Ceasuri & Bijuterii

Cu claritate, despre simetrie. Din vorbă-n vorbă cu Cristi Alecu

09 dec 2011 740 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

Anul trecut în decembrie, după ce a traversat Ame­rica Latină, Alecu s-a întors în România şi s-a decis că e momentul să "facă ceva serios". Astfel, în urmă cu o lună şi jumătate, a deschis Diamond Boutique, primul magazin de diamante din ţară care oferă servicii de vânzare şi consiliere, dar şi certificate gemologice.

Alecu s-a specializat pe diamante pentru că i-au plăcut cel mai mult. "Mă pricep la simetrii, iar ca să fi bun în expertiza diamantelor trebuie să ştii să analizezi simetria pietrei. De exemplu claritatea diamantului se calculează în funcţie de câte incluziuni are piatra în interior, deci tot despre procente şi proporţii e vorba".

La Institut, în Italia, trebuia să analizeze zilnic 30- 40 de pietre preţioase. "La diamante era clar, trebuia să te uiţi după anumite caracteristici , dar în cazul pietrelor preţioase trebuia să duci muncă de detectiv, nu ţi se spunea ce piatră ai în faţă, trebuia să descoperi singur". Tot aici a avut ocazia să vadă şi cele mai rare diamante din lume, denumite Flawless, care au printre alte caracteristici o claritate perfectă. De altfel, diamantele se expertizează în funcţie de cei 4 C: Colour, Cut, Clarity şi Carat Weight. "Din punctul meu de vedere cele mai importante sunt claritatea şi culoarea. Aceste caracteristici dau strălucirea pietrei şi preţul final al diamantului".

Despre toate acestea gemologul povesteşte şi clienţilor care intră în magazinul de pe Calea Victoriei.

"Când vorbim de bijuteriile cu diamante cineva ar trebui să explice oamenilor de ce dau banii pe care-i dau pe un anumit diamant. În primul rând ca în orice business serios există un monopol, deţinut în cazul ăsta de compania De Beers. Ei scot pe piaţă o anumită cantitate de diamante, din care o parte se cumpără ca investiţie. Din punctul meu de vedere diamantul e o investiţie mult mai sigură decât aurul pentru că e un business controlat, fiecare piatră e monitorizată, din momentul când a fost scoasă din mină până la montură pe inelul de logodnă".

Pentru clienţii săi Cristi Alecu poate aduce orice diamant, chiar şi pietre flawless, "pe care nu o să le găseşti pe piaţa din România". Astfel preţurile pentru bijuterii pornesc de la 250 de euro şi pot ajunge la mii de euro, în funcţie de preferinţele clientului.

Brandurile prezente în magazin sunt alese de gemolog şi printre ele se află creaţiile lui Tal Aluzay, un bijutier implicat direct în bursa de diamante din Tel Aviv, prima linie de bijuterii cu diamante realizată de Malvina Cer­venschi, butoni cu diamante de la Antora şi colecţia de accesorii semnată chiar de familia Alecu.

Cea mai exclusivistă piesă din ma­gazin este un inel cu 350 de diamante, de 7.43 carate, care costă aproximativ 65.000 de lei.

Cristian Alecu spune că anul viitor se aşteaptă la o cifră de afaceri de 150.000 de euro, însă acesta e un business gândit pe termen lung, "în viitor vreau ca oamenii să ştie că de aici îşi pot achiziţiona bijuteriile care să rămână în familie pentru generaţii întregi".

Din punctul meu de vedere diamantul e o investiţie mult mai sigură decât aurul pentru că e un business controlat.