LIVE: ZF INVESTIŢI ÎN ROMÂNIA: De ce avem nevoie de clădiri mai sustenabile? Cum atingem standardul internaţional şi cu ce ne ajută?
Auto

Cu ce vine nou Rolls-Royce la cea de-a doua generaţie a Ghost? Cel mai probabil, următorul model va fi unul pur electric

Rolls-Royce reprezintă supremaţia în materie de automobile, iar orice lansare este o adevărată sărbătoare pentru întreaga industrie. Cea de-a doua generaţie a Ghost ar putea avea însă o misiune plină de provocări – aceea de a oferi ceea ce este mai bun, cu tehnologia actuală. Următorul pas îl reprezintă propulsia electrică.

Rolls-Royce produce unele dintre cele mai bune automobile din lume, dar ce înseamnă asta pentru publicul larg? Dincolo de posibilitatea de a personaliza automobilul în cele mai mici detalii, înseamnă că nu există compromis şi nu există sisteme instalate poate puţin prea devreme. Cei de la Rolls-Royce, deşi au acces la tehnologiile BMW, aleg să instaleze doar ce trebuie şi ce este testat atent.

Astfel, în final, orice Rolls-Royce este un automobil de colecţie. Dacă în prima etapă a vieţii sale bolidul va fi utilizat cât mai des, mai târziu cu siguranţă va intra într-o colecţie şi va putea fi admirat peste timp.

Cum a fost experienţa, deoarece o călătorie la bordul unui Rolls-Royce nu poate fi numită un simplu drive-test, la bordul celei de-a doua generaţii a Ghost? Specială - un drum care a pornit din faţa hotelului Ritz-Carlton din Budapesta şi s-a oprit la sediul Automobile Ba­varia din Otopeni, sediul Rolls-Royce Motor Cars Service Bucharest, singurul din această parte a Europei. Peste 830 de kilometri de autostradă, drum naţional şi poate un drum nu la fel de bine asfaltat, o călătorie între două capitale - Budapesta şi Bucureşti. Totul pentru a experimenta limuzina în cât mai multe condiţii.

Rolls-Royce înseamnă lipsa oricărui efort, pornind de la primele detalii – portiera care se închide prin simpla apăsare a unui buton, portierele spate deschise în sens invers, tocmai pentru a facilita accesul – şi mergând până la scaunele, sau mai degrabă spus fotoliile, care oferă confortul suprem sau direcţia exact cât trebuie de uşoară. În plus, maşina de puţin peste 2,5 tone nu trădează deloc această cifră.

Accelerează şi frânează precum una de cel mult 1,5 tone, iar suspensia filtrează fără probleme orice denivelare. Iar dincolo de aceste aspecte, merită menţionată liniştea perfectă de la bordul unui Rolls-Royce. Automobilul este perfect izolat fonic pentru a nu tulbura spaţiul interior.

Iar dacă tot discutăm despre perfecţiune, trebuie să vorbim şi despre tehnică. Ghost este în acest moment printre foarte puţinele automobile care mai sunt livrate cu motoare cu 12 cilindri – un V12 cu două turbine, de 6,75 litri, care generează 571 CP şi un cuplu de 850 nm. În plus, automobilul dispune atât de tracţiune integrală, cât şi de direcţie integrală, pe toate cele patru roţi. De ce era nevoie de direcţie integrală? Un Rolls-Royce trebuie să fie masiv, confortabil şi foarte spaţios. Dar şi manevrabil pe străzi înguste. Pentru că un astfel de bolid poate ajunge oriunde este nevoie. Iar pentru confortul suprem, noul Ghost vine cu primul sistem de suspensii Planar din lume, care creşte semnificativ agilitatea şi manevrabilitatea.

Cea de-a doua generaţie a Ghost reflectă un nou model de apreciere a luxului, definit prin minimalism, dar cu o bază solidă. În etapa de ideaţie anterioară schiţelor pentru designul noului Ghost, această caracteristică a fost denumită „Post Opulenţă“ – o mişcare definită prin autenticitatea materialelor în loc de o exprimare vizibilă a luxului, mişcare care şi-a găsit deja adepţi în arhitectură, modă, design de bijuterie şi construcţia de bărci.

Estetica interioară urmăreşte aceleaşi principii minimaliste ca  exteriorul. O premieră este reprezentată de planşa de bord iluminată, pe care se distinge denumirea Ghost înconjurată de peste 850 de stele. Detalii, desigur, însă astfel de mici detalii fac diferenţa.

Detaliile complicate şi ornamentele superficiale au fost respinse nu doar pentru a crea un refugiu mai relaxant, ci şi pentru a aduce un omagiu materialelor şi pentru a crea un impact mai mare al personalizării complete.

În industria auto se discută mult despre calitatea materialelor utilizate la interior. Însă de puţine ori se menţionează că sunt folosite poate prea multe mase plastice. Într-un Rolls-Royce, prezenţa acestui material tinde spre zero. Domină sticla, metalul, pielea sau lâna.

Din aceste motive, Rolls-urile nu erau şi nu sunt utilizate doar pentru drumuri scurte, ci şi pentru călătorii de sute sau mii de kilometri. Motorul puternic, izolaţia fonică dusă spre perfecţiune şi aroma specifică interiorului său, toate te îmbie să nu te mai dai jos.

Pentru cei care doresc o limuzină de business cu şofer în timpul săptămânii, care se poate transforma într-un sedan incredibil de confortabil şi de dinamic pe care îl pot conduce în weekend, răspunsul este Ghost Extended. Acesta are propria identitate în cadrul filosofiei de design minimalist şi oferă confortul spaţiului suplimentar pentru locurile din spate, fără a compromite dinamica la volan.

Cel mai probabil, următorul Ghost va fi unul pur electric, trecere cumva logică pentru Rolls-Royce, având în vedere faptul că marca britanică pune accent pe rafinament, exact ce oferă un motor electric. Dar până atunci, rămâne să ne bucurăm de simfonia celor 12 cilindri.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.