Constructii & Imobiliare

Surse: PUZ-urile celor cinci sectoare ale Bucureştiului ar putea fi suspendate numai pentru 3 luni, nu pentru 2 ani

Surse: PUZ-urile celor cinci sectoare ale Bucureştiului...

Autor: Bogdan Alecu

25.02.2021, 17:07 178

PUZ-urile sectoarelor 2, 3, 4, 5 şi 6 ar putea fi suspendate pentru numai 3 luni, iar Primăria Capitalei va analiza ulterior fiecare proiect care încalcă normele de urbanism, astfel încât să nu se ajungă la un blocaj complet al pieţei imobiliare din Capitală, potrivit surselor ZF.

Consiliul General al Capitalei are pe ordinea de zi pentru mâine, vineri, 26 februarie suspendarea PUZ-urilor sectoarelor 2, 3, 4, 5 şi 6, PUZ-ul coordonator se suspendă pe o perioadă de 2 ani, iar construcţiile se vor face după Planul Urbanistic General din 2000. Dezvoltatorii spun că toate proiectele construite pe un teren de peste 3.000 mp vor fi blocate şi vor înregistra pierderi semnificative. Dar potrivit surselor citate, primarul Nicuşor Dan nu a adunat suficiente voturi pentru a trece proiectul său de a suspenda pentru doi ani PUZ-urile. Principala problemă ar fi că reglementarea s-ar face după un Plan Urbanistic General realizat în anul 2000, expirat în 2010 şi prelungit an de an de atunci.

Primarul Capitalei reclama ieri într-o conferinţă faptul că "urbanismul din Bucureşti, din ultimii ani, a fost o golănie, iar cele 5 PUZ-uri de Sector reprezintă apogeul acestui tip de urbanism. Am speranţa că în şedinţa de vineri a CGMB se va da un semnal clar şi se va pune capăt acestui tip de dezvoltare care va fi înlocuit cu una sustenabilă. De aceea bucureştenii stau blocaţi în trafic, avem cartiere întregi care n-au şcoli, avem un oraş care, deşi are un potenţial turistic uriaş, este prezentat în revistele europene de turism drept cea mai urâtă capitală europeană".

Pe de altă parte, în Bucureşti îşi au sediul toate marile companii, iar în ultimii 20 de ani niciun guvern nu a fost în stare să construiască o infrastructureă optimă de transport în jurul Capitalei, astfel încât cine nu locuieşte în interiorul centurii ocolitoare poate face şi o oră şi jumătate sau două până la serviciu. Mai mult, nu a fost dezvoltată nici infrastructura feroviară, utilizată de navetişti în Europa de Vest, astfel încât singura soluţie a fost creşterea densităţii, creştere care afectează calitatea vieţii, pe măsură ce poluarea a crescut tot mai mult.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO