Constructii & Imobiliare

ZF/Masterbuild Produs în România. Virgil Mândru, Tohani: Avem un buget de investiţii de peste 9 milioane de euro în 2022 pentru retehnologizarea cramei şi energie verde

Autor: Răzvan Botea

13.01.2022, 19:30 242

“Anul acesta pornim investiţia şi durează cam un an. Undeva în 2023 va fi prima producţie total automatizată.”

Virgil Mândru, proprietarul producătorului de vinuri Tohani, a spus, la emisiunea ZF Produs în România, realizată în parteneriat cu Masterbuild, că bugetul companiei pentru investiţii se ridică la cel puţin 9 milioane de euro în 2022, pentru retehnologizarea cramei şi energie verde.

„Vrem să investim într-un aparat care selectează strugurele boabă cu boabă. Dacă o boabă nu este coaptă destul, este dată la o parte. Anul acesta pornim investiţia şi durează cam un an. Undeva în 2023 va fi prim producţie total automatizată. Bugetul total de investiţii este în 2022 de peste 9 milioane de euro“, a spus Virgil Mândru la Produs în România.

Din cele 9 milioane de euro, 8 milioane merg către retehnologizarea cramei, construită în 2014. Mândru a explicat că retehnologizarea vine ca urmare a evoluţiei tehnologice din piaţă, dar şi a creşterii capacităţii de producţie.

„Din punctul nostru de vedere este o perioadă în care investiţiile ar trebui să crească foarte mult. Strategia noastră pentru anul acesta este repornim cu motoare puternice investiţiile. Deja am depus pentru un proiect de 8 milioane de euro pentru a retehnologiza crama noastră şi pentru a creşte performanţa.“

De asemenea, Tohani are în 2022 un buget de investiţii în energie verde de 1 milion de euro, a mai spus proprietarul Tohani la ZF Produs în România.

„Ne interesează foarte mult în anul viitor să trecem pe energie verde şi foarte multe investiţii se vor canaliza în această zonă. Anul acesta vrem să schimbăm tot parcul auto şi să trecem pe maşini electrice.“

Producător de vin cu 400 de hectare de teren cultivat cu viţă-de-vie, Tohani a avut în 2020, ultimele date publice, afaceri de peste 27 de milioane de lei. Virgil Mândru a mai spus că 90% din producţie merge pe piaţa locală prin diferite canale, în vreme ce exportul este cam de 10% din producţie, însă fluctuează foarte multe în ultima vreme din cauza pandemiei.

„Suntem un producător care vinde 90% din producţie pe partea locală. Avea şi o reţea proprie de magazine, sunt şi în toate reţelele.“

 „Partea de export este de până la 10%, dar din cauza pandemiei fluctuează foarte tare şi în 2020 am avut o cădere foarte mare.“

Pentru 2022 sunt perspective bune însă, după un 2021 relativ stabil, dar cu o cădere în 2020, a mai spus Virgil Mândru

„Pandemia a debutat pentru noi destul de greu în 2019, începutul lui 2020. Noi depindem de industria ospitalităţii. Undeva la jumătatea lui 2020 am revenit spre normal, iar în 2021 a fost mult mai bine. A fost un an de revenire, în care am avut rezultate foarte bune. Deocamdată noi am ieşit destul de bine din această pandemie şi cred că de anul acesta va fi şi mai bine.“


O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO