Companii

ZF Branduri româneşti. Naţionalismul, o sabie cu două tăişuri? Consultant: „Coca-Cola, Red Bull sau Big-Mac pot intra pe orice piaţă, dar pentru alte produse e nevoie de o adaptare la preferinţele de consum locale. Neînţelegerea brandului este o barieră majoră pentru companiile româneşti care vor să exporte“

ZF Branduri româneşti. Naţionalismul, o sabie cu două...

Autor: Florentina Niţu

10.04.2024, 16:00 87

Recent, Ziarul Financiar a lansat pentru prima dată catalogul Branduri româneşti  Acesta este unul dintre produsele cele mai longevive ale Ziarului Financiar şi a pornit ca un supliment în urmă cu mai bine de un deceniu.

Deseori, antreprenorii ro­mâni au spus că „Made in Ro“ e o etichetă greu de ac­ceptat în negocierile pri­vind exportul produse­lor autohtone. Astfel, deşi pe piaţa românească au reuşit să atingă o cotă de piaţă importantă, listarea produselor în alte pieţe europene sau non-euro­pene a fost o provocare şi au simţit naţionalismul ca o sabie cu două tăişuri. Pe de altă parte, Bogdan Belciu, co-fondator şi partener al companiei de consultanţă Valorem Business Advisory, consideră că neînţelegerea pieţei externe şi adaptarea la preferinţele locale au fost, de fapt, bariera din calea exportului.

„Este o realitate a oricărei pieţe: există produse care nu au nevoie de o adaptare foarte mare. Exemplele cele mai simple sunt Coca-Cola, Red Bull şi Big-Mac. Pentru multe altele este nevoie de o adaptare la preferinţele de consum locale, care poate fi văzută ca o provocare, dar este, în fapt, o realitate a tuturor pieţe­lor şi neînţelegerea sa este o barieră majoră pentru companiile locale care vor să exporte“, a explicat Bogdan Belciu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO