Arts & Design

Cum a devenit bucătăria cel mai important loc dintr-o casă? Idei de amenajare

08 dec 2014 2766 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie
Show-urile culinare, televiziunile dedicate în totalitate gastronomiei, dar şi un efect al crizei care i-a făcut pe mulţi să redescopere frumuseţea meselor în familie, au scos bucătăria din anonimat şi au adus-o chiar în lumina reflectoarelor. Uitaţi însă de cuptorul de lut al bunicii de la ţară şi intraţi în noua galaxie a cafetierelor sau a maşinilor de spălat vase inteligente.
 

„Bucătăria a devenit centrul casei, locul în care se petrece cel mai mult timp alături de cei dragi, căpătând rolul de spaţiu de întâlnire în care se pregăteşte şi se serveşte masa şi locul unde întreaga familie socializează. Dată fiind importanţa bucătăriei, amenajarea acesteia necesită o atenţie deosebită pentru a face timpul petrecut cât mai plăcut. Show-urile de gătit precum Masterchef sau Junior Chef pe care Franke le-a susţinut au educat publicul şi au influenţat tot mai mulţi oameni să încerce şi să descopere farmecul acestui hooby, acela de a găti acasă, alături de familie şi prieteni“, spune Octavian Rădulescu, product & marketing manager în cadrul Franke România, furnizorului de electrocasnice încorporabile pentru bucătărie controlat de grupul elveţian Franke Artemis.

Pe lângă show-urile de gătit, au apărut televizuni care rulează încontinuu reţete făcute de chef-i celebri, iar în oraşale mari din ţară au răsărit şcoli de gătit pentru noile legiuni de bucătari descoperiţi peste noapte. Cum după învăţarea unei reţete vine momentul etalării bucatelor în faţa a cât mai multor invitaţi, dacă este posibil, atunci bucătăria a devenit deodată şi un exponent al statutului social.

„De-a lungul timpului, bucă­tăria a devenit locul în care ne petrecem foarte mult timp şi cu siguranţă este important ca acest spaţiu să ne ofere plăcere atât prin calitate şi design, cât şi prin funcţionalitate şi durabilitate. De la simpla destinaţie de spaţiu de gătit, bucătăria este acum locul în care familia se reuneşte: în continuare, gătim, mâncăm, dar şi povestim şi ne relaxăm. Totodată, bucătăria este un spaţiu folosit tot mai mult şi în prezenţa unor invitaţi sau a altor persoane din afara familiei, de aceea poate reprezenta şi o declaraţie de statut social“, spune Loredana Butnaru, sales manager la Miele România, companie care activează pe piaţa electrocasnicelor premium.

Aşa stând lucrurile, reprezentanta Miele România dă ca exemplu o cafetieră de aproape 4.000 de euro care vine la pachet cu posibilitatea de programare a până la 10 profiluri de utilizator, care ştie unde este marginea ceştii de cafea, dar şi câtă cafea să pună astfel încât să rezulte băutura perfectă.

Cuptoarele au crescut mult de la tradiţionalul cuptor de lut al bunicii din care ieşeau cele mai grozave plăcinte, iar acum vin la pachet cu 100 de programe automate, injectare de aburi, funcţii pentru dospirea aluatului, comenzi tactile sau oprirea automată la deschiderea uşii.

„Ultima inovaţie este cuptorul myMenu, un produs care poate fi acţionat de către utilizator prin intermediul unui smartphone sau al unei tablete de oriunde s-ar afla. Pentru aceasta am dezvoltat o aplicaţie care poate fi descarcată gratuit, aplicaţie care permite utilizatorului să vizualizeze o gamă variată de reţete, să fie îndrumat pas cu pas. Acum utilizatorii acestor cuptoare de ultimă generaţie pot să prepare propriile reţete incluzând toate detaliile cum sunt temperatura, timpul de gătit, ingredientele necesare precum şi nivelul cuptorului pe care trebuie introdusă tava“, spune Octavian Rădulescu, reprezentantul Franke.

Ca tendinţă în bucătărie, românii sunt în continuare foarte atenţi la aspect.

„Alături de design, posibilitatea de combinare între categorii diferite de produse din gama de electrocasnice de bucătărie sau de îmbinare pe verticală ori pe orizontală a produselor de dimensiuni diferite este la fel de importantă“, mai spune reprezentanta Miele.

Loredana Butnaru mai precizează că există un interes în creştere pentru caracteristicile tehnologice şi că românii preferă produsele high tech cu touch controls precum iPhone-urile şi iPad-urile.

„Anul acesta, am sesizat o creştere a interesului pentru produsele în alte culori decât cele clasice. Culorile alb, brun de havana şi negru au devenit foarte căutate“, a mai spus reprezentanta Miele.

Un alt factor comun este pasiunea românilor pentru soluţiile complete de bucătărie, probabil şi dintr-o dorinţă mare de a face economie de timp, timp care mai departe normal că poate fi folosit pentru a învăţa noi reţete.

„Încă de la începutul activităţii noastre în România am introdus un concept nou la acel moment, acela de soluţie completă pentru bucătărie, adică zona de pregătire a mâncării compusă din chiuvetă şi baterie, zona de gătit compusă din cuptor, plită, hotă, cuptor cu microunde şi zona de depozitare compusă din frigider şi care să fie integrate din punct de vedere estetic şi funcţional pentru a crea  armonie în interiorul bucătăriei. Cele mai vândute produse sunt cele care compun un sistem complet cu acelaşi design şi varietate mare de funcţii pentru a face timpul petrecut în bucătărie cât mai plăcut“, mai spune Octavian Rădulescu.