După Afaceri

Îmblânzitorii

29 mar 2019 307 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

De mic copil mi-au plăcut animalele - câini, pisici, iepuri, cai, orice mai puţin păsările. Câinii au fost dintotdeauna febleţea mea, spre exasperarea tatei care se teme teribil de ei.

Îmi amintesc de o discuţie în familie - o discuţie în contradictoriu între mine şi tata şi în care nu găseam un numitor comun când vine vorba de patrupezi în general şi câini în particular. Discuţia venea după un nou „război“ între el şi un câine oarecare, război rămas fără câştigător, dar şi fără un acord de pace.

Bunica, mediatorul de atunci, ne-a povestit de un unchi care are o relaţie specială cu animalele, mai ales cu câinii. Avea - şi încă are - nevoie de doar câteva minute ca să „îmblânzească“ orice câine, oricât de fioros ar părea acesta la prima vedere.

Aşa încerca bunica să-l convingă pe tata că se poate, dar nu a avut sorţi de izbândă. Pe mine însă, m-a fascinat şi mi-am imaginat cum un îmblânzitor sau whisperer cum îi zic americanii se poate înconjura oricând de câini care îl iubesc necondiţionat. Anii au trecut şi am realizat că unii oameni îmblânzesc câini, alţii cai sau chiar lei. Nimic nu pare imposibil când se creează o relaţie strânsă între om şi animal.

Dar îmblânzitori nu sunt doar ei. Îmi place să cred că artizanii bijutieri le şoptesc vorbe frumoase metalelor preţioase pe care le conving astfel să se lase modelate în forme care mai de care mai speciale. Iar parfumierii au abilitatea de a împăca arome care mai de care mai diverse pentru a crea un univers olfactiv echilibrat şi integrat.

În această ediţie din După Afaceri Premium am găsit de altfel tot soiul de îmblânzitori. Unii temperează ciocolata (cuvintele antreprenorului, ale maestrului, nu ale mele). Alţii fac acelaşi lucru cu nuanţele şi culorile. Ei sunt artiştii desăvârşiţi.

Sunt şi aceia care reuşesc să dea o a doua şansă la viaţă maşinilor istorice, îmblânzindu-le caii-putere de sub capotă. Ce au toţi aceşti oameni în comun? Înţeleg şi cunosc îndeaproape obiectul afecţiunii sau fascinaţiei lor şi creează o legătură emoţională cu acesta. Cam la fel ca unchiul meu şi câinii. Doar că unilaterală, recunosc.

Şi dacă tot am vorbit de îmblânzitori, îmi place să cred că jurnaliştii sunt şi ei îmblânzitori. De cuvinte, bineînţeles.

Cristina Roşca este Editor-şef După Afaceri Premium