Auto

Stele pe malul lacului Geneva sau ce noutăţi au prezentat producătorii auto la cel mai important eveniment din industrie

10 apr 2017 231 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Salonul Auto de la Geneva este de departe cel mai aşteptat eveniment din industria automobilului. Datorită poziţionării pe „teritoriu“ neutru, Geneva convinge an de an toţi marii constructori să participe la eveniment alături de cele mai mari nume din domeniile adiacente, respectiv casele de tuning şi „artizanii“ automobilului.

 

Ultimii 10 ani au fost marcaţi în industria auto de promovarea automobilelor „verzi“, fie ele electrice, hibride sau utilizând alte sisteme de propulsie, timp în care şi constructorii auto au mizat mai puţin pe automobile „de imagine“. Toată această eră a ajuns la final anul acesta la Salonul Auto de la Geneva, unde constructorii s-au întrecut în a prezenta creaţii tot mai spectaculoase.

Considerat a fi un teritoriu neutru, Geneva atrage toţi constructorii auto din lume, de la cei mari la cei exclusivişti precum Bu­gatti, Spyker sau Pagani alături de case de tuning precum Brabus, Kahn sau Mansory. Cea de-a 87-a ediţie a salonului a reunit în total 900 de automobile dintre care 148 sunt premiere mondiale sau europene prezentate de 180 de expozanţi.

Geneva a fost anul acesta locul unde Renault a decis relansarea mărcii Alpine şi lansarea modelului A110, o reinterpretare a celebrului Berlinette din anii 60-70. Modelul sport va costa de la aproape 60.000 de euro, iar Grupul Renault îl va lansa într-o ediţie specială - Premiere Edition de doar 1.955 de exemplare, care vor fi livrate începând cu anul viitor.

Tot francezii, dar de această dată cei de la PSA Peugeot-Citroën, au decis ca la Geneva să fie lansat DS 7 Crossback, un SUV din segmentul premium care va putea concura în aceeaşi ligă cu Audi Q5 şi BMW X3 sau Mercedes-Benz GLC. Prezen­tat anul acesta sub forma unui concept gata de producţia de serie, modelul în versiunea finală va fi lansat oficial anul viitor.

Importanţa noului DS7 este una mai presus de un simplu nou model. DS7 vine cu un nou design menit să readucă noul brand al francezilor în prim-plan. În plus, noul SUV este şi promotorul noilor dieseluri DVR de la Peugeot-Citroën.

Primul din această serie este propulsorul de 1,5 litri de 130 CP care înlocuieşte actualele Hdi-uri de 1,4 şi 1,6 litri. De asemenea, tot DS7 este primul model al PSA care va fi disponibil cu o transmisie automată cu opt trepte.

Noutăţile nu se opresc însă aici. După Passat CC şi doar CC, coupé-ul cu patru uşi al celor de la Volkswagen se numeşte acum Arteon. Acesta utilizează platforma tehnică a lui Passat, însă vine cu un design complet diferit. Ce înseamnă diferit însă - Passat este un model conservator, apreciat de oamenii de afaceri şi de cei din middle sau chiar top management, având în vedere că poate dispune de aceleaşi echipamente şi materiale de înaltă calitate precum un Audi, dar care nu doreşte să iasă în evidenţă. Arteon însă este conceput tocmai pentru a ieşi în evidenţă, de la partea frontală agresivă, la profilul sportiv. Tocmai din acest motiv, cei de la Volkswagen au căutat ca până şi culoarea automobilului la lansare să fie una spectaculoasă care să atragă atenţia.

Desigur, aşa cum ne-a obişnuit Volkswagen în ultima vreme, un nou model înseamnă şi noi sisteme de siguranţă implementate, de la cele deja clasice precum tempomatul adaptiv care „ajustează“ viteza în funcţie de panourile ce indică limita de viteză pe acel tronson, la sistemul care permite automobilului să schimbe banda pe una mai lentă în timp ce frânează. În plus, la interior Arteon vine cu un sistem multimedia cu un display de 9,2 inchi. Precum la noile BMW Seria 5 şi Seria 7, sistemul poate fi controlat şi cu ajutorul gesturilor.

Aşa cum Volkswagen vrea să atragă clienţi care până de curând s-ar fi dus direct la Audi sau către un alt brand premium, şi cei de la Mercedes-Benz au în plan o nouă limuzină care să rivalizeze cu celebrul Porsche Panamera.

Denumit Mercedes-AMG GT Concept, acesta anunţă o viitoare limuzină-coupé în patru uşi ce va concura în segmentul superior al pieţei alături de Panamera. Tocmai din acest motiv, modelul prezentat la Geneva a venit cu un sistem de propulsie hibrid format dintr-un V8 bi-turbo şi cu un motor electric care dezvoltă în total 816 CP. Acesta primeşte emblema EQ Power Plus, ce anunţă gama tuturor hibridelor plug-in (ce se pot încărca şi de la priză) din gama AMG. Datorită sistemului de propulsie, limuzina GT va putea accelera de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 3 secunde. Şi tot pe segmentul de sus al pieţei, Bentley a venit la Geneva cu trei noutăţi. Primele două sunt ediţiile speciale Mulliner pentru limuzina Mulsanne şi SUV-ul Bentayga, ce vin să aducă şi mai mult exclusivism într-un segment şi aşa rarefiat. Iar a treia, o proprie reinterpretare a ideii de automobil electric de lux.

Conceptul EXP12 Speed vrea să demonstreze că luxul poate fi şi electric, iar un brand de prestigiu poate veni cu inovaţii. Spre exemplu, conceptul poate fi „alimentat“ cu energie electrică „wireless“, prin inducţie. De asemenea, EXP12 vine cu o nouă linie de design, cu forme dinamice în locul celor masive. De asemenea, şi oglinzile au fost înlocuite cu un sistem video pentru o mai bună aerodinamică. La in­terior conceptul îmbină în cel mai elegant mod cu putinţă

designul clasic, tipic Bentley, cu inserţiile de înaltă tehnologie. Spre exemplu, între scaune este amplasată o consolă centrală cu un display OLED acoperit cu o sticlă curbată de pe care pot fi acţionate principalele sisteme ale automobilului.

Tot pe electric mizează şi conceptul I-Pace al celor de la Jaguar, care anunţă un viitor SUV electric ce va veni în toamna acestui an. Acesta va fi un adevărat concurent pentru Tesla, în condiţiile în care promite o autonomie de 500 km alături de un motor de 400 CP capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în patru secunde. Britanicii au fost printre cei mai activi în cadrul Salonului Auto de la Geneva, iar dacă Bentley a venit cu un concept electric, cei de la Aston Martin au venit cu Valkyrie, un supercar proiectat împreună cu cei de la Red Bull ce va fi produs într-o ediţie limitată la 150 de unităţi - producţie care deja a fost vândută. Acest model dispune de un motor „clasic“ V12 dezvoltat de Cosworth ce produce nu mai puţin de 900 CP. Mai mult, tot 900 reprezintă şi greutatea automobilului în kilograme, motiv pentru care Valkyrie poate fi considerat un adevărat automobil construit pentru circuit.

Nu în ultimul rând, printre cele mai exclusiviste prezentări de la Geneva au fost noile modele Koenigsegg Regera şi Spyker C8 Preliator destinate celor ce doresc un alt fel de automobil.