Gadget

Michael Schmidt: „Regula mea de aur a fost sa acopar cheltuielile dealerilor din service si piese de schimb"

12 mar 2009 364 afişări
Din aceeaşi categorie
Michael Schmidt: „Regula mea de aur a fost sa acopar cheltuielile dealerilor din service si piese de schimb"

Dupa ce a construit in Romania 12 centre auto dedicate marcii BMW si unul in Germania, Michael Schmidt are oferte pentru preluarea a altor dealeri BMW din Cehia, Slovacia si Polonia.

„Nu este exclus sa realizez investitii in alte tari. Desigur, acum criza a lovit tarile, dar si asa pietele au evolutii diferite chiar si pe timp de criza, si ce pierzi intr-o tara poti castiga in alta. Este o ocazie oportuna de a prelua pe mai multe dealershipuri care din lipsa de lichiditati sau management slab pot fi achizitionate ieftin. Am oferte de a extinde reteaua pentru dealeri BMW in Praga, Varsovia, Bratislava si pentru MAN la Soci din Rusia, unde se investesc 14 mld. de dolari pentru Jocurile Olimpice de iarna, unde as putea face un service pentru camioane datorita firmelor de constructii de acolo", a spus Michael Schmidt, presedintele Automobile Bavaria.
Michael Schmidt este absolvent al Universitatii Electrotehnice din München, fiind de profesie inginer, specializat in electrotehnica.
„Facultatea am terminat-o in 1987 si imediat dupa m-am angajat in cadrul Siemens. Acolo lucram intr-o sectie de automatizari, ce mi-a permis sa calatoresc foarte mult, deoarece in 1986 Siemens a prezentat la Hanovra un nou tip de robot, pentru care avea foarte multe comenzi", spune Schmidt.
Fiind atras de potentialul economic al Romaniei dupa 1989, dupa ce s-a intors in tara ca presedintele sasilor din München, cea mai mare organizatie de acest gen din Germania, a demarat o serie de mici afaceri in Brasov, de la un magazin de haine pana la o mica tipografie si un atelier auto.
„Cand a venit Revolutia in Romania in 1989 eram presedintele sasilor din München, cea mai mare organizatie de acest gen din Germania. Dupa 1990 in cadrul organizatiei s-a pus problema ca etnicii germani din Transilvania sa nu mai emigreze deoarece nu mai exista presiunea regimului totalitar in Romania. Era nevoie de cineva care sa vina in tara pentru a derula diferite proiecte. Dar, dupa cateva luni s-a constatat ca deja 100.000 de germani din Transilvania deja emigrasera, iar banii destinati proiectului au fost redirectionati catre aziluri de batrani", isi aminteste Schmidt.
„In 1992 am vazut potentialul economic al Romaniei, comparand-o cu Germania. Atunci am facut prima societate comerciala la Brasov, un magazin Benetton, dupa aceea o mica tipografie si un atelier auto, cu ajutorul fratelui meu", a completat Schmidt.
Ideea lansarii unui importator BMW in Romania a venit in 1993.
„In 1993 cand eram plecat la parintii mei in Germania de Craciun m-am intalnit cu un prieten care lucra la centrul de cercetare al BMW, care mi-a spus ca o cunostinta de-a sa incearca sa lanseze marca in Romania. Atunci am intrat in legatura cu acea persoana si la 1 aprilie am inceput activitatea de distributie a BMW in Romania. In 1994 aveam un birou de doua camere in singurul centru de afaceri din Bucuresti si am vandut 11 masini cu ajutorul a trei angajati", a spus Schmidt.
In prezent afacerea Automobile Bavaria detine 12 centre destinate BMW, un showroom pentru autoturisme si unul pentru motociclete, o divizie de rent-a-car, una de leasing si MHS Truck&Bus, care importa camioanele MAN si autocarele Neoplan. Potrivit estimarilor ZF, in 2008 valoarea Automobile Bavaria Group a fost de aproximativ 200 mil. euro.

49 de ani
Presedinte
Automobile Bavaria Group
Numele lui Michael Schmidt este in continuare sinonim cu cel al BMW in Romania, fiind cel de-al doilea om de afaceri care a avut incredere in lansarea unei marci premium pe piata locala, dupa ce anterior, la inceputul anilor 90 Ion Tiriac lansase Autorom, importatorul Mercedes-Benz in Romania.
Inca de la inceput Schmidt a detinut functia de conducere a Automobile Bavaria, singurul post detinut inainte fiind acela de inginer in cadrul Siemens Germania, dupa terminarea facultatii la München. Reteaua de dealeri a Automobile Bavaria a inceput sa se extinda in a doua parte a anilor 90 prin construirea centrului din Otopeni, care la acea vreme respecta standardele minime de calitate, urmat de cele din tara si in final de cel construit in 2005 in Baneasa, unul dintre cele mai mari centre BMW din Europa Centrala si de Est.