După Afaceri

Ce drepturi aveţi în cazul anulării unui zbor din cauza condiţiilor meteorologice

06 dec 2013 1241 afişări de Octavian Calei
Din aceeaşi categorie

Companiile aeriene apelează uneori la anularea unor zboruri atunci când sunt condiţii meteorologice dificile, context în care este bine de ştiut care sunt drepturile clienţilor şi ce este recomandat a se face în astfel de situaţii, scrie Business Insider.

Operatorii aviatici apelează la anularea zborurilor în avans pentru a-şi putea organiza avioanele şi personalul mai eficient, dar şi pentru a evita amenzile usturătoare pentru lăsarea pasagerilor să aştepte mai mult de 3 ore.

Liniile aeriene anulează zborurile în mod ad-hoc, neexistând un set de reguli care să stabilească luarea acestor decizii. Deşi există dreptul de a primi banii înapoi fără penalităţi, operatorii se pot diferenţia în privinţa reprogramării unui zbor după anularea biletului, aceştia putând să taxeze suplimentar.

Iată ce trebuie ştiut despre zborurile anulate:

Aeroporturile afectate – companiile aeriene pot alege în mod diferit zonele geografice pentru care vor opri zborurile. Unele anulări pot afecta numai un hub important, altele pot viza zone în care se anticipează furtuni.

Perioada vizată – majoritatea zborurilor sunt anulate cu 1-2 zile înainte de evenimentul meteorologic aşteptat

Reprogramarea călătoriei – în mod normal, trebuie rezervat un loc în 24 de ore de la anularea zborului pentru a evita o suprataxare

Date alternative pentru zbor – „fereastra” în care pot fi evitate cheltuieli suplimentare poate varia, în funcţie de liniile aeriene. Unii operatori permiteau zboruri cu o zi înainte de data anulării, iar alţii limitau intervalul în care nu se plătesc bani în plus la 2 sau chiar 4 zile după anularea zborului.

Garanţia călătoriei – unele companii pot oferi garanţia unui loc la orice clasă fără a plăti o diferenţă în cazul anulării unui zbor

Destinaţii alternative – dacă de exemplu aţi zbura către zone metropolitane cu mai multe aeroporturi, precum Chicago, Los Angeles sau Washington, v-aţi putea reprograma fără costuri suplimentare destinaţia către un hub neafectat de vreme. Însă dacă doriţi să zburaţi către un alt oraş, trebuie să plătiţi o diferenţă.

Biletele dus-întors – dacă un zbor de întors este anulat, acesta se poate reprograma fără costuri suplimentare. În cazul în care vi se anulează călătoria de dus şi data întoarcerii nu se încadrează în fereastra de reprogramare, aţi putea plăti penalităţi dacă doriţi să vă amânaţi întoarcerea.

Hoteluri – dacă aţi plătit cazarea la un hotel în avans, va depinde de fiecare unitate de cazare dacă va permite schimbarea perioadei rezervate fără a vă returna banii. Agenţiile de turism recomandă cumpărarea unei asigurări de călătorie pentru astfel de situaţii.