Arts & Design

Un nou trend în gastronomie, în Bucureşti

27 oct 2011 3542 afişări de Ioana Mitu
Din aceeaşi categorie

Pentru cei pasionaţi de gastronomie şi inedit, care vor să încerce altceva decât cina la un restaurant sau în propria casă, în Bucureşti există acum alternative îmbucurătoare.

Socializare offline, "edutainment"( entertainment educativ), apetit crescut pentru haute cuisine şi atmosferă relaxată, ca acasă sunt câteva dintre simptomele acestui nou trend care traversează capitala. Evenimentele au început încă din primăvară cu proiectul The Social Kitchen- o masă între prieteni, într-un spaţiu generos, cu scopul de a oferi o platformă de socializare reală (ca alternativă la cea virtuală) şi în acelaşi timp relaxată.

"Prin The Social Kitchen ne-am propus să aducem la aceeaşi masă diverşi oameni interesanţi din cercurile noastre de prieteni (care altfel ar exista separat, fără să se intersecteze) despre care noi credem ca ar fi fain să se cunoască şi între ei, la un vin bun şi o masa cu feluri interesante pe ea, feluri pe care apoi participanţii şi le pot face şi singuri acasă, urmând instrucţiunile de pe blogul meu culinar, crazymothercooker.blogspot.com", spune Florin Itu , iniţiatorul proiectului.

Până acum au avut loc patru ediţii de Social Kitchen - o ediţie pilot, în cadru restrans, şi trei ediţii publice, iar toate au fost "sold out" din momentul în care s-au anunţat pe grupul thesocialkitchen, de pe Facebook. Mesele au loc lunar într-un loc numit sugestiv Din Casa- o casă veche, boierească, amenajată într-un stil eclectic, situată pe strada Constantin Coandă nr 18, iar numărul maxim de participanţi este de 30 (inclusiv gazdele).
Primii participanţi la Social Kitchen au făcut parte din cercul nostru de prieteni buni, dar apoi cercul s-a extins, mai întâi cu prietenii prietenilor şi mai apoi cu oameni care ne-au descoperit pe Facebook sau din poveşti auzite de la cei care au participat la evenimentele anterioare. Acum, la ultimul eveniment, proporţia oamenilor noi a fost de 50%, lucru cât se poate de îmbucurător".

Participanţii la The Social Kitchen sunt în principal persoane tinere, între 25-35 de ani, cu venituri peste medie, educaţi, open minded şi sociabili, pasionaţi de artă culinară ("foodies"), top şi middle management din agenţii de publicitate şi PR, companii multinaţionale, oameni de televiziune şi din lumea filmului, jurnalişti şi antreprenori.
La fiecare întâlnire aceştia contribuie cu o sumă necesară pentru acoperirea costurilor cu ingredientele (între 100-125 lei), pentru care primesc patru feluri de mâncare gourmet şi au acces la un open bar cu vinuri speciale

Cea mai recentă ediţie a fost dedicată bunătăţilor tradiţionale de toamnă, cu must de casă, pastramă şi cârnaţi de Pleşcoi la grătar, mămăliguţă pripită, supă de dovleac, zacuscă de casă, pita secuiască cu unsoare şi boia şi gomboţi cu prune, alături de vinuri ecologice Patrician, din podgoria bio de la Adamclisi. Iar ediţia anterioară a avut un caracter gourmet special, cu foie gras de raţă şi jamon Iberico, melci Bourguignonne în sos de unt şi ierburi aromate, paste de casă cu trufe proaspăt culese şi îngheţată de lavandă cu miere."Până în acest moment am organizat doar o serie de prânzuri extinse, "lazy lunches" cum ne place nouă să le numim, prânzuri care încep pe la ora 14:00 şi se termină undeva după ora 20:00, scopul principal fiind socializarea relaxată"

Un eveniment The Social Kitchen începe printr-o invitaţie lansată pe pagina grupului de Facebook, invitaţie în care e prezentată data, conceptul şi meniul următoarei ediţii. The Social Kitchen va însemna în curând şi degustări de vinuri sau workshopuri culinare, primul eveniment de acest gen fiind Cheese & Wine Party care a avut loc săptămâna trecută.



Creative Experience este un alt proiect, lansat la sfârşitul lunii septembrie, care permite participanţilor să se bucure de socializare, confort şi mâncare bună, dar şi de ocazia de a găti ei înşişi. Altfel spus, cei de la Creative oferă ingredientele, bucătăria generoasă şi un living pe măsură, iar clienţii învaţă să gătească coordonaţi de un bucătar şef.
"Am înţeles şi experimentat conceptul de "edutainment" (entertainment educativ) în Olanda, unde am petrecut aproximativ 3 ani.

Aşa că la revenirea în ţară, am dorit să creăm un spaţiu multifuncţional în care oamenii să experimenteze atmosfera de "acasă" şi unde să participe la un exerciţiu de "de-stresare", de socializare, de" team-building", luând parte în acelaşi timp la cursuri de gătit creativ cu preparate uşor de realizat", spune Daniela Dragoescu, partener Creative Experience
O oră de Creative Kitchen, în pauza de prânz, care include cursul practic de gătit, servirea mesei (fel principal şi desert) şi băuturi (apă, cafea, ceai) costă 70 de lei. Iar două ore şi jumătate, seara de la 18.30, costă 200 de lei de persoană. În luna octombrie, Creative Kitchen şi-a plimbat clienţii prin bucătăriile lumii - luni, marţi şi miercuri prin Europa, iar joi şi vineri prin Asia. Meniul şi programul lunii noiembrie se va găsi pe site-ul proiectului: creative-experience.weebly.com

"Mai mult de 150 de oameni ne-au trecut deja pragul iar feedback-ul pozitiv arată că modurile standard de petrecere a timpului liber, precum vizionarea unui film sau concert oferă prea puţină varietate pentru preţul plătit - te bucuri pe moment, dar nu dobândeşti o aptitudine nouă", spune Dragoescu.

Platforma Creative Experience mai organizează şi alte câteva tipuri de activităţi conexe, precum evenimente şi petreceri personalizate, sub numele de Creative Cocktail sau ateliere dedicate programelor de nutriţie, sub numele de Creative Nutrition.