Arts & Design

Eco de la Electric. GALERIE FOTO

08 iul 2011 421 afişări de Bogdan Alecu
Din aceeaşi categorie

Urmărind trendul de downsizing, Audi a echipat cu sistemul full-hybrid SUV-ul compact Q5. Nu Q3 şi nici Q7, tocmai pentru a se obţine un consum cât mai mic şi un impact cât mai mare asupra costurilor. De ce tocmai Q5 Hybrid şi nu Q7? Q7 Hybrid ar fi fost proiectat aproape exclusiv pentru America de Nord, în timp ce Q5 este aproape "universal". Mai mult, acesta abia se apropie de mijlocul ciclului de viaţă, în timp ce Q7 este pe final.

În aproape 99% din cazuri autonomia hibridelor în modul electric nici măcar nu se apropia de ceea ce se comunica oficial. Dar nu în cazul lui Q5. Au comunicat trei kilometri, trei kilometri a ţinut bateria în mod "EV" mergând cu 60 km/h constant.

Atunci când se merge mai încet, ţine mai mult, dar trebuie să se ia în calcul că discutăm despre un full hybrid şi nu un electric. În ceea ce priveşte viteza maximă în modul electric, aceasta este de 130 km/h.

Diferenţele dintre hibrid şi cel clasic sunt minore, atât la exterior - unde se remarcă o grilă a radiatorului mai impozantă, în timp ce la interior şi-au făcut apariţia noi meniuri în computerul de bord şi butonul pentru mers în mod electric.

Ceea ce am remarcat încă de la început, faţă de alte hibride premium, cum ar fi Lexus, la Audi s-a simţit mai puţin acea frânare artificială (care ajută la încărcarea bateriei). Dacă nu eşti atent, singurul lucru care diferenţiază Q5 Hybrid de unul normal este faptul că pleacă de pe loc fără să-i auzi motorul.

În ceea ce priveşte propulsorul pe benzină, cum era de aşteptat Q5 este echipat cu motorizarea de 2,0 TFSI de 211 CP şi 350 Nm. La acesta se adaugă un motor electric de 54 CP şi 210 Nm, care duce puterea totală a sistemului de propulsie în 245 CP, suficient pentru a accelera cele aproape două tone ale maşinii de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde.

Avantajul sistemului electric s-a evidenţiat cel mai bine în regim urban, unde consumul motorului termic poate fi redus chiar şi cu 20% - până la valori precum 7 litri/100 km (6,6 litri/100 km oficial). Plecările de pe loc se fac foarte lin, iar în cazul în care se doreşte o plecare mai rapidă, se apasă pedala de acceleraţie până la podea - atunci simţi cu adevărat cei 245 CP.

Fără probleme se poate aborda pe un traseu de munte un condus cât mai sportiv. Maşina stă bine pe viraje, în ciuda celor 130 kg în plus cât cântăreşte modulul electric. Aici trebuie subliniat că Q5 dispune de baterii Li-Ion mai compacte, mai uşoare şi cu o viaţă mai lungă decât cele utilizate de concurenţă.

În habitaclu Q5 rămâne un Audi autentic. Are finisări foarte bune, materiale de calitate superioară şi o atenţie la detaliu ridicată.

Am apreciat inclusiv suportul care fie încălzea, fie răcea băutura de pe consola dintre scaune, sau conectorul pentru iPod sau iPhone din torpedou care a funcţionat din prima cu un iPhone 3G.

Pe piaţa locală Q5 Hybrid va veni în vara acestui an, cu un preţ de aproximativ 50.000 de euro. Diferenţa faţă de Q5 2,0 TFSI va fi de aproximativ 10.000 de euro, din care 5.000 de euro reprezintă numai opţionale suplimentare care în cazul hibridului vor fi oferite standard. Astfel, 5.000 de euro este diferenţa care este plătită pentru ca un Q5 să se simtă ca şi cum ar fi echipat cu un V6 pe benzină şi care să consume cât un 2,0 TDI. .


Caracteristici tehnice