Caută doar în titlu
Arts & Design

Artizanul costumului perfect sau care este povestea "creativului" de la Cerruti 1881, unul dintre cele mai exclusiviste branduri din moda masculină

Jason Basmajian a locuit în toate cele patru mari capitale ale modei, respectiv New York, Paris, Milano şi Londra. Mai mult, cariera şi-a conturat-o în jurul unor branduri cu impact global, precum Calvin Klein, Donna Karan şi Brioni. În toamna anului trecut însă, pentru designerul american, născut în Boston, a început o nouă etapă a carierei sale, el preluând funcţia de chief creative officer pentru brandul de lux pentru bărbaţi Cerruti 1881.

„Pentru mine Cerruti a fost mereu o casă de modă cu istorie, cumva mistică“, îşi începe Jason Basmajian povestea pentru După Afaceri Premium.

Brandul de lux Cerruti 1881 a fost fondat, după cum îi spune chiar numele, în 1881, de către Antonio Cerruti, care a deschis un atelier de producţie de textile în Biella, un oraş din Italia cunoscut pentru istoria sa îndelungată în producţia de lână precum şi alte materiale textile.

Pornind de la acest mic atelier, brandul s-a dezvoltat ajungând astăzi un etalon în industria modei de lux, fără a renunţa la valorile iniţiale, respectiv stilul clasic, calitatea materialelor, alături de o combinaţie bine analizată de tehnologie şi artizanat. Astfel, de-a lungul anilor brandul a reuşit să îmbine modernismul şi inovaţia cu rafinamentul care caracterizează unele dintre cele mai puternice branduri din moda masculină de astăzi. Mai mult, şi-a mutat sediul din Cizmă la Paris.

Sub brandul Cerruti 1881 există astăzi o linie de modă ready to wear pentru bărbaţi, o linie de accesorii şi una de parfumerie. Astfel, pe lângă haine şi parfumuri, casa de modă realizează şi ceasuri, bijuterii, ochelari, pantofi, accesorii din piele şi instrumente de scris.

De altfel, şi la Bucureşti în centrul comercial Băneasa Shopping City din nordul Bucureştiului a fost deschis recent primul magazin al brandului Cerruti 1881. Acesta vinde exclusiv accesorii, iar brandul este adus în sistem de franciză. În acelaşi mall şi-au mai deschis magazine şi alte branduri de pe segmentul premium, precum Chanel (divizia de parfumerie), Michael Kors sau Chopard.

Cerruti 1881 este totuşi unul dintre puţinele nume internaţionale pentru bărbaţi care „atacă“ piaţa din România. Până acum cele mai multe nume internaţionale au targetat segmentul femeilor.

În cazul Cerruti 1881, clientul caută materiale de calitate, croieli impecabile şi este totodată atent la detaliile care dau eleganţă unei creaţii. Strategia este de a avea un brand cu istorie, însă actual, spun oficialii casei.

„Brandul Cerruti este parte din istoria modei masculine, este o moştenire pe care domnul Cerruti a lăsat-o lumii. El a pus o cărămidă la baza stilului şi a croitoriei masculine. Această casă a fost întotdeauna una vizionară, cu un „savoir faire“ aparte, cu modele deosebite şi materiale exclusive. Este un brand caracterizat prin eleganţă şi simplitate“, spune Jason Basmajian.

Numit director de creaţie al brandului acum câteva luni, Jason Basmajian afirmă că din poziţia sa va încerca să respecte ADN-ul brandului, ducând mai departe colecţiile Cerruti 1881. „Ambiţia mea este ca fiecare colecţie să reuşească să stabilească un echilibru între tradiţie şi modernism. Provocarea va fi să respect şi să protejez tradiţia casei în contextul în care va trebui să mixez trecutul şi viitorul.“ Prima sa colecţie pentru brandul Cerruti 1881 a fost prezentată la săptămâna modei masculine de la Paris, din ianuarie. Colecţia de toamnă-iarnă 2016-2017 se adresează bărbatului sofisticat, care apreciază mai degrabă stilul decât trendurile şi care îşi construieşte o garderobă pentru viitor. „Relaxată dar încrezătoare, acestea sunt atributele care definesc fiecare colecţie a casei Cerruti 1881, care pune pe primul plan croiala, materialele şi texturile. Noua colecţie este discretă, dar totodată chic, un antidot pentru trendurile actuale“, aşa îşi descria Jason Basmajian colecţia la momentul prezentării ei. El a pariat pe culori minerale, tonuri pământii, de granit, marmură sau metal. Nu lipsesc însă nici accentele mai vii de prună, vişiniu sau cele mai calme de caramel, toate alese pentru a contrasta cu paleta clasică.

Clientul Cerruti alege ţinute clasice, elegante, dar confortabile, esenţiale în garderobă. Astfel, el poate alege o jachetă sport de tip parka cu detalii din piele sau una de tip bomber. Nu îi lipseşte însă nici un pardesiu supradimensionat dar cu o croială actuală, sofisticată şi nici un costum la două rânduri de nasturi. De altfel, costumul este o piesă centrală în colecţiile Cerruti.

„Prioritatea mea cu această colecţie a fost să fac o călătorie în timp şi să duc brandul din nou la origini. Am vrut să restabilesc identitatea brandului înainte de a o întări.“ Când vine vorba de inspiraţie, Jason Basmajian aminteşte mai multe surse, de la artă la arhitectură şi de la film la călătorii.

„Călătoriile reprezintă o imen­să sursă de inspiraţie pentru mine. Este un privilegiu şi totodată o plăcere să descopăr noi culturi şi să mă bucur de noi experienţe.“

Pentru el, procesul creativ începe cu o stare de spirit sau cu un concept. Mai departe merge către cercetarea materialelor, apoi către design şi schiţe. Vine apoi rândul prototipului şi apoi al culorii.

„Aceste elemente sunt de bază în creionarea fiecărei colecţii.“

Şi când nu creează adoră să călătorească, să citească şi să gătească, astfel că în permanenţă este în căutare de inspiraţie.

„Îmi place şi să primesc vizite din partea prietenilor mei, dar şi să merg eu la ei.“

Totuşi, prin natura meseriei, o mare parte din timp şi-o petrece în jurul lumii. Deja vorbeşte despre planurile din vara aceasta care îl va găsi întâi în Toscana (Italia), apoi în Cape Cod (SUA), iar apoi în Asia.

„Fiecare zi din viaţa mea arată diferit pentru că trebuie să găsesc un echilibru între cele două atribuţii pe care le am, respectiv aceea de a fi director de creaţie şi manager de business. Astfel, îmi împart timpul între Europa şi Asia.“

Pe continentul asiatic Cerruti a ajuns la 116 magazine. Sediul central este însă la Paris.

„În studioul din Madeleine, Paris, lucrez cu o echipă formată din 14 oameni, respectiv directorul colecţiilor, echipa de design, managerii de produs şi materiale.“

Împreună, ei dezvoltă mai multe colecţii sub brandul Cerruti 1881, respectiv sartoria, casual, sport şi accesorii. „Fiecare membru al echipei are propria lui con­tribuţie în colecţii.“ Echipa este internaţională, membrii ei provenind din Franţa, Italia, SUA, Marea Britanie, Europa de Est sau Orientul Îndepărtat.

Jason Basmajian recunoaşte că pasiunea lui pentru haine merge mai departe de job, astfel că şi acasă, în dressingul său, se găsesc multe piese vestimentare. Piesele cheie sunt costumul preferat, un blazer cu o croială deosebită, cămăşile albe, tricoul perfect, un pardesiu şi un frac. „Se numesc piese clasice cu un motiv. Ele trebuie să existe în garderoba oricărui bărbat.“ Când vine vorba de stil, recunoaşte că îi plac tonurile închise şi că nu este un mare fan al imprimeurilor. „Albastru închis este preferatul meu.“ Ah, şi îi place însă să se joace cu texturile, atât la job cât şi în timpul liber. De ce? Pentru că în permanenţă el creează.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.