Auto

Ford Mondeo: Business upgrade

14 oct 2010 72 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Generaţia a patra a lui Ford Mondeo a fost lansată special pentru a înlocui atât pe cea a anterioară, cât şi pe Scorpio - limuzina de clasă mare care a ieşit din producţie la finele anilor '90. Din acest motiv, Mondeo a fost preferat atât de către familiile care îşi doresc un portbagaj spaţios, cât şi de executivii din middle-management pentru care e importantă utilitatea, dar şi imaginea unei maşini.

Principalele modificări în ceea ce priveşte faceliftul au vizat motorizările. Cea mai importantă modificare a fost lansarea motorizării EcoBoost. Motorul este disponibil acum în versiunea de 2,0 litri pe benzină disponibilă cu 200 şi 240 CP şi cea de 2,2 litri diesel care acum dispune de 200 CP, faţă de 175 CP, cât avea generaţia anterioară. În plus, motorul EcoBoost poate fi cuplat la o nouă cutie de viteze automată cu şase trepte cu dublu ambreiaj.

În condiţiile în care la versiunea lansată în 2007 gama motorizărilor pe benzină era alcătuită din trei propulsoare, de 1,6 litri, 2,0 litri (ambele care se simţeau mai mult sau mai puţin submotorizate având în vedere dimensiunile maşinii) şi cea de 2,5 litri, motor derivat din cel de pe Focus ST, care oferea performanţe decente, dar cu un consum relativ ridicat. Acum cel de 2,5 litri a fost înlocuit de motoarele EcoBoost.

Modelul testat era echipat cu motorizarea de 2,0 litri şi 240 CP şi cutie de viteze automată cu şase trepte şi versiune Titanium X, probabil cea mai apropiată de segmentul premium, mai ales dacă luăm în calcul şi echipamentele opţionale - de la tapiţerie din piele, sistem de navigaţie, senzori de parcare faţă/spate şi cameră pentru mers cu spatele. În plus, chiar şi echipamentele "hi-tech" au fost perfecţionate. Spre exemplu, farurile automate - acum acestea pornesc inclusiv faza lungă atunci când maşina "simte" că nu mai există alte surse de lumină în raza vizuală şi surprinzător, pe traseul Miercurea Ciuc - Bucureşti parcurs noaptea, farurile au ştiut exact când să aprindă faza lungă, ceea ce a făcut ca drumul să fie mult mai plăcut.

Sistemul de infotainment al maşinii este alcătuit din computerul de bord Convers Plus, al cărui display de mari dimensiuni este amplasat între ceasurile de bord şi ecranul sistemului de navigaţie. Acum, în meniurile Convers Plus se regăsesc şi informaţii cu privire la cât de economic este stilul de condus la volan, activarea şi dezactivarea sistemului BLIS (care avertizează de prezenţa unei alte maşini în unghiul mort) sau setări ale sistemului de navigaţie.

La interior diferenţele dintre vechea şi noua generaţie sunt destul de mici. Pentru consola centrală s-a optat pentru un plastic negru, mai rezistent în timp. Plafonierele au fost înlocuite cu unele mai înguste, atât în faţă cât şi spate, pe consola centrală butoanele din partea de sus a consolei, printre care şi cel de avarie, au fost repoziţionate în partea de jos, iar pe portieră şi-a făcut apariţia un nou buton dedicat deblocării uşilor.

Dacă la generaţia anterioară performanţele dinamice, dar şi un consum decent puteau fi obţinute numai de o motorizare diesel, acum acest lucru este posibil şi cu un motor pe benzină. Noua cutie de viteze automată face deliciul oricărei deplasări pentru că schimbă foarte rapid vitezele şi exact când trebuie. Cu toate că maşina are aproape 1,6 tone, motorul îi permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde, în condiţiile în care cuplul motor de 340 Nm este disponibil la valoare maximă încă de la 1.900 rpm. Prin noul facelift Mondeo se menţine în continuare în poziţia de real competitor pentru Passat - al cărui facelift va fi lansat în România tot în toamna acestui an.