Constructii & Imobiliare

De ce fug companiile de birourile din Pipera: Primăriile Voluntari şi Bucureşti au “modernizat” de dragul modernizării, iar lucrările au dus la creşterea numărului accidentelor rutiere. Situaţia se poate repeta şi pe strada Fabrica de Glucoză

Autor: Bogdan Alecu

25.08.2017, 14:26 12977

Bulevardul Pipera din Voluntari, dintre podul Pipera peste calea ferată şi până în rondul de la OMV a fost extins la două benzi pe sens la finalul anului 2015 în urma unor ample lucrări care aproape au paralizat zona la vremea respectivă. De atunci şi până în prezent, numărul incidentelor rutiere în zonă a crescut, în condiţiile în care extinderea la două benzi pe sens a dus la creşterea vitezei de deplasare, iar lipsa unor sensuri giratorii sau benzi speciale pentru virajul la stânga determină şoferii să întoarcă pe linia dublă, iar acest lucru a stat la baza multor accidente ce au loc în zonă. Mai mult, pe b-dul Pipera nu sunt amenajate trotuare pentru pietoni sau locuri de parcare, motiv pentru care şi pietonii şi maşinile împart ba asfaltul, ba mocirla de pe marginea drumului.

Cel mai recent accident soldat cu o victimă în zona b-dului Pipera din Voluntari a avut loc ieri, când un şofer a virat peste linia dublă continuă pentru a întoarce şi a lovit un motociclist, care şi-a pierdut viaţa în accident. Dacă în cei doi ani primăria Voluntari ar fi amenajat corespunzător acest sector de drum, inclusiv cu parapeţi pentru a împiedica încălcarea liniei, astfel de accidente nu ar mai fi avut loc şi vieţi ar fi fost salvate.

Pe de altă parte acolo unde sunt amplasate despărţitoare de beton, pe podul peste calea ferată, acestea sunt deplasate şi nu sunt aliniate corespunzător şi implicit pentru a nu le lovi şoferii trag de volan în ultimul moment. În primăvara acestui an un taxi a intrat într-un astfel de parapet iar o femeie şi-a pierdut viaţa. În plus, între rondul de la OMV şi pod, nu există trotuare, iar pietonii merg la centimetri distanţă de maşini care merg cu cel puţin 70-80 km/h. De asemenea, trecerile de pietoni care există în zonă sunt prost marcată şi nu există limitatoare de viteză cu toate că pe tronson sunt prezenta clădiri de birouri şi centre auto, ale căror ieşiri nu dispun de benzi de accelerare. Mai mult, prima bandă de obicei este blocată de maşini parcate, iar cei care ies din curţi trebuie să cedeze trecerea celor care vin cu 70-100 km/h.

Din cauza faptului că în zonă sunt cinci mari centre auto, pentru Dacia, Renault, Toyota, Honda, Porsche Nord şi Porsche Pipera, care în total au şapte showroomuri, pe asfalt mai sunt staţionate ocazional camioanele care aduc maşinile şi care de asemenea restricţionează vizibilitatea şi traficul.

În condiţiile în care pasajul de peste Barbu Văcărescu şi Floreasca nu are nicio bretea care să lege Pipera de cele două artere importante, singura ieşire este blocată de fiecare dată. Într-o capitală europeană în care astfel de proiecte sunt realizate de specialişti podul ar fi inclus o bretea cel puţin spre Barbu Văcărescu pentru a nu mai opri maşinile la semafor. Cine doreşte să întoarcă legal  fie merge până la rondul de la OMV, fie aşteaptă în coada de la intersecţia cu Barbu Văcărescu. Spre exemplu, în condiţiile în care cineva merge la Paşapoarte sau la Îmatriculări la DRPCIV cu maşina dinspre Barbu Văcărescu, trebuie să meargă 3 km pentru a putea întoarce legal pe sub podul de la calea ferată. Tot pe sub pod pot întoarce cei care vin dinspre rondul OMV, însă în acest caz traseul este extrem de accidentat şi poate fi parcurs în siguranţă numai de către un SUV. În zona Pipera atât podul peste calea ferată cât şi cel peste Barbu Văcărescu au durat ani de zile şi au dus blocaje puternice în trafic, fiind construite extrem de încet şi prost – podul peste calea ferată înca prezintă “pete” de beton care trebuie ocolite şi pe care nimeni nu le-a curăţat. Mai mult, acestea au fost proiectate total ineficient şi au fost făcute pentru a fi făcute, nu pentru a optimiza corespunzător traficul în zonă. Aceeaşi problemă se repetă pe Şos. Petricani unde în jurul proiectelor de birouri nu există trotuare, iar care sunt, sunt rupte, pline de nisip, pietriş şi bălţi.

În prezent birourile din zona Pipera au cel mai scăzut grad de ocupare de circa 70%, în condiţiile în care companiile mari se feresc de zonele cu infrastructură deficitară şi fără transport în comun. Spre exemplu, Renault Technologie Roumanie care are birourile în North Gate, aproape de rondul OMV, urmează să se mute în 2019 în viitorul proiect de birouri al grupului din zona Preciziei. Renault a cerut în zona respectivă încă din 2006 amenajarea unor condiţii decente de trafic, precum trotuar pentru pietoni şi trecere pentru aceştia, însă cererile au rămas nesoluţionate, cu toate că acolo îşi au sediul peste 2.000 de ingineri care proiectează următoarele generaţii ale modelelor Duster, Logan, Sandero, Dokker sau Lodgy.

Situaţia se poate repeta şi în cazul şoselei Fabrica de Glucoză. La un moment dat în viitor aceasta va fi extinsă la două benzi pe sens, în condiţiile în care aceasta va lega nodul rutier dintre autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti şi Şos. Petricani de Barbu Văcărescu şi Floreasca. Deşi lucrările trebuiau demarate de ani buni, acestea încă sunt amânate. Mai mult, proiectul iniţial trebuia să includă şi locuri de parcare pe laterale, parcări care au fost însă eliminate din proiectul actual. Astfel, dintr-o idee bună care teoretic ar fluidiza traficul, prima bandă va ajunge ocupată de maşini parcate ilegal, iar aglomeraţia în zonă va creşte semnificativ după finalizarea ultimului tronson de autostradă. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO