Gastronomie

La noi, la Miele şi la tine

24 sep 2010 112 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie
La noi, la Miele şi la tine

E plăcut să-ţi începi ziua în aromă de croissant-uri calde, de abia scoase dintr-un cuptor care ştie, printr-o minune tehnologică, să le rumenească pe dinafară şi să le păstreze pufoase pe dinăuntru. Şi de la care te-ai putea aştepta să ştie chiar şi să întindă unt pe ele. Apoi să-ţi continui ziua distribuind sarcinile casei unor aparate amabile care fac totul pentru tine - spală rufele, le calcă şi au grijă de veselă. Şi în final să te relaxezi la o cafe latte pregătită în trei straturi, ca la restaurant, să te întinzi un pic pe canapea şi să te simţi ca acasă... în showroom-ul Miele (se citeşte Mile).

"La Miele e ca la tine... acasă", spun reprezentanţii companiei germane de electrocasnice îndemnând clienţii să folosească toate aparatele prezente în magazinul din Otopeni, ca şi cum ele ar exista în baia şi bucătăria din propria casă.
De la aspiratoare la aparatură de bucătărie şi maşini care calcă singure cămăşile la Miele se găsesc noile status-simboluri în materie de electrocasnice, reprezentative pentru perioada de criză - adică produse cu preţuri mai mari dar care sunt investiţii sigure pe o perioadă lungă de timp (20 de ani spun reprezentanţii companiei).
Miele a intrat pe piaţa din România în 2007 prin intermediul distribuitorilor şi al showroom-ului din Otopeni, după care a construit, în 2009, printr-o investiţie de 24 de milioane de euro, şi o fabrică axată pe producţia de produse electronice în Braşov. Astfel business-ul pe piaţa locală a crescut direct proporţional cu criza. În 2009 Miele a atins o cifră de afaceri de 1,95 de milioane de euro, corespunzătoare unei creşteri de 71% faţă de anul 2008. "După părerea mea România a fost, până la momentul crizei, protejată într-un balon şi de-abia când a început recesiunea a luat contact cu realitatea. Economia îşi va reveni şi consumatorul va fi mai dispus de acum încolo să investească sume mari în produse premium" , spune Stavros Politis, Export Manager Miele în Europa de Sud-Est care afirmă deasemenea că, în contextul extinderii operaţiunilor Miele în Europa de Sud Est, România va prezenta pricipala piaţă de interes.

Business-ul Miele îşi are începuturile în 1899 când doi prieteni, Carl Miele şi Reinhard Zinkann (unul mecanic şi celălalt comerciant), au inventat maşina care separa laptele de grăsimea pentru unt. În acele vremuri, când preocupările erau preponderent agricole, invenţia unui asemenea aparat era sortită succesului, chiar dacă preţul său era de trei ori mai mare decât al oricărui alt aparat asemănător de pe piaţă. În 1901 Miele a fost prima companie care a construit o maşină de spălat pe care a deumit-o Hera. Cu alte cuvinte brandul nemţesc este responsabil pentru că nu mai dăm hainele pe "răzătoarele" folosite în secolul XIX. În 1929 tot Miele au fost cei care au adus în Europa prima maşină electrică de spălat vase care astăzi a fost îmbunătăţită de aceeaşi companie, prin adăugarea unui sertar 3D special pentru tacâmuri.
Compania se află azi la cea de-a patra generaţie şi a rămas o afacere de familie. Anul acesta compania a atins cea mai mare cifră de afaceri din istoria sa de 111 ani cu vânzări totale în valoare de 2,83 miliarde de euro.
Din 2011 brandul se va asocia şi cu artişti şi designeri, începând prin lansarea unei noi linii de mobilier de bucătărie denumită Warendorf şi realizată în colaborare cu designerul Phillippe Starck.