Constructii & Imobiliare

Şeful Soft Tehnica: Primăriile nu reuşesc să administreze eficient parcările de reşedinţă

Şeful Soft Tehnica: Primăriile nu reuşesc să...

Autor: Ioana Nita

30.12.2014, 10:00 783

După informatizarea pieţelor din sectorul 4 al Capitalei, compania Soft Tehnica, specializată în dezvoltarea soluţiilor software pentru administraţiile publice şi pentru industria Horeca şi de retail, se află în discuţii şi pentru informatizarea parcărilor de reşedinţă din Bucureşti, ţinta finală fiind de a reuni toate sistemele sub o soluţie care să le ofere celor din conducerea primăriilor informaţiile necesare pentru a lua decizii.

“Serviciile publice oferite trebuie informatizate pentru că în acest moment chiar nu sunt informatizate. Încet, încet încercăm să informatizăm fecare segment. Acum o parte din pieţe sunt informatízate şi urmează şi parcările - toate contractele de închiriere a locului de parcare dintr-un sector”, a declarat pentru ZF Iulian Popescu, fondator şi director general al Soft Tehnica.

În prezent, românii au acces online la doar câteva dintre serviciile publice, cum ar fi plata taxelor şi impozitelor, depunerea declaraţiilor fiscale sau accesarea dosarelor fiscale.

Compania, înfiinţată în urmă cu 10 ani, a implementat la sfârşitul lui 2013 în pieţele din sectorul 4 al Capitalei soluţia “Market Manager”, care,  prin intermediul unor tablete şi a conexiunii de date, permite administrarea serviciilor de închiriere a tarabelor. Comercianţii din pieţe folosesc tabletele pentru a emite bonuri fiscale, pentru rapoarte de încasări din ziua curentă, pentru a-şi reserva taraba sau pentru a închiria servicii suplimentare, cum ar fi cântarele. Astfel, administratorii pieţelor au la dispoziţie în timp real informaţiile legate de situaţia din pieţe în ceea ce priveşte încasările şi rezervările. De asemenea aceştia au acces la un istoric al încasărilor sau al rezervărilor, precum şi la diferite rapoarte.

Continuând acest proiect de informatizare a serviciilor oferite de administraţiile publice, Soft Tehnica este în discuţii cu primările din Capitală şI pentru informatizarea parcărilor de reşedinţă.

“Cetăţenii au un loc de parcare, apoi se mută din zona respectivă, vine altcineva etc. Există bani neîncasaţi de primării pentru că acestea nu mai reuşesc să ia legătura cu respectivele persoane. Există persoane care stau pe lista de aşteptare pentru un loc de parcare. Nu există absolut niciun control în ce priveşte gestionarea parcărilor de reşedinţă (n. red.) - este ceva ascuns în spatele unor bibliorafturi. Totul ar putea fi însă transparent daca s-ar putea accesa un site pentru a vedea ce locuri de paracare sunt disponibile, achitate etc.”, a explicat Popescu.

El a precizat că în următorii doi ani aceste sisteme de informatizare a serviciilor publice vor fi integrate în cadrul unei soluţii care să le ofere celor din conducera primăriilor posibilitatea de a vedea spre exemplu pe o hartă interactivă diferite informaţii despre o zonă sau o stradă, precum investíţii făcute sau taxe şi impozite plătite/neplătite. Astfel, cei din echipa de management a primăriilor ar avea la dispoziţie o soluţie care să îi ajute în luarea deciziilor.

Afacerile Soft Tehnica din 2014 sunt estimate la peste 3,5 milioane lei (800.000 euro), ţinta pentru 2015 fiind de a depăşi 5 milioane lei (1,2 milioane euro). Circa 20% din cifra de afaceri a companiei este generată din soluţiile destínate administraţiilor publice, cum ar fi solutii de management al documentelor, de gestionare a ajutoarelor sociale pe care o primarie trebuie să le distribuie în comúnă şi solutiile pentru “oraşe inteligente” – informatizarea pieţelor, parcărilor etc. Cealaltă arie de specializare a companiei – soluţiile software destinată industriei Horeca şi de retail, are o pondere mai mare în afacerile Soft Tehnica, de circa 40%. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO