Arts & Design

BMW 530xd Gran Turismo - Integrală din premium

11 nov 2010 67 afişări
Din aceeaşi categorie

"BMW Seria 5 Gran Turismo este modelul cel mai apropiat de un monovolum pe care îl vom produce vreodată", au spus oficialii germani în momentul lansării. "Precizarea" vine în contextul în care încă din 2007 existau zvonuri cum că BMW pregăteşte un concurent pentru R-Klasse, limuzina-monovolum a Mercedes-Benz.

Din punctul de vedere al designului, 5 GT este ultima creaţie a designerului Chris Bangle. Din acest motiv, orice se poate spune despre designul său, numai că e unul "banal" nu.

Dar ceea ce contează cu adevărat la GT este funcţionalitatea sa - începând cu portbagajul dublu care permite deschiderea hayonului atât în versiunea "full-size", cât şi în cea cu deschidere verticală la fel ca la Skoda Superb şi continuând cu dotările hi-tech. Aici putem spune fie că BMW a copiat Skoda, fie că pur şi simplu a fost o idee atât de bună, încât era păcat să nu fie preluată. La hayon am apreciat posibilitatea deschiderii electrice din cheie şi, în acelaşi timp, închiderea automată tot din cheie sau cu ajutorul butonului. Şi, desigur, înălţimea reglabilă, ce permite deschiderea sa fără a-l zgâria într-o parcare mai joasă.

Odată intrat în maşină, nu ai cum să nu remarci calitatea finisajelor, de la inserţiile de furnir de pe planşa centrală la butoanele din aluminiu satinat. Sau scaunele ce pot fi comparate fără probleme cu nişte adevărate fotolii demne de un Rolls Royce, la fel şi iluminarea din jurul maşinii noaptea.

Modelul testat era echipat cu aproape toate echipamentele hi-tech ce sunt prezente pe lista de opţionale - de la head-up display, foarte util atunci când doreşti să respecţi viteza legală, în condiţiile în care maşina accelerează imperceptibil, până la "night vision" cu sistem de recunoaştere a pietonilor, foarte util în România. Sistemul de avertizare a schimbării benzii de rulare şi cel de avertizare a prezenţei unui alt automobil în unghiul mort nu par utile la prima vedere, dar atunci când eşti depăşit pe partea stângă, se poate dovedi salvator.

Punctul forte al maşinii îl reprezintă motorul diesel cu şase cilindri în linie, care dezvoltă 245 CP şi 520 Nm între 1.750 şi 3.000 rpm. Este aproape la fel de silenţios ca unul pe benzină, dar oferă şi acel sunet sportiv când este turat la peste 3.000 rpm. Indiferent cum este condus, în traficul din Capitală consumul nu a depăşit valoarea de 11,6 litri/100 km, cu toate că discutăm de o limuzină cu o greutate de peste două tone şi tracţiune integrală. Aici desigur are un aport şi cutia de viteze cu opt trepte care schimbă aproape imperceptibil. În niciun moment nu ai senzaţia că a greşit treapta sau că este nevoie să intervii în modul manual.

Tracţiunea integrală era ultimul "mic detaliu" pe care BMW trebuia să-l adauge pe lista de opţionale în cazul modelului Seria 5 Gran Turismo pentru a-l transforma într-un crossover veritabil. Cu toate că atunci când am testat 530d Gran Turismo nici pe asfalt uscat şi nici pe ploaie nu am simţit nevoia unei tracţiuni integrale, există momente în care aceasta se dovedeşte utilă, iar cel mai bun exemplu este iarna la munte.

Fiecare client doreşte un automobil conceput exact pe gustul său, mai ales în ce priveşte segmentul premium. Special pentru aceştia, BMW a creat Gran Turismo, un crossover între SUV, monovolum şi limuzină care acum are şi tracţiune integrală.

Caracteristici tehnice

Motor: diesel, 3,0d, 245 CP, 520 Nm
Cutie de viteze: automată, 8 trepte
Acc. 0-100 km/h: 6,9 secunde
Viteză maximă: 235 km/h
Consum mediu: 6,9 litri/100 km
Preţ (cu TVA): 61.380 euro
Plus: Tehnologie, confort, eleganţă, consum scăzut.
Minus: Design puţin prea extravagant