Arts & Design

Expresul de Barcelona

16 iun 2011 773 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Cu toate că segmentul mediu nu este unul la fel de atractiv pentru mărcile auto cum este cel compact, mic sau SUV, clasa medie repre­zintă în primul rând segmentul unde cei mai importanţi clienţi sunt firmele.

Pentru a ne convinge de noul i40 Wagon, l-am testat pe un traseu de 1.400 km de la Frankfurt la Barcelona, cu o oprire în Franţa la Lyon. În primii 700 de km am condus un i40 cu motor diesel 1,7 CRDi de 136 CP, iar în a doua unul pe benzină de 177 CP, ambele cuplate la o cutie de viteze automată cu şase trepte şi ambele fiind asamblate mai mult sau mai puţin manual.

Designul coreenilor este unul modern, plăcut, atât la interior, cât şi la exterior. Putem spune chiar că i40 aminteşte puţin de Toyota Avensis, dar cu o parte frontală mai atractivă. Spre deosebire de Mondeo sau Passat, care au un design mai conservator, i40 doreşte să-i atragă pe cei ce doresc altceva.

La interior, i40 doreşte să-i împace atât pe cei care vor un model accesibil, cât şi pe cei obişnuiţi cu dotări spre premium. Materialele sunt cât se poate de corecte. Nu sunt mai "premium" ca acelea de pe o Honda Accord spre exemplu, sau cele de pe un Ford Mondeo, dar nici nu dezamăgesc. Comenzile sunt amplasate ergonomic, preluând inclusiv modul de comandă al farurilor de la nemţi. Pentru un model de clasă medie i40 Wagon este foarte spaţios, fie că vorbim de locurile faţă, de cele din spate sau de portbagaj, care de la 553 de litri se poate extinde la 1.719 litri - suficient pentru bagajele a patru persoane pentru o "excursie" de trei zile plus "provizii" pentru călătorie.

Având în vedere că testul a durat câte şapte opt-ore în maşină pe zi, am ajuns să apreciez sistemul de ventilaţie din scaune, care şi aşa au oferit un confort foarte bun la drum lung. Cum eram obişnuiţi de la celelalte modele Hyundai, şi aici am avut un port USB şi unul auxiliar pentru Mp3 Player. Prin intermediul acestuia un iPhone sau un iPod se pot conecta imediat, având acces la playlisturile de pe acestea.

În ceea ce priveşte comportamentul, atât benzina, cât şi dieselul puneau accent pe un consum cât mai scăzut şi nu neapărat pe dinamică. În cazul versiunii diesel consumul înregistrat în regim de autostradă plus o scurtă parte în oraş a fost de 7,1 litri/100 km, în timp ce versiunea pe benzină a consumat aproximativ 8 litri/100 km, valori înregistrate în cazul în care ambele modele erau echipate cu transmisii automate. În ce priveşte consumul trebuie luat în calcul că modelele testate nu reprezentau versiuni de serie, ci prototipuri de preserie, acestea având anumite diferenţe faţă de versiunile finale.

La fel ca şi în cazul celorlalte modele Hyundai adaugă şi politica de 5 ani de "TripleCare" pentru i40, care include garanţie fără limită de kilometri şi asistenţă rutieră pe aceeaşi perioadă. În ceea ce priveşte preţul de achiziţie, Hyundai nu a făcut niciun comentariu, doar că va fi mai ieftin decât un Passat echivalent.

Caracteristici tehnice