Arts & Design

Inovatie pentru urban

12 mar 2009 55 afişări
Din aceeaşi categorie
 

Prin definitie un automobil de oras trebuie sa fie mic, incapator, manevrabil, care sa consume cat mai putin si sa ofere un timp cat mai bun de accelerare de la 0 la 60 km/h.

In jurul acestor cerinte a fost conceput si noul Fiesta, anuntat inca de acum doi ani in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt sub forma conceptului Verve. In plus, noua Fiesta s-a aliniat la noua linie kinetic design - o grila inferioara a radiatorului de mari dimensiuni, o linie laterala influentata de S-Max si faruri similare cu cele ale Focus si Mondeo.
La interior calitatea materialelor a fost net imbunatatita in comparatie cu generatia anterioara. In plus, designul plansei de bord, similar cu cel al unui telefon mobil, a fost imprumutat si de catre conceptul Iosis Max prezentat in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Cu toate ca vorbim de un automobil de clasa mica, am parcurs un traseu de 700 de kilometri intre Sibiu-Cluj si Bucuresti fara nicio dificultate.
Habitaclul este suficient de spatios pentru a nu induce un sentiment de claustrofobie, dar nici prea mare pentru a rivaliza cu modele compacte sau de clasa medie. Acelasi lucru se poate spune si despre porbagaj, care cu un volum de 295 de litri rivalizeaza nu numai cu modele de clasa mica, ci si cu cele compacte. Cu toate ca am condus timp de sase ore prin Romania, „aventura" nu s-a lasat cu „urmari" asupra spatelui - scaunele sunt ergonomice si ofera un suport lataral bun.
Spre deosebire de alte modele de clasa mica, concepute aproape exclusiv pentru traficul urban, Fiesta s-a descurcat foarte bine pe virajele de pe Valea Oltului.
Chiar si atunci cand anumite viraje s-au abortat „mai sportiv", masina nu a supravirat, ci a urmat traiectoria corecta.
Directia, cu toate ca este confortabila in oras, pe autostrada s-a dovedit a fi foarte precisa. Pentru a respecta trendul pietei, modelul testat era echipat cu motorizarea diesel de 1,6 litri TDCi de 90 CP, al carei consum mediu de-a lungul testului a fost de 5,6 litri/100 km, in conditiile in care la plecare masina avea numai 56 km.
Din pacate cutia de viteze nu are decat cinci trepte. Daca exista si o a sasea, cel mai probabil consumul mediu de pe autostrada ar fi fost mai redus.
Cu toate ca la prima vedere masina ar trebui sa fie una economica si destinata traficului urban, datorita unei greutati de numai 1.119 kg si cuplului de 204 Nm disponibil incepand cu un nivel de 1.750 rpm, Fiesta nu a avut nicio problema in a depasi camioanele de pe Valea Oltului.
Pretul de pornire al Fiesta cu echiparea Trend si motorizarea diesel de 1,6 litri TDCi este de 12.380 de euro, fara TVA, care fara nicio reducere este similar cu cel al unor modele lansate in anii anteriori.
 
Model: Ford Fiesta Trend
Motor: benzina, 1.6 TDCi, 90 CP, 204 NM
Viteza maxima: 175 km/h
Acceleratie: 0-100 km/h: 11,9 sec
Transmisie: manuala, cinci trepte
Consum mediu: 4,2 l/100 km
Capacitate rezervor: 45l
Greutate: 1.119 kg
Pret (cu TVA): 14.732 euro
Plusuri: sportivitate, design, imagine de marca
Minusuri: lipsa celei de-a sasea trepte de viteza