Munca de acasă a pus capăt unor obiceiuri incorecte din corporaţii, unde unii angajaţi aveau şanse mai mari de reuşită ca urmare a unor calităţi personale.
Însă pe termen lung, într-un regim de lucru hibrid, tot cei care vor merge la birou vor avea însă oportunitatea de a se face „văzuţi“ de către managerii lor. ,,Cred că performanţa angajaţilor se vede mult mai bine în online pentru că nu mai apelezi la şarmul personal, la politicile interne, la cafeaua şi ţigara de la colţ pentru a te face remarcat şi de aceea performanţa se vede mult mai uşor. Sau, mai bine zis, se vede mai uşor neperformanţa celor care îşi croiesc un drum din punct de vedere ierarhic prin carismă şi mai puţin prin ceea ce fac efectiv“, a explicat Oana Scarlat, CEO al firmei de training Exec-Edu, în cadrul emisiunii online de business ZF Live. În plus, companiile folosesc foarte multe instrumente de control şi de monitorizare a angajaţilor care lucrează de acasă şi de aceea pot să observe mai bine activitatea unor angajaţi pe care nu îi evaluau, poate, corect înainte de pandemie. Pe termen lung însă, chiar dacă mulţi angajaţi şi-ar dori să rămână să lucreze remote, vor fi mai avantajaţi cei care se întorc la birou.