Arts & Design

Placi de Hollywood

20 aug 2009 117 afişări
Din aceeaşi categorie

Porcelanosa are origini spaniole, o traditie de 37 de ani in domeniu si a ajuns in casele unora dintre cele mai cunoscute personaje din lume, incluzandu-l si pe printul William, caruia Porcelanosa i-a renovat baia. Porcelanosa nu este o afacere cladita placa cu placa, ci a pornit initial cu o investitie considerabila intr-o fabrica de 25.000 de metri patrati in Villareal, o echipa de aproape 100 de oameni si produse care s-au pozitionat de la inceput in sectorul premium. Strategia lor de marketing este cea care le-a asigurat o ascensiune rapida. La inceput, Porcelanosa a incheiat un contract exclusiv cu singurul canal TV care se difuza la vremea respectiva in Spania, pentru publicitate, a organizat turnee promotionale in fiecare dintre orasele tarii pana a ajuns un nume simpatizat de intreaga populatie spaniola si sustinut de Casa Regala. „Ne-am concentrat, de asemenea, pe atragerea cat mai multor celebritati de-a lungul anilor, mai intai spaniole si apoi vedete internationale", a spus pentru Dupa Afaceri Jorge Garcia, reprezentantul Porcelanosa Grupo in regiunea de sud-est a Europei. Astfel au ajuns sa pozeze pentru Porcelanosa si nume ca Placido Domingo sau Sophia Loren. La deschiderea primului showroom din New York, in 2003, unul dintre invitatii de vaza a fost John Travolta, care a incercat probabil pe o podea Porcelanosa din placi bine lustruite si alunecoase cateva dintre miscarile din Pulp Fiction, doar ca fara Uma Thurman...

In momentul de fata, compania a ajuns la 460 de showroomuri in 72 de tari si a ajuns si pe piata din Romania pe care Garcia o considera „strategica pentru viitorul companiei". Anul viitor compania va deschide in ianuarie, la Londra inca un birou care va costa 3,3 milioane de lire sterline, insa cel mai scump showroom Porcelanosa este in Scotia si a costat 14 milioane de lire sterline. Marea Britanie este de altfel tara care genereaza cele mai mari vanzari pentru compania care in 2008 a avut cifra de afaceri de 1,2 miliarde de euro. De altfel intreg Palatul Buckingham a fost renovat cu placi Porcelanosa (au creat inclusiv bai spa pentru membrii familiei regale insa fara gresie, pastrandu-se parchetul celebru al palatului). Compania este furnizor oficial de placi ceramice al Casei Regale Britanice din 2005. La nivel international insa Statele Unite reprezinta cea mai importanta piata din punct de vedere al oportunitatilor de dezvoltare si „in mod ironic una dintre pietele importante pentru Porcelanosa este si China care are o traditie cand vine vorba de producerea placilor de ceramica si de portelan insa nu sta bine la capitolul design". Alte tari profitabile pentru companie mai sunt si Franta, Brazilia, Turcia sau Italia.

Cea mai proftabila dintre liniile de produse ramane LíAntic Colonial, linia de placi ceramice de inspiratie vintage ce pastreaza un design simplu, dezbracat de ornamente si pentru care se folosesc doar materiale ca marmura, granit, sticla sau chiar otel. Insa clientii cu adevarat pasionati de produse retro pot comanda special placi de ceramica din colectii realizate in urma cu 15 „20 de ani, care nu mai exista pe piata. Sau, intr-un exemplu de flexibilitate extrema care pare cheia supravietuirii pe timp de criza, firma creeaza, la comanda, si placi identice cu, sa zicem, mozaicul antic, dar deteriorat din gradina interioara a unei case, daca proprietarul il doreste restaurat si completat, nu inlocuit.

Compania se ocupa, de asemenea, si de proiecte artistice precum amenajarea unei statii de metrou din Madrid cu placi ce urmaresc, in premiera, forma tubulara a gurii de metrou, fiecare segment avand un unghi diferit. Printre alte proiecte ale companiei este si casa lui David Beckham, care a dorit sa aiba totul realizat in alb de Krion, un material alb imaculat folosit tot in premiera de Porcelanosa pentru placi ceramice de portelan, dar si spa-ul de la subsolul casei din Romania a lui Ilie Nastase.

Pentru anul in curs Porcelanosa crede ca va exista o scadere cu doua cifre a cifrei de afaceri, in conditiile in care intreaga industrie a scazut cu 20% insa compania nu-si va inchide niciuna dintre fabrici sau showroomuri, ci va limita doar productia in unele tari. Iar in viitor, cu sau fara criza, compania planuieste sa investeasca in dezvoltarea unor produse ecologice incepand cu panouri solare.