După Afaceri

De ce ar trebui să fim mândri de Dacia

10 feb 2014 2511 afişări de ProMotor
Din aceeaşi categorie

Dacia este una dintre mărcile româneşti cel mai uşor de recunoscut de către străini, dar cu toate acestea românii şi-au încheiat demult povestea de dragoste cu fabricantul de la Piteşti. Ar trebui, totuşi, să fim mândri de Dacia?

„Nu mai e maşină românească, e maşină franţuzească asamblată doar de români”, cam aşa s-ar rezuma poziţia celor care strâmbă din nas ori de câte ori scriem ceva de bine despre marca naţională. Conform unora, nici n-ar mai fi marcă naţională, pentru că au cumpărat-o francezii, iar profiturile se duc spre ei. În plus, nici nu se poate compara cu de-alde Volkswagen, iar asta este o crimă în ochii multora dintre conaţionalii noştri.

De fiecare dată când citesc recenzii favorabile maşinilor Dacia în presa internaţională (unul spune că Dacia e tot ce-ar trebui să-ţi cumperi, altul glumeşte că e de două ori mai rapidă decât un Bentley), îmi aduc aminte de miile de Dacii pe care le poţi întâlni la tot pasul, indiferent că te afli în Marea Britanie sau Elveţia. Numai anul trecut, Dacia a vândut aproape 430.000 de maşini, dintre care peste 400.000 s-au dus la export, imensa majoritate în ţările vestice, unde cota de piaţă a mărcii naţionale e în continuă creştere.

„Da, dar cum spuneam, nu mai e o maşină românească!”, vor spune cârcotaşii de serviciu.

Citiţi mai multe detalii pe www.promotor.ro