Constructii & Imobiliare

Francezii de la Saint-Gobain îşi digitalizează operaţiunile din România cu o soluţie dezvoltată de DocProcess. “Începem transformarea digitală prin automatizarea tuturor proceselor legate de facturile de transport”

Francezii de la Saint-Gobain îşi digitalizează...

Autor: Cristina Bellu

10.06.2021, 10:13 225

Saint-Gobain, producătorul global de materiale de construcţii, anunţă digitalizarea operaţiunilor sale din România cu o soluţie personalizată de automatizare a proceselor de afaceri dezvoltată de compania antreprenoriallă locală DocProcess, potrivit unui comunicat de presă.

„Analizăm diferite instrumente de digitalizare încă din 2018, dar situaţia generată de pandemia COVID-19 ne-a arătat în mod clar că trebuie să ne adaptăm operaţiunile pentru a ne servi clienţii într-un mod mai rapid şi fără erori. În fiecare an, departamentul nostru contabil primea peste 3.400 de facturi, reprezentând aproape 40.000 de linii de facturare care au fost întotdeauna dificil de procesat. Astfel, am decis să începem transformarea noastră digitală prin automatizarea tuturor proceselor legate de facturile de transport”, spune Ciprian Stoica, CFO, Saint-Gobain Glass România, care a condus procesul de transformare digitală pentru filiala din România.

Odată cu implementarea acestei soluţii, Saint-Gobain Glass România a eliminat, în aproximativ cinci săptămâni, procesarea manuală a aproximativ 30% din facturile sale anuale, în valoare totală de peste 10 milioane de euro.

Saint-Gobain Glass România produce sticlă pentru construcţii, care este livrată în toată Europa de Sud-Est. Costurile de transport sunt una dintre categoriile principale de cheltuieli ale companiei, iar facturile de transport asociate reprezintă 30% din totalul facturilor anuale. Facturile de transport sunt, de asemenea, printre cele mai complexe, deoarece pentru fiecare linie de facturare trebuie verificat preţul, precum şi conformitatea documentelor de transport.

Înainte de implementarea soluţiei DocProcess, echipa de contabilitate a Saint-Gobain îşi aloca peste 200 de ore pe lună verificând şi potrivind manual fiecare comandă a clientului, fişă de transport, notă de livrare a transportatorului, înainte de validarea şi plata facturii în sine, arată datele furnizate de DocProcess.

„Digitalizarea şi automatizarea reprezintă mai degrabă o investiţie decât o cheltuială, deoarece poate furniza o rentabilitate rapidă pentru companiile mari precum Saint-Gobain, dar şi pentru IMM-urile locale. Conform datelor noastre, ţinând cont doar de costul orei de muncă economisite, în medie, companiile reuşesc să-şi recupereze investiţia în termen de 12 luni de la implementarea soluţiilor de automatizare a proceselor de afaceri. Pe lângă reducerea costurilor de funcţionare, companiile obţin vizibilitate în timp real asupra activităţilor comerciale, îşi asigură acurateţea datelor şi îmbunătăţesc satisfacţia angajaţilor, deoarece aceştia vor fi redirecţionaţi spre efectuarea de activităţi cu valoare adăugată mai mare,” explică Andreea Anton, Director Comercial, DocProcess.

Procesul de proiectare şi implementare al platformei personalizate dezvoltate de DocProcess a durat şase luni, aceasta fiind testată şi lansată în noiembrie 2020. În ianuarie 2021, platforma a devenit pe deplin operaţională pentru Saint-Gobain, când 15 furnizori au fost înrolaţi în ecosistemul digital de afaceri al companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO