După Afaceri

A apărut cel mai special număr al După Afaceri Premium: Ce puteţi citi în ediţia aniversară a suplimentului care vă hrăneşte pofta de lifestyle?

12 oct 2016 704 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

După Afaceri Premium nu are pretenţia unui institut de cercetare, dar ca orice proiect jurnalistic este mânat de curiozitate, cu atât mai mult cu cât este vorba despre ediţia aniversară anuală.

Lifestyle-ul, cu tot ce înseamnă el, de la călătorii la maşini, de la ceasuri la modă, de la gastronomie la vinuri excepţionale, nu pluteşte pur şi simplu în aer. Într-un interviu pe care vă învit să îl citiţi în această ediţie aniversară, Walter Lange, omul care a preluat una dintre cele mai valoroase moşteniri din orologerie transformând A. Lange & Söhne într-un fel de Everest al acestei industrii, spune că realizarea unui mecanism poate dura şi cinci ani. În cinci ani un copil se pregăteşte de clasa întâi.

Vinul de excepţie se face dacă înţelegi matematica sezoanelor. Culesul struguruilor este cel mai important pas. Ai ratat momentul cu o zi, ai ratat un vin de colecţie.

Pe Savile Row, o străduţă londoneză de numai 200 de metri, de circa 200 de ani se fac costume, printre clienţi numărându-se Churchill sau Paul Newman. Bespoke pe Savile Row nu este o tendinţă, este sală de chirurgie. Citiţi despre toate în ediţia aniversară a După Afaceri Premium.

Într-un interviu acordat tot pentru această ediţie specială, Manuela Plăpcianu, cea care dincolo de experienţa bancară semnificativă, a fost omul care prin Artmark a zidit piaţa de artă din România, spune că „este foarte greu să alergi romantic prin expoziţii într-o ţară deprimată cu atât de mult zgomot de fond, cu atâtea impredicti­bilităţi“. Tot ea mai spune că totuşi piaţa de artă a început să se mişte după ce acest domeniu al frumosului a început să funcţioneze ca o veritabilă piaţă financiară. Românii înţeleg că „decât să-i laşi copilului un teren în mijlocul câmpului, mai bine îi laşi un Tonitza. Un Tonitza va da cu plus în orice situaţie“.

În acest context de evidentă creştere, După Afaceri Premium a avut o curiozitate şi a vrut să vadă, prin intermediul unui sondaj, care sunt preferinţele în materie de lifestyle ale mediului de business, poate cel mai avid consumator de astfel de „informaţie“.

Aproximativ 300 de chestionare au fost trimise pentru această ediţie aniversară către executivi şi antreprenori din toate domeniile, cu 15 întrebări foarte scurte, pornind de la brandul de ceas preferat sau cel de bijuterii, până la restaurantul favorit. La final, această comunitate a fost rugată să nominalizeze şi omul pe care îl consideră reprezentativ, atât în materie de stil, cât şi de conduită în afaceri.

Dintre toate chestionarele trimise, 59 s-au întors cu răspunsuri. Aflaţi rezultatele în COVER-ul acestei ediţii aniversare.

Dincolo de statistici, răspunsurile arată că şi lifestyle-ul din România este o piaţă emergentă, aşa cum sunt toate, diversitatea opţiunilor fiind un indiciu în sine. Totul se joacă şi poate că tocmai aceasta este frumuseţea începutului.

Recapitulăm. După Afaceri Premium nu este un institut de cercetare, dar are curiozitatea de a înţelege „piaţa“ despre care scrie. Lifestyle-ul nu se întâmplă pur şi simplu, este ştiinţa frumosului, iar nouă ne-a plăcut şcoala mereu.

Sperăm să ne citiţi „temele“ cu aceeaşi atenţie şi să creştem împreună de la an la an.  

Roxana PETRESCU este Editor-şef După Afaceri Premium