Auto

It’s Chevy baby

13 dec 2012 313 afişări
Din aceeaşi categorie

Excursia noastră în Los Angeles a început cu un Camaro roşu, ca cel care se dă peste cap în filmul Transformers, doar că noi am păstrat roţile pe astfaltul fierbinte al Californiei, traversând Sunset Boulevard spre Santa Monica Beach în cea mai mare viteză. Ne grăbeam să ajungem la Gala de premiere a concursului Young Creative Chevrolet (YCC), lansat de Chevrolet Europe în 2007 pentru a sprijini artiştii debutanţi, aflaţi la începutul carierei. Anul acesta, cea de-a şasea ediţie a YCC a avut un număr record de partici­panţi, înscriindu-se 280 de facultăţi din 24 de ţări europene, iar câştigătorii, printre care şi o ro­mâncă (Ioana Davidioaie, studentă la Universitatea de Artă şi Design din Cluj), au fost invitaţi de Che­vrolet să participe la seara de premiere organizată în Los Angeles, pe platourile de filmare de la Paramount Pictures.

La petrecerea high life au fost invitaţi unii dintre cei mai recunoscuţi regizori americani de la Hollywood, printre care Ari Karpel, Jon Landau ("Avatar"), Rob Cohen, F. Gary Gray ("Italian Job") şi Ian Bryce ("Transformers"). Jon Landau a făcut poze cu noi în timp ce stătea la coadă pentru creveţi şi alte bunătăţuri aranjate pe o masă lungă şi festivă, şi după aspectul şi atitudinea modestă n-ai fi zis o secundă că e omul care alături de James Cameron a condus filmările pentru Avatar.

Însă adevăratele staruri prezente la eveniment au fost maşinile aduse parcă direct de pe platourile de filmare.

Am realizat atunci că o parte din farmecul filmelor americane care mi-au marcat cultura cinematografică sunt maşinile, fie că vorbim de un Corvette rulat pe Route 66, de maşina lui Batman, de "bestiile" pe roţi din Fast and Fourious sau de camioneta Chevy din 1935 în care Ryan Gosling o plimba pe Rachel McAdams în filmul The Note­book. De altfel implicarea mărcii Chevrolet în pro­ducţiile de film şi televiziune de-a lungul ultimilor 50 de ani a contribuit (poate şi la nivel de subconştient) la consacrarea acesteia atât în cultura pop americană dar şi în calitate de partener preferat pentru majoritatea produ­cătorilor de film.

Chevrolet este în prezent cea mai mare marcă internaţională a companiei General Motors şi a patra marcă auto ca mărime din lume în ceea ce priveşte vânzările. Să fie datorită filmelor? Se poate, însă data viitoare când cumpăraţi o maşină fiţi atenţi la ce filme aţi văzut înainte.