Ceasuri & Bijuterii

Nissan Juke 3 în 1, un SUV cu interior sport hi-tech

12 mai 2011 679 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

În acelaşi timp, cu o lungime de puţin peste 4,1 metri, Juke se poate încadra fără probleme în clasa mică, în timp ce interiorul este suficient de spaţios chiar şi pentru o compactă.

Şi tocmai pentru a fi inconfundabilă, maşina are trei rânduri de faruri - jos proiectoarele, la mijloc farurile care includ faza lungă şi scurtă, iar sus, pe capotă, poziţiile şi semnalizarea.

Disponibilă atât cu tracţiunea inte­gra­lă, cât şi numai cu tracţiune faţă, Juke poate fi util nu doar în oraş, ci şi pe un off-road de dificultate mică spre medie. Mai ales că, în cazul versiunii de vârf, dispune de un sistem de tracţiune integrală cu diferenţial central blocabil.

Designul extravagant al exteriorului se regăseşte la interior. Mai întâi faptul că trebuie să urci puţin atunci când iei loc într-un Juke. Apoi, dacă la exterior cu siguranţă pare a fi un SUV, la interior s-a preluat tema unei maşini sport. Are un volan sport cu trei spiţe, ceasuri de bord ce amintesc de un Nissan 370Z, iar consola dintre scaune arată ca rezervorul unei motociclete.

Consola de bord este împărţită în două zone - sus se află sistemul multimedia, cu display color pentru sistem de navigaţie, cameră de mers înapoi şi Bluetooth, iar jos este un al doilea display color şi un set de butoane care, în funcţie de selectarea făcută, pot controla fie instalaţia de climatizare, fie "temperamentul" maşinii. Acesta este controlat prin intermediul sistemului Nissan Dynamic Control. Dea­su­pra lui sunt două butoane - Climate, care transformă meniul în cel pentru controlul climatizării, şi D-Mode, care transformă meniul într-unul de control al setărilor maşinii, în timp ce ecranul afi­şea­ză inclusiv forţele G. Cu toate că pare destul de complicat, acomodarea cu sis­te­mul este foarte rapidă, mai ales pentru cei pasionaţi de gadgeturi.

Dacă anul trecut am testat versiunile numai cu tracţiune faţă ale motoarelor de 1,6i pe benzină normal şi supraalimentat, acum am optat pentru versiunea 1,6i supraalimentată de 190 CP cu tracţiune integrală şi cutie de viteze cu variaţie continuă de tip CVT.

În versiunea aspirată, Juke este un au­tomobil de oraş "cuminte". În versiunea supraalimentată crossoverul este cu ade­vărat o maşină sport. Mai mult, tracţiunea integrală elimină orice urmă de "torque steer" şi îmbunătăţeşte stabilitatea maşinii pe un traseu alunecos.

Preţul unui Juke cu transmisie CVT, tracţiune 4x4, motorizarea de 190 CP şi echiparea de top poate ajunge la 24.840 de euro, sumă care în general poate fi utilizată la achiziţia unui model de clasă medie cu o echipare peste medie sau a unui SUV compact cu o echipare "de­centă".

Date tehnice