană într-o serie de piese de modă simple şi atemporale – Irina Moroşanu, fondatoarea Les Vacances d’Irina:

Moda ar trebui să fie atemporală, nu ar trebui să existe trenduri. Îţi trebuie un pic de curaj şi îndrăzneală ca să schimbi asta, dar cred că se poate. Îmi plac foarte mult insulele greceşti, Hydra în mod special, iar vacanţele la mare, vara, la soare, mă inspiră cel mai mult în creaţie şi mă cuceresc.“

 

Premiul pentru reuşita de a coaliza mediul antreprenorial tânăr – Silvia Floareş, fondatoarea Mezanin Market şi Weekend Sessions:

Sunt 300 de antreprenori şi artişti locali pe care i-am cunoscut în ultimii cinci ani. Am lucrat o vreme la Romanian Design Week şi ştiam de acolo că antreprenorii locali au o energie şi un optimism pe care le invidiam, aşa că am decis să mă apropii de ei. Antreprenorii nu trebuie neapărat să inoveze sau să facă ceva nou, ci trebuie să aibă pasiune, energie şi să lucreze consecvent. Acum starea printre antreprenori este de agitaţie şi de pregătire pentru sărbători.“

 

Premiul pentru arta de a descoperi colţuri interesante de Bucureşti şi de a le valorifica prin ochii turiştilor – Anita Sterea, coordonatoarea programului Interesting Times Bureau:

Noi invităm oamenii să descopere colţuri de Bucureşti, istorii şi să înceapă să aprecieze mai mult ceea ce au în jur. Invitaţia mea este să fiţi turişti în oraşul în care locuiţi, indiferent care este el, să-l descoperiţi şi abia apoi să decideţi dacă îl iubiţi sau îl urâţi. Oraşul acesta, Bucureştiul, este viu. De câte ori am lucrat, fie cu străini, fie cu localnici, am simţit nevoia lor de a li se vorbi despre autentic, despre istorie, despre modernitate, pentru că noi, cei de azi, suntem un cumul de factori şi, fără a ne aminti de cei care erau ieri, nu vom putea fi nici noi mâine“.

„Urâm sau iubim un oraş, dar până la urmă şi noi suntem parte din el, iar ceea ce facem şi cum ne comportăm transmite un mesaj şi pentru cei care vin să-l viziteze.“

 

Premiul pentru redefinirea standardelor din industria telefoanelor foldable – acordat de Silvia Jalea, director de comunicare corporate la ING Bank:

Telefonul este, pentru mine, dispozitivul fără care nu pot trăi. Depind de foarte multe aplicaţii pentru a-mi simplifica viaţa, inclusiv Home’Bank, aşa că nu mă pot desprinde de el.“

 

Premiul pentru redefinirea standardelor din industria telefoanelor foldable a fost acordat HONOR, pentru modelul HONOR Magic V2 – Stanley Yan, country manager HONOR:

„Am mai stat în România în perioada 2016-2018, acum este a doua oară când locuiesc aici. Îmi plac românii foarte mult. Citeam un studiu care spunea că 30% din populaţia globală încă nu are acces la internet. Noi încercăm să ţinem oamenii conectaţi, să aibă acces la tehnologie. La fel ca în modă, unde există trenduri, este şi în tehnologie. Scopul final este însă unul singur: să aducem experienţe clienţilor noştri, să-i ajutăm să exploreze lumea.“