Magazine şi servicii noi, altele decât clasicul Mega Image, încep să populeze parterul ansamblurilor rezidenţiale care se construiesc în ultima perioadă în Bucureşti.
„Este oarecum firesc să beneficiem şi de alt gen de magazine în zone rezidenţiale, adică magazine specializate pe anumite categorii, care acoperă nevoi şi ocazii de consum zilnice, precum măcelării, mezelării, băcănii, coffee shops, cofetării, patiserii, brutării. Şi încă mai este loc pentru alte concepte care ori nu au apărut încă pe piaţă, ori sunt în faze timide de dezvoltare“, spune Cătălina Aldea, retail expert consultant şi managing partner la Aldea Consulting Vision.
Ferma Gruiu, ANA Pan, Imacoolat, Mai mult decât un dulce, Zoomserie sunt numai câteva nume care schimbă faţa retailului de la parterul blocurilor.
„Observăm tot mai des în ultima perioadă o tendinţă a dezvoltatorilor de a îmbina spaţiile rezidenţiale cu cele de retail, de socializare sau de activităţi fizice, iar aceasta deoarece comunităţile urbane solicită mai multă diversitate în mixul de chiriaşi comerciali existenţi în astfel de proiecte“, spune Mădălina Sava, consultant în departamentul de retail al companiei CBRE România.