LIVE: VIDEOCONFERINŢA ZF/ BRD, SUD & SUD – VEST: TABLA FINANŢĂRILOR 2021. Un ghid pentru IMM-uri în universul programelor cu fonduri europene şi naţionale
Constructii & Imobiliare

Guvernul rezolvă în sfârşit o problemă pe care Ziarul Financiar a ridicat-o acum trei ani: O taxare automată de trecere a podului de la Cernavodă, pentru a evita cozile kilometrice în sezonul estival

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a demarat lucrările de implementare a sistemului informatic pentru colectarea electronică a tarifului de trecere a podurilor dunărene din Staţia de Taxare de la Feteşti-Cernavodă, pe Autostrada A2, Bucureşti - Constanţa. noul sistem informatic va înlocui achitarea tarifului de trecere cu oprire la barieră, utilizatorii putând opta pentru achitarea tarifului în afara Staţiei, în avans sau până la ora 24 a zilei următoare. 

Conducătorii auto  vor avea următoarele opţiuni de achitare a tarifului: prin SMS transmis la un număr scurt; prin achitarea tarifului de trecere prin reţeaua de parteneri autorizaţi ai CNADNR SA sau prin utilizarea cardului bancar, în urma configurării unui cont într-un portal web şi printr-o aplicaţie pentru mobil puse la dispoziţie de CNADNR SA.

Faza iniţială a lucrărilor a implicat introducerea sistemului de recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare (ANPR), printr-o serie de camere video poziţionate în Agenţia de încasare, atât în punctul de intrare, cât şi ieşire pentru a asigura identificarea şi clasificarea conform categoriei din care face parte fiecare vehicul, precum şi realizarea marcajelor rutiere, această etapă fiind finalizată.

Camerele video ANPR identifică trecerea, aplicând o marcă temporară şi coordonatele GPS. Dacă nu se achită tariful de trecere până la ora 24 a zilei următoare trecerii, acţiunea va fi marcată drept posibilă contravenţie.

Odată cu vara anului 2013, de când s-a deschis autostrada A2 spre Constanţa pe ambele sensuri s-au creat ambuteiaje pe zeci de kilometri în perioadele de vârf la staţia de taxare de la Cernavodă. Pentru a elimina blocajele guvernul a decis eliminarea taxei în aceste perioade, decizie care însă a adus şi pierderi financiare companiei de drumuri.

 

ZF se luptă de trei ani pentru această problemă

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a ignorat până acum problema staţiilor de taxare de la podul de la Cernavodă-Feteşti, unde se formează cozi în sezonul estival, şi nu găsise o soluţie pentru plata facilă şi rapidă a tarifului de traversare a podului.

Pentru a nu mai avea parte de nemulţumirile şoferilor care stăteau la coadă la fiecare sfârşit de săptămână, CNADNR a decis în 2013 desfiinţarea taxei pe timp de weekend în perioada iulie-august, însă - „surpriză“  pentru CNADNR - românii merg la mare şi în timpul săptămânii. Drept dovadă, ieri după-masă s-au format coloane de autovehicule pe câţiva kilometri pe ambele sensuri de mers în zona staţiilor de taxare. 

Citiţi şi 

Cozi uriaşe la podul de la Feteşti-Cernavodă pentru că CNADNR nu este în stare să facă un sistem electronic de plată a taxei de pod

Decizia CNADNR privind sistemul de taxare la podul de la Cernavodă

Ingineri şi avocaţi


ZF a cerut în repetate rânduri o soluţie prin care aglomeraţia formată în zilele de weekend pe drumul către mare ar putea fi evitată, dar prin care CNADNR ar putea în continuare să colecteze taxele de utilizare a podului, ar fi implementarea unui sistem de tip rovinietă, prin care un şofer care ştie că trebuie să treacă pe la Cernavodă să îşi poată achita la benzinării, prin SMS sau chiar online taxa de pod. Verificarea plăţii acestei taxe s-ar putea face la fel ca în cazul deţinerii rovinietei de utilizare a drumurilor din afara localităţilor, prin camere de luat vederi montate la pod. Astfel, şoferii care nu plătesc ar putea primi amenda acasă, la fel ca în cazul rovinietei pentru drumuri.

Răspunsul CNADNR a fost, atunci, în 2013, următorul:

„Din punct de vedere tehnic, soluţii există pentru implementarea unui sistem de tipul rovinietei şi în cazul podului de la Cernavodă. Se poate folosi un sistem de plată în avans prin SMS sau ulterior, după un anumit termen, 24 sau 48 de ore. Ar mai putea fi folosită varianta abonamentului sau a unui card pre-paid“, spun reprezentanţii grupului UTI, care au implementat alături de integratorul de soluţii IT&C Novensys un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietelor.

„CNADNR ia în calcul implementarea unor sisteme inteligente de taxare (pe podul de la Cernavodă“, spune CNADNR, într-un răspuns semnat de directorul general interimar Mircea Pop. CNADNR nu a precizat însă nici când estimează că ar putea pune în practică un astfel de proiect, nici care ar fi costurile sale.

Astăzi, CNADNR a anunţat în sfârşit că va implementa sistemul de taxare automată. 

„Astăzi, 16.03.2015, au fost efectuate teste operaţionale parţiale ale funcţionalităţii viitorului sistem electronic de colectare a tarifului de trecere a podurilor dunărene, în zona AI Feteşti de pe Autostrada A2, Bucureşti - Constanţa. Îmi doresc ca  începând din  această vară, cât şi în viitor să nu se mai creeze ambuteiaje pe A2, în dreptul staţiei de taxare de la Feteşti –Cernavodă. Credem că până la 1 mai vom reuşi implementarea întregului sistem – tehnic, economic, legislativ - necesar colectării electronice a tarifului de trecere a podurilor de la Feteşti - Cernavodă” a declarat Narcis Ştefan Neaga, Director General al CNADNR SA.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.