Arts & Design

Frigiderul BESPOKE sau cum a transformat gigantul Samsung banalele electrocasnice în piese de design customizabile: Ne aşteptăm ca numărul comenzilor să depăşească estimările noastre

15 iun 2021 399 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

La haine nu există etalon mai înalt decât conceptul bespoke, piesele realizate sub această umbrelă fiind destinate unei singure persoane, clientul. La piesele de design, adevăratele investiţii se fac în obiecte cu o funcţionalitate aparte şi cu o valoare estetică remarcabilă. Şi, după un an care ne-a luat pe toţi prin surprindere, poate nu o să vi se pară aşa de abstract că un frigider a reuşit să se încadreze în ambele categorii, fiind şi bespoke, şi o piesă de design. Iar acesta este doar începutul.

„Credem că, întrucât viaţa noastră s-a schimbat în ultima perioadă, şi nevoile consumatorilor s-au schimbat, iar rolul pe care îl joacă electrocasnicele în locuinţele acestora a devenit din ce în ce mai important“, spune Victor Armăşelu, directorul diviziei consumer din cadrul Samsung Electronics România şi Bulgaria.

Acesta fiind contextul, în ultimul an Samsung a accelerat dezvoltarea liniei de produse electrocasnice personalizabile BESPOKE.

Conceputul BESPOKE a fost lansat la jumătatea anului 2019, la acel moment compania coreeană incluzând brandul sub umbrela PRISM, prima iniţiativă a Samsung de a crea produse electrocasnice care puteau fi modelate chiar de clienţi. După lansarea din Coreea, la jumătatea anului trecut, BESPOKE a ajuns şi pe pieţele din Europa, vârful de lance al acestei game fiind frigiderul personalizabil. Anul acesta, de la finalul lunii mai, produsul a ajuns şi în România. „Frigiderele Samsung BESPOKE au fost concepute pentru a răspunde unei nevoi - aceea de a avea un produs uşor de integrat în locuinţă, personalizabil în funcţie de spaţiul disponibil şi de nevoile celor din casă.“ Noua gamă vine cu un design plat, minimalist, iar frigiderele sunt modulare, ceea ce înseamnă că se pot crea diferite combinaţii în funcţie de spaţiul disponibil, explică executivul.

În crearea frigiderului, sustenabilitatea a jucat un rol important. Pentru electrocasnicele Samsung, acest lucru înseamnă că durata lor de viaţă este mai mare, iar funcţionalitatea lor presupune un consum cât mai mic de resurse, pentru a limita deşeurile inutile.

Astfel, BESPOKE i se adresează unei generaţii noi de utilizatori, pentru care casa inteligentă este cu adevărat acasă şi unde lucrurile trebuie să fie simultan funcţionale şi estetic superioare.

Mai mult, anul de izolare prin care am trecut cu toţii ne-a făcut şi mai pretenţioşi în legătură cu ceea ce intră în casele noastre, astfel că acea componentă de sustenabilitate devine obligatorie, nu doar un discurs de marketing bun.

„Electrocasnicele trebuie să se plieze pe nevoile consumatorilor, să fie customizabile, să aibă un design care să se integreze perfect în locuinţă şi să fie de asemenea conectate cu restul electrocasnicelor, să facă parte dintr-o casă smart. Frigiderele din gama BESPOKE vor fi disponibile pe piaţa locală de la sfârşitul lunii mai“, spune Victor Armăşelu.

Gama BESPOKE e formată din frigidere şi congelatoare cu o singură uşă şi combine frigorifice ce permit configuraţii modulare pentru a se potrivi nevoilor unice ale fiecărei locuinţe.

„Credem că acest concept al aparatelor electrocasnice modulare, cu un design simplu, curat, este de viitor şi îl vom mai vedea de acum încolo.“ El răspunde nevoii consumatorilor de a avea o gamă mai largă de unde să aleagă produsele pentru locuinţă, în funcţie de spaţiul disponibil, de design, culori etc. 

Produsele din gama BESPOKE vin cu paneluri care se pot schimba, fiind disponibile şase variante diferite de culoare, alături de finisaje precum metal cotta şi sticlă. Cele şase culori disponibile sunt: Black Clean Glass, White Clean Glass, Cotta Beige, Cotta Sky Blue, Cotta Lavender, Black Metal, Silver Metal.

„Frigiderele pot fi instalate împreună pentru a creşte capacitatea de depozitare. De asemenea, un aspect de menţionat este faptul că uşa este reversibilă.“

Legat de tehnologia din spatele acestor produse - SpaceMax - aceasta foloseşte o izolaţie de înaltă eficienţă, ceea ce înseamnă că pereţii sunt mai subţiri, fără ca eficienţa energetică să fie compromisă.

Prin urmare, vorbim de mai mult spaţiu de stocare în interior, fără dimensiuni exterioare mari.

„Felul în care arată electrocasnicele devine un criteriu din ce în ce mai relevant în momentul în care consumatorii le aleg pentru locuinţă.“ Acest lucru se datorează,

într-adevăr, faptului că majoritatea oamenilor petrec din ce în ce mai mult timp acasă şi vor să se bucure de device-urile din locuinţă.

„Este important însă ca electrocasnicele să aibă toate funcţionalităţile necesare pentru a face viaţa cât mai uşoară consumatorilor, precum şi să ofere flexibilitate, care se traduce prin posibilitatea de a alege configuraţia şi culoarea acestora, lucru pe care gama BESPOKE îl oferă.“

Mai departe, răspunsul clienţilor, majoritatea reprezentanţi ai unei generaţii neînfricate când vine vorba de libertatea de exprimare, pe orice temă, a fost pe măsura aşteptărilor, chiar peste.

„Feedbackul clienţilor a fost unul extrem de pozitiv până acum. Aceştia au fost receptivi la ideea pe care vrem să o propunem, aceea de a schimba percepţia pe care oamenii o au asupra frigiderului, de simplu aparat electrocasnic.“

Samsung vrea să arate că frigiderul poate fi un element de design important şi poate fi amplasat în diferite locuri din casă, nu doar în bucătărie.

„Ne aşteptăm ca numărul comenzilor să depăşească estimările noastre.“

În plus, Samsung spune că va merge mai departe pe calea electrocasnicelor BESPOKE.

„Din a doua parte a anului vom lansa o nouă gamă de produse, şi anume roboţii de aspirare JetBot.“

Aceştia folosesc tehnologii de recunoaştere a obiectelor pentru a identifica şi clasifica obstacolele, iar senzorii LiDAR şi 3D le permit să evite cablurile şi obiectele mici şi în acelaşi timp să cureţe colţurile greu accesibile ale locuinţei, explică Victor Armăşelu.

Dincolo de sistemul de filtrare, utilizatorul poate verifica în timp real activitatea robotului chiar şi de la distanţă, prin aplicaţia Smart Things. 

Linia BESPOKE a avut rezultate atât de bune, încât la jumătatea lunii mai Samsung a anunţat că ceea ce a început cu un frigider va deveni un portofoliu complet care va include produse destinate unui nou stil de viaţă şi soluţii pentru conectarea acestora. Dezvoltările se vor face sub umbrela BESPOKE Home 2021, concept sub care deja a avut loc lansarea globală a pachetului BESPOKE Kitchen, care include electrocasnice pentru bucătărie, gândite estetic în jurul frigiderului.

Momentul acestei lansări este ideal în contextul în care atenţia pe care o acordăm interioarelor este mai pronunţată ca niciodată, iar nevoia libertăţii de exprimare este la cote maxime după atâta izolare.

Şi cum schimbările majore pornesc de multe ori de la lucruri întâmplătoare, de ce de data asta nu ar putea fi chiar un frigider altfel?