Auto

Cum arată un SUV cabriolet? Jeep-ul armatei americane din urmă cu mai bine de 60-70 de ani, era „decapotabil“. Acum Volkswagen readuce în prim plan această modă. GALERIE FOTO

26 iun 2020 1287 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Cabrioletul reprezintă o expresie a libertăţii, a sportivităţii dincolo de orice barieră şi îmbinarea perfectă între confort şi cer deschis. Dar un SUV cabriolet? În cazul lui regulile se schimbă pe măsură ce libertatea devine şi mai mare.

Ideea de SUV cabrio este una cu o lungă tradiţie - modelul emblematic Willys, Jeep-ul armatei americane din urmă cu mai bine de 60-70 de ani, era „decapotabil“. Şi noile modele ale Jeep - Wrangler sunt în continuare apreciate, chiar şi în versiuni „naked“, fără plafon şi chiar fără portiere.

Versiuni cabrio în cazul SUV-urilor moderne au existat de-a lungul timpului pe măsură ce constructorii au căutat şi dezvoltat noi nişe de piaţă. Spre exemplu, în urmă cu un deceniu cei de la Nissan veneau cu Murano CrossCabriolet, iar Range Rover lansa în 2016 Evoque Cabrio. Dar ambele modele au avut rezultate modeste. În cazul lui Evoque Convertible producţia nu a ţinut decât până în 2018, iar în prezent britanicii nu numai că au eliminat din gamă versiunea decapotabilă, ci şi pe cea „coupé“ în trei uşi.

Dar ideea de SUV cabrio nu a dispărut. Cei de la Volkswagen şi-au propus să reuşească acolo unde alţii au eşuat, iar „arma“ lor secretă este T-Roc Cabriolet. Iar T-Roc este în prezent SUV-ul mic cu cele mai mari vânzări la nivel european în 2020, chiar şi în contextul pandemiei. Din 2017, de la lansare, s-au vândut peste jumătate de milion de exemplare la nivel mondial, iar constructorul german a vândut an de an cel puţin 15.000 de maşini cabriolet.

Care este ideea unui T-Roc Cabrio? Îţi e companionul perfect pentru călătorii spontane sub cerul liber. Deflectorul de vânt opţional împiedică formarea curenţilor de aer în habitaclu şi reglează în acelaşi timp generarea zgomotelor. Şi dacă într-o bună zi vremea nu cooperează? Atunci se poate închide plafonul în 11 secunde, printr-o apăsare de buton sau de la cheia cu telecomandă. În plus, prin intermediul unui comutator, se pot ridica sau coborî simultan toate geamurile laterale.

Volkswagen se află acum într-o plină campanie de imagine, iar marca nu înseamnă numai o achiziţie raţională, ci şi emoţională. Plus că gigantul constructor german nu mai are în gamă nicio decapotabilă - Golf încă nu a venit, iar Eos nu se mai produce.

Mai mult, T-Roc nu este un „SUV“, ci un „CUV“, adică un „cabriolet utility vehicle“.

În plus, maşina este cu un ampatament mai mare şi este cu aproape 200 kg mai grea decât versiunea în cinci uşi, greutatea suplimentară venind atât de la mecanismul plafonului retractabil, cât şi de la rigidizarea caroseriei - un cabrio fiind realizat altfel decât un automobil „obişnuit“. Totodată, cabrio are un ampatament mai mare, tocmai pentru a avea şi mai mult spaţiu pentru locurile din spate, deoarece, de ce nu, T-Roc Cabriolet poate fi singura maşină a unei familii tinere.

Cine spune că într-un crossover compact trebuie să renunţi la un sentiment extraordinar de spaţiu? Noul T-Roc Cabriolet este proiectat în aşa fel încât să ofere un sentiment de spaţiu şi confort în interior. Căci datorită proporţiilor sale de SUV, acesta oferă şoferului şi pasagerului din dreapta un spaţiu generos pentru cap şi picioare. În portbagaj, cu capacitate de până la 280 litri, puteţi depozita foarte comod bagajele pentru excursii spontane sau planuri măreţe. Datorită spătarului banchetei spate rabatabil divizat, puteţi transporta dacă este nevoie şi obiecte mai mari. În plus, spătarul banchetei spate se poate rabata prin comandă radio, direct din portbagaj.

Cum era de aşteptat, T-Roc Cabrio vine numai cu motorizări pe benzină, de 1,0 şi 1,5 litri şi doar tracţiune faţă - astfel încât escapadele în afara asfaltului vor avea loc pe teren uscat. Şi cum era de aşteptat, VW se aşteaptă ca principalele pieţe să rămână Germania, UK şi Franţa, iar România este şi ea pe lista ţărilor unde maşina va fi disponibilă cu un preţ pornind de la 24.700 de euro cu TVA.