dumbrava-vlasiei

Pandemia a dat naştere unor noi categorii de cumpărători de locuinţe premium: „Nivelul de educaţie financiară începe să crească şi în România“

13 oct 2021 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Cum pandemia a venit şi cu nevoia de adaptare la munca de acasă, o parte din economiile făcute din martie 2020 încoace au contribuit la bugetul de achiziţie a unei locuinţe mai spaţioase, de obicei în zone cu mai mult spaţiu verde, departe de agitaţia din mijlocul oraşelor.

Angajaţii din IT, pasionaţii de domeniul criptomonedelor, managerii şi antreprenorii care îşi scalează businessul cu rapiditate sunt câţiva dintre cum­pă­rătorii noilor generaţii de locuinţe pre­mium, este constatarea dezvoltatorului proiectului Dumbrava Vlăsiei, amplasat în zona de nord a Capitalei.

„Nivelul de educaţie financiară începe să crească şi în România, drept pentru care cei care au economisit în ultimii câţiva ani, cu precădere în 2020-2021, nu mai sunt inte­re­saţi de consum rapid, de satisfacţie ime­diată, ci doresc să ia decizii informate, chib­zuite, care să garanteze o siguranţă a pla­să­rii banilor într-un asset (activ - trad.)“, spune Felix Amza, sales representative la Dumbrava Vlăsiei. Odată cu venirea pandemiei, în martie 2020, multe alter­native de petrecere a timpului liber au fost consi­derabil îngrădite. Printre ele, vacan­ţele, petrecerile şi achiziţia de haine sau bunuri de larg consum scumpe au fost cele care au avut de suferit, concretizându-se însă în economii pe care oamenii le-au putut face. Cum pandemia a venit şi cu nevoia de adaptare la munca de acasă, o parte din economii au contribuit la bugetul de achiziţie a unei locuinţe mai spaţioase, de obicei în zone cu mai mult spaţiu verde, departe de agitaţia din mijlocul oraşelor.

„În aceeaşi categorie de oameni chib­zuiţi, care şi-au scalat veniturile în ultimii doi ani, ca urmare a creşterii digitalizării so­cie­tăţilor, a apetitului sau a necesităţii pen­tru automatizare şi AI (artificial inte­lli­gence - engl.), se află profesionişti în do­me­niul IT. Destui ajung să câştige în jur de 5.000 de euro pe lună, fără a discuta de po­ziţii de management“, adaugă Felix Amza.

Aceşti oameni cheltuie rar, însă atunci când o fac se îndreaptă către achiziţii premium, către noile tehnologii şi locuinţe inteligente (smart homes). „În plus, sunt şi oameni care înţeleg cum funcţionează zona crypto şi investiţia în acţiuni şi care au şi venituri suficiente pentru a-şi permite anumite riscuri. Cei mai mulţi au avut câştiguri foarte mari în ultimul an, speculând cele două medii investiţionale.“

Pandemia are aşadar un rol major în re­calibrarea valorilor şi schimbarea com­por­tamentului consumatorilor, deter­mi­nându-i pe aceştia să-şi reevalueze vieţile, prio­rităţile şi perspectivele. Trendul eva­dă­rii dinspre centrele oraşelor către suburbii a crescut considerabil în ultimii doi ani, piaţa imobiliară sfidând prog­no­zele dezastruoase de la începutul crizei  COVID-19.

 

Partener: