LIVE: VIDEOCONFERINŢA ZF - ECONOMIA VERDE. ORAŞE VERZI: Drumul spre oraşe verzi: spaţii verzi şi transport nepoluant
Constructii & Imobiliare

Cum s-a schimbat piaţa de office şi cum vor reveni corporatiştii înapoi în birouri: Noi idei câştigă teren pe piaţa de birouri iar proprietarii vin cu restaurante noi şi concepte de coworking pentru a atrage corporatiştii

Ediţie specială ZF Supliment de birouri 2021

Noile proiecte de birouri vin cu facilităţi suplimentare dar şi cu un mobilier diferit, tocmai pentru a se adapta noilor condiţii şi a respecta regle­mentările introduse în timpul pandemiei.

„A existat o contracţie a cererii, dar nu una ridicată. Piaţa de birouri din Bucureşti este şi va fi în continuare una dintre cele mai atractive destinaţii din Europa Centrală şi de Est şi s-a văzut acest lucru şi pe timp de pandemie. Trebuie să înţelegem că una este să se amâne decizia, alta să dispară cererea. Această perioadă a generat o amânare determinată de o nouă cerere“, a explicat Mihai Păduroiu, CEO Office Division, One United Properties.

El a subliniat că din cauza mai multor dezvoltatori care au încetinit ritmul dezvoltărilor în 2020 şi 2021, începând cu anul 2022 oferta din piaţă va fi afectată.

„Anul acesta vom vedea o activitate mai mare pe piaţa de birouri faţă de 2020 iar 2022 va aduce o creştere şi mai mare deoarece companiile vor avea implementate noile strategii şi vor accesa noi contracte şi noi locaţii. În următorii doi ani vom vedea mai puţine birouri livrate. Mulţi dezvoltatori au oprit proiecte iar în doi ani vom vedea acest lucru în piaţă. Cine va dori birouri de calitate deja ar trebui să caute“, a subliniat Mihai Păduroiu.

Următorul pas îl reprezintă imple­mentarea unor noi concepte.

„Ne concentrăm pe facilităţi şi servicii complementare cum este conceptul de office hospitality The One din proiectul din Floreasca şi care va fi şi în prima fază din proiectul din Cotroceni“, a spus Mihai Păduroiu.

The One este primul centru de tip „office hospitality“ de pe piaţa românească şi devine funcţional în clădirea One Tower din Bucureşti, în toamna acestui an, şi reprezintă concretizarea unei investiţii de 4 milioane de euro.

„Paradigma spaţiilor de birouri este definită de serviciile complementare. Dinamica a fost diferită în ultimele 12 luni şi flexibilitatea a fost foarte importantă. The One a fost gândit ca următorul nivel al spaţiilor de birouri. Nu este gândit precum un concurent pentru spaţiile de birouri. Noi venim cu servicii integrate pentru business şi lifestyle. Majoritatea clienţilor sunt companii mari care nu au renunţat la propriile birouri dar au dorit un birou reprezentativ într-o clădire emblematică. Sunt o extensie“, a spus Sheila Ionescu, CEO The One.

Immofinanz va continua planul de modernizare a clădirilor de birouri din portofoliul său, pornind cu  myhive Victoriei, fostul sediu al BCR de pe calea Victoriei.

„Clădirea de pe Calea Victoriei este în faza de planificare şi autorizare. Vorbim de o modernizare şi o transformare într-o clădire care să ofere spaţii de lucru de o înaltă calitate, moderne, cu infrastructură amplă şi sustenabilă şi adaptată conceptului myhive. Una dintre modificări va viza o împrospătare a spaţiului public, dorim să construim o terasă verde generoasă, cu spaţiu de relaxare care va deveni un punct de atracţie. Clădirea va avea aproape 28.000 mp GLA cu spaţii de birouri, retail şi relaxare. Vom începe lucrările imediat după autorizare în a doua jumătate a anului viitor, iar finalizarea este programată pentru anul 2024“, a spus Andreea Cotiga, senior manager, Leasing Office, Immofinanz.

Cel mai mare proiect aflat în dezvoltare în România pentru Immofinanz este myhive Victoriei, iar alte proiecte vizează clădirile myhive IRIDE eighteen şi myhive IRIDE nineteen, care sunt deja renovate.

În plus, Immofinanz va miza şi pe o componentă nouă de coworking pentru a creşte flexibilitatea birourilor.

„ Activitatea de leasing se mulează pe noile tendinţe şi la nivel de grup avem un modul de business complementar şi care va fi introdus şi în România - flexibilitatea de a închiria spaţii complet amenajate pe anumite perioade de timp în funcţie de nevoia reală de la un moment dat. E o componentă care aduce un upgrade conceptului myhive, cu oferte variate. Vom putea avea contracte pe termen lung sau scurt, all inclusive, de a creşte sau reduce suprafeţele în funcţie de nevoie sau de a folosi toate locaţiile myhive din oraş. Nu părăsim zona închirierilor tradiţionale dar va fi completată de coworking. Acestea vor fi operate de Immofinanz şi închirate pe perioade scurte de la o zi", a spus Andreea Cotiga.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.