Auto

The Travel Club

29 mai 2013 565 afişări de Razvan Muresan
Din aceeaşi categorie

Porsche Travel Club este un club înfiinţat la cerere, de către Porsche, care a prestabilit trasee pentru modelele sport ale companiei pe cele mai palpitante drumuri de pe continent: Croaţia, Scoţia, Alsacia, Burgundia, Munţii Alpi şi Pirinei, Coasta de Azur, Toscana şi, fireşte, sudul Germaniei, locul de baştină al brandului de lux.

Cel mai ieftin pachet - Porsche in Zuffenhausen - porneşte de la 490 de euro şi include o vizită la muzeul şi fabrica Porsche şi un drive-test de jumătate de zi într-una din maşinile companiei, iar unul dintre cele mai scumpe invită pe doritori la Tour of Scotland- un circuit de şapte zile care poate ajunge la 7.000 de euro pentru o persoană.

Porsche Tour of Scotland conduce pasionaţii de istorie printre castelele antice din munţii Scoţiei, dar nu numai. Fie­care dintre trasee bifează patru puncte cheie selectate de ger­mani - wellness, gourmet, cultură şi training pentru şofat -, aşa că resturantele pescăreşti de pe ţărmul mării, siturile arheologice şi boutique-hotelurile de lux din Edinburgh, Nairn, Fort William şi Achnasheen fac un pachet atrăgător contra sumei de 7.000 de euro.

Vârful de lance al Porsche Travel Club, din punctul de vedere al peisajelor,  este circuitul compus din turul Barcelonei şi munţii Pirinei, menit să prezinte participanţilor, pentru 4.300 de euro, nenumăratele feţe ale oraşului catalan, dar şi graniţa naturală dintre Franţa şi Spania, formată din păduri, cascade, lacuri şi vârfuri abrupte. Experienţa condusului e antrenată de drumurile montane, serpentinele alunecoase şi benzile înguste de pe întreg traseul.

Şi ţara cu o mie de insule, Croaţia, a fost inclusă în circuitele Porsche Tour. Modelele Porsche - Carrera, Cayman şi Boxster -îşi găsesc bine locul, timp de şase zile, pe sutele de kilometri de autostrăzi şi drumuri fără nicio groapă, pe traseul Zagreb-Opatija-Rovinj-Senj-Plitvicka Jezera, pentru 4.000 de euro de persoană. Viile, plantaţiile de măslini şi regiunile bogate în trufe din peninsula istorică Istria, supranumită Toscana Croaţiei, sunt ideale pentru pauzele dintre lungile ore de condus pe drumuri montane sinuoase  şi pe spectaculoasele porţiuni de şosea de pe coastă.

Drumul până în Opatija, perla de pe Coasta Dalmată supranumită Nisa Adriaticii, trece prin pădurile Munţilor Dinarici pe un drum cu serpentine, situat la peste o mie de metri altitudine, dar şi prin cel mai mic oraş din lume, Hum,  în care nu s-a construit nicio nouă clădire încă din secolul al XI-lea.

După Opatija, peisajul devine şi mai mediteranean, dată fiind vecinătatea cu Rovinj, un oraş situat pe coasta Adriaticii, cunoscut pentru apropierea de cele mai mari două insule croate, unde se poate ajunge cu vaporaşul. Plimbările pe Krk şi Cres, adevăraţi munţi ieşiţi din valurile mării, sunt de altfel obligatorii pentru orice turist care vizitează ţara.

Asemănările regiunii cu provincia italiană Toscana se leagă de producţia locală de vinuri, ulei de măsline şi trufe.

Astfel că Boxster, Carrera şi Cayman fac un  popas şi în Livade, loc renumit pentru degustările de trufe de la restaurantul Zigante. Cea mai mare trufă din lume, de 1,3 kilograme, a fost descoperită chiar acolo de domnul Zigante, omul care a transformat Livade într-unul dintre centrele internaţionale ale delicateselor culinare. Mii de turişti ajung anual în localul său, devenit după zeci de ani de activitate una dintre atracţiile zonei. Dincolo de modelele Porsche, cele mai scumpe maşini din Croaţia ajung frecvent în parcarea din faţa restaurantului preferat de cei mai înstăriţi oameni nu doar din regiune, dar şi din nordul Italiei. Cramele din Kabola şi locurile de degustat ulei de măsline completează, alături de priveliştea Adriaticii, peisajul toscan.

Pentru că traseele Porsche includ şi porţiuni de mare viteză sau cu viraje periculoase, Porsche Driving School le asigură participanţilor sprijinul în a dobândi cunoştinţe cât se poate de utile nu doar pentru siguranţa în trafic, dar şi pentru a conduce eficient cu un consum mai redus.

Fireşte, experienţa răsfăţului la volan şi în restaurante şi hoteluri exclusiviste poate fi completată şi de o lecţie despre puternica istorie a familiei Porsche.

Consiliul de administraţie al Porsche este condus de nepotul fondatorului, Wolfgang Porsche, iar Ferdinand Piëch, vărul lui Wolfgang, este şi el membru activ.

La Stuttgart, muzeul Zuffenhausen păstrează toate secretele controversate ale anilor celor două războaie mondiale, prin cele peste 80 de modele sugestive pentru felul în care au evoluat de-a lungul timpului modelele fanion: 911, 356 sau 550 Spyder. Tururile includ şi vizita în fabrica în care sunt produse astăzi maşini precum Cayman, Carrera, Boxster, Panamera sau Cayenne. Călătoria în culise poate merge şi către locul unde sunt desenate maşinile - Porsche Design Studio din Zell am See.

Deşi are cel mai frumos drum din lume - după cum spuneau vedetele Top Gear la vizita pe Transfăgărăşan - România nu e inclusă încă pe harta Porsche Travel Club, nu din cauza lipsei peisajelor, ci a drumurilor neasfaltate care nu permit bolizilor de sute de mii de euro să ruleze în deplină siguranţă. Până una alta, pasionaţii de adrenalină şi lux se pot bucura însă din plin de zecile de trasee din Europa Centrală şi de Vest.