Ceasuri & Bijuterii

Interviu cu Paolo Marai

30 apr 2014 195 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

Paolo Marai, preşedinte şi CEO al Timex Group Luxury Division (Versace şi Salvatore Ferragamo, printre altele), a vorbit cu Dupa Afaceri Premium, în cadrul târgului Basel World 2014, despre tendinţele din lumea orologeriei.

Cum e la Basel World 2014?

Până acum e un mix de senzaţii. Anul acesta a venit mai puţină lume, dar e oarecum firesc pentru că toţi au venit în 2013, din curiozitate, să vadă cum a fost refăcut târgul (anul trecut designul Basel World s-a schimbat total - n.red.) şi cum mulţi vin de obicei o dată la doi ani, îi vom mai vedea probabil în 2015.

Apoi, dacă te uiţi la harta lumii  e plină de buline roşii, situaţia economică globală nu e cea mai bună şi mulţi retaileri nu au mai venit anul ăsta, nu e cel mai bun moment pentru investiţii.

Noi am avut totuşi parte de un început de an foarte bun. Norocul nostru e că suntem încă o companie relativ mică şi facem mai bine faţă problemelor decât o companie mare. Încă mai avem pieţe pe care ne putem extinde, de exemplu Brazilia, care înainte nu era o ţintă din cauza taxelor, dar care acum e în vizorul tuturor, sau India.

Încă un plus e că suntem un brand de fashion şi sunt de părere că gusturile se schimbă dinspre ceasuri tradiţionale spre cele de fashion. Nu doar noi am avut parte de cerere pentru ceasuri cu mecanisme mai sofisticate, deci mai scumpe, pentru bărbaţi, dar şi celelalte branduri de fashion au crescut preţul produselor, ceea ce înseamnă că a crescut şi cererea. 

 

Trenduri din industrie

Aş zice că faptul că femeile vor mecanisme mai complicate în ceasuri este clar un trend, însă valabil mai mult pentru ceasuri tradiţionale decât pentru cele de fashion. Din punctul meu de vedere singurul mod în care ceasurile tradiţionale pot să supravie­ţuiască este să aducă şi femeile spre ceasuri cu mecanme complicate.

Dacă o femeie optează pentru un mecanism de quartz va vrea un ceas fashion  pentru că sunt mai atrăgătoare ca design, marketing.

Cadranul albastru pe care l-aţi regăsit probabil la majoritatea brandurilor orologere este o încercare a brandurilor tradiţionale să iasă din patternul alb-negru. Industria orologeriei a fost dintotdeauna conservatoare, iar acum se încearcă  o abordare mai creativă. Alte culori sunt ok pentru o vreme, dar nu plăteşti câteva mii de euro pentru un ceas doar ca să-l porţi sezonier, aşa că albastru fiind o culoare neutră este alegerea ideală.

Despre viitorul orologeriei

Pot să spun că jocul se schimbă şi o dată cu apariţia a „smart watches“ e foarte interesant de văzut ce se va întâmpla în viitor.  Deşi companii ca Apple, Google, Samsung, Sony au intrat în industria orologeră cu propriile ceasuri smart, succesul lor a fost limitat pentru că ei vin din altă zonă, cea a electronicelor şi nu cunosc mentalitatea cumpărătorului. Un simplu exemplu e că niciunul dintre ceasurile smart nu era waterproof. Părerea mea e că ar fi nevoie de joint ventures între ceasornicari şi tehnologia producătorilor de electronice. Iar la acest capitol brandurile de fashion sunt cele mai interesante de abordat pentru că sunt adaptabile, îşi pot schimba repede direcţia, în timp ce manufactura tradiţională nu-şi va arunca tot bagajul de cunoştinţe ca să treacă repede la cu totul alte tehnologii. 

Oricum, e dificil de preconizat dacă va apărea un al treilea concurent în industrie, iar brandurile de fashion, brandurile tradiţionale şi cele electronice vor împărţi prăjitura sau dacă tehnologia din ceasurile smart va ajunge în piaţă prin intermediul ceasurilor tradiţionale sau ale celor din fashion.

 

Puţin despre ceasurile Versace şi Ferragamo

Acum facem research pentru a găsi un produs iconic pentru femei. Încercăm să aducem produse noi, nu să le înlocuim pe cele vechi. Întotdeauna luăm inspiraţia pentru designul ceasurilor din colecţiile noastre de haine şi accesorii, altfel realizăm piese unice care sunt legate puternic de DNA-ul brandului.

În ceea ce priveşte  ceasurile automatice, acestea sunt în mare parte echipate cu mecanisme ETA, dar preferăm să nu fim dependenţi de ei pentru că au producţie limitată pentru concurenţă (ETA face parte din Swatch Group - n.red.).

Preţurile pentru ceasurile Ferragamo şi Versace sunt între 1.000 şi 3.000 de euro.